TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sumaištis dėl oro pagalvių: atšaukti milijonai automobilių

2014 10 27 6:00
Oro pagalvė ne visuomet apsaugo nuo sužalojimų. LŽ archyvo nuotrauka

Oro pagalvė - toks saugumo elementas, esantis automobilyje, kuris veiksmingai saugo vairuotoją ir keleivius avarijų metu. Tačiau tik tokiu atveju, jei tinkamai atlieka savo paskirtį – laiku ir tiksliai „iššauna“.

Oro pagalvių sistemų (SRS) remontu, užsiimantys servisai pastebi, kad daugelis lietuvių nė nenutuokia, ar jų vairuojamuose automobiliuose apskritai yra sudėtos visos oro pagalvės.

Didžioji dalis šalies autoparko yra nebe pirmos jaunystės. O tai dažniausiai reiškia, kad automobilis vienu ar kitu metu buvo patekęs į eismo įvykį, per kurį pagalvės galėjo iššauti.

Žaidžia savo saugumu

Lietuvoje, taupant pinigus savo saugumo sąskaita, neretai ryžtamasi problemą spręsti, tiesiog apgaunant SRS kompiuterį – vietoj pagalvės įtaisant varžą. Tačiau neverta aklai pasitikėti ir įsigytu, ką tik į Lietuvą importuotu automobiliu. Tokiomis pačiomis suktybėmis užsiima ir automobilius eksportui paruošiantys servisai, kuriuos, pavyzdžiui, Vokietijoje, dažnai valdo toli gražu ne tvarka ir pedantiškumu (šis stereotipas labai reliatyvus) garsėjantys vokiečiai.

„Populiariausias prašymas – vietoj iššovusios oro pagalvės uždėti varžą ir ištrinti klaidą iš kompiuterio, kad prieš techninę apžiūrą skydelyje užgestų lemputė. Visada bandome paaiškinti, kad tai nėra saugu, tačiau juk savo nuomonės klientui primygtinai neįpirši. Esu pastebėjęs, jog jaunesni klientai dažniau mąsto apie saugumą nei seni vairuotojai. Dažniau įdėti naują ar iš kito automobilio atkeliavusią pagalvę klientai vyrai pageidauja ir kai remontuoja žmonos automobilį. Matyt, rūpestingi vyrai moteris myli, bet savo saugumu pamiršta rūpintis“, - klientų įpročius įvertino SRS serviso meistras Vadimas Bielickis.

Jo teigimu, pasirinkimas dažnai priklauso ir nuo naujos pagalvės kainos. Populiaresnių automobilių oro pagalvių įsigyti lengviau, todėl ir jų kaina mažesnė. Brangių naujų mašinų, kurių dalimis neretai prekiauja tik autorizuoti servisai, nauja pagalvė gali atsieiti ir kelis tūkstančius litų.

„Kkeista, kai taupo brangių automobilių šeimininkai. Pavyzdžiui, nusiperka apynaujį „Volvo“ ir giriasi aplinkiniams, kokia tai saugi mašina. Tada atvažiuoja į servisą ir prašo kuo pigiau sutvarkyti. Gal tuomet vertėtų pirkti pigesnį automobilį, bet jį normaliai prižiūrėti?“, - nusistebėjo V. Bielickis.

Taikiklyje – „Audi A4“

Tačiau net jei vairuojate naują ar apynaujį automobilį, negalite būti šimtu procentų įsitikinę, kad pagalvės jus apsaugos avarijos metu. Tai tik papildoma saugumo priemonė, o ne šimtaprocentinis garantas. Juolab kad neretai broko SRS sistemose palieka ir patys automobilių gamintojai. Pastarosiomis dienomis net trys didieji pasaulio koncernai pranešė atšaukiantys šimtatūkstantines automobilių partijas dėl SRS sistemos saugumo problemų.

Štai „Audi“ koncernas atšaukė 850 tūkst. A4 sedanų, universalų ir „allroad“ modelių, nuo gamyklos konvejerių nuriedėjusių 2012 metais. Priežastis – klaidos programinėje įrangoje, dėl kurių oro pagalvės smūgio metu gali apskritai neišsiskleisti.

Tiesa, gamintojas, kaip įprasta atšaukimų atvejais, pažymi, kad tokie sutrikimai sistemoje – tik retos išimtys. Gamintojo teigimu, visų serijos automobilių brokuota programinė įranga į ištaisytą versiją oficialių atstovų salonuose gali būti atnaujinta per 20 minučių. Šiuo metu iš gamyklų Ingolštate ir Nekersulme išriedantys modeliai jau turi įdiegtus visus programinės įrangos naujinius.

Nesibaigiančios japonų problemos

Dar didesnė sumaištis šiomis dienomis kilo „Nissan“ ir „Honda“ stovyklose. Viešai plakamas kaltininkas – detales, taip pat ir oro pagalves, šiems gamintojams tiekianti „Takata“ korporacija. Didžioji dalis atšaukiamų japoniškų automobilių buvo importuoti į JAV rinką. Ekspertai šiuo metu tiria 4 atvejus, kai „Honda“ automobiliuose įtaisytos oro pagalvės galėjo tapti mirtinai pasibaigusių nelaimingų atsitikimų priežastimi.

Vartotojų teisių gynėjai atkreipia dėmesį, kad ši problema neišsprendžiama dar nuo 2008 metų, kai buvo paviešinti pirmieji įtarimai dėl japoniškuose automobiliuose naudojamų netikusių „Takata“ pagalvių. Per tą laiką dėl šių problemų jau buvo atšaukta beveik 8 mln. „Honda“ automobilių. Dabar japonai oro pagalves įspėjo pasikeisti 3,5 mln. automobilių savininkų 11-oje JAV valstijų.

Teigiama, kad problemos kyla dėl drėgmei neatsparios elektros grandinės, kuri pažeista pasiunčia neteisingą signalą automobilio kompiuteriui ir pagalvė gali iššauti tiesiog lygioje vietoje.

„Nissan“ tuo tarpu dėl analogiškų problemų Europoje atšaukia 30 tūkst. pavojingų „Micra“ mažylių, pagamintų 2008-2012 metais: juose pagalvė gali ne tik iššauti dėl elektronikos klaidos, bet ir tvirtinamosios jos dalys – sužeisti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"