TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sunkiojo komercinio transporto griūtis prie Baltijos

2015 03 02 6:00
Sausį prekyba naujais vilkikais Lietuvoje visiškai apsnūdo.  LŽ archyvo nuotrauka

Antrą mėnesį iš eilės Lietuva tarp Europos Sąjungos valstybių pagal naujo sunkiojo komercinio transporto rinkos nuosmukį atsidūrė paskutinėse vietose. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, sausį mūsų šalyje rinka susitraukė 17 proc., 2014 metų gruodį ji buvo griuvusi tragiškais 50,7 procentais.

Pernai gruodžio mėnesio rezultatas buvo pats blogiausias tarp Bendrijos valstybių, 2015 metų sausio – antras nuo galo. Beje, 2014-aisiais Lietuva pagal metinį naujo sunkiojo transporto registravimo nuosmukį, kuris siekė -16,3 proc., taip pat buvo paskutinė visoje Europos Sąjungoje. Mūsų šalyje gruodį buvo registruota 415 naujų sunkiajam komerciniam transportui priskirtų mašinų, 2014 metų sausio rezultatas – 500. Prie sunkiojo komercinio transporto priskiriamos: 1)lengvesnės nei 3,5 tonos komercinės transporto priemonės; 2)daugiau nei 3,5 tonos sveriančios transporto priemonės; 3)daugiau nei 16 tonų svorio turintis transportas (dažniausiai – vilkikai); 4)autobusai ir kitas sunkusis specialusis transportas.

Gelbėjo lengviausi tarp sunkiausių

Lietuvos naujo sunkiojo komercinio transporto rinką sausį gelbėjo tiktai iki 3,5 tonos sveriančių mašinų registravimas, kuris, palyginti su tuo pačiu mėnesiu užpernai, šoko į viršų net 60,4 proc. Tai – trečias rezultatas Bendrijoje. Didesnį mėnesio šuolį parodė tiktai Bulgarija (+71 proc.) ir Airija (+69,9 proc.). Mūsų šalyje užpraėjusį mėnesį buvo įregistruota 247 naujų mažiau kaip pusketvirtos tonos sveriančių komercinių mašinų, 2014 metų sausį – 154.

Tačiau pagal naujų vilkikų ir sunkiojo komercinio transporto, kuris sveria daugiau nei 3,5 tonos, registravimas sausio mėnesį Lietuvoje krito labiausiai ES. Naujų vilkikų registravimas griuvo 51,2 proc. (buvo registruotos 148 naujos transporto priemonės), didesnio nei pusketvirtos tonos transporto smuko 52,5 proc. (149). Autobusų ir kito specialiojo transporto registravimas sausį krito 40,6 proc. (šį mėnesį Lietuvoje buvo įregistruota 19 šio tipo transporto priemonių) , tai – ketvirtas rezultatas nuo gali tarp ES valstybių. Blogesnį rezultatą registruodami šios kategorijos mašinas parodė tik Slovakija (-94 proc.), Graikija (-63,2 proc.) ir Čekija (-51,3 proc.).

Kaimynė – irgi duobėje

Pagal naujo sunkiojo komercinio transporto nuosmukį sausio mėnesį nedaug nuo Lietuvos atsiliko ir kaimyninė Latvija, kurioje 2015 metų pirmą mėnesį, palyginti su užpernai sausiu, buvo fiksuotas 19,9 proc. krytis. Tai trečias rezultatas nuo galo. Estija priešingai: sausį fiksavo 13,1 proc. augimą ir pagal šį rodiklį tarp ES šalių buvo dešimta. Latvių gyventojai ir įmonės šių metų pirmąjį mėnesį registravo 317 naujų sunkiojo transporto priemonių, estai – 493.

Aiškintis vilkikų registravimo nuosmukio priežastis Lietuvoje – nedėkingas reikalas. Pardavėjai apie nuosmukį nenori šnekėti, arba duoda atsakymus, kurie jau irgi tapo tradiciniai. Pirmiausia teigiama, kad problemos Rusijoje tik maža dalimi trukdo investuoti į naujas komercines transporto priemones. Esą daug daugiau įtakos čia padarė Europos Komisijos (EK) direktyva.

EK sprendimu 2013-ieji buvo paskutiniai metai, kai dar buvo galima ES valstybėse registruoti pigesnius „Euro5“ ekologijos standartą atitinkančius vilkikus. Nuo pernai sausio 1-osios Bendrijoje registruojamos tik „Euro 6“ standarto mašinos, kurios už pirmtakes yra keliais ar netgi keliolika tūkstančių brangesnės. Tvirtinama, kad baigiantis 2013-iesiems ir ES įmonės, ypač – lietuviško kapitalo, masiškai pirko žemesnio ekologinio standarto pigesnius vilkikus ir jų neva užteks ilgam. Kai kurie užpernai nupirkti vilkikai buvo atvežti į Lietuvą ir registruoti sausio mėnesį, esą tai ir lėmė, kad šiemet sausį užfiksuotas nuosmukis buvo labai didelis, kadangi jis buvo skaičiuojamas nuo labai aukštos 2014-ųjų pirmo mėnesio lyginamosios bazės.

Visoje ES sunkiojo komercinio transporto reikalai metų pradžioje nebuvo prasti – ACEA sausį fiksavo 7,6 proc. registravimo augimą. Šiemet pirmą mėnesį iš viso bendrijos piliečiai ir įmonės registravo 142 596 naujas transporto priemones, pernai tą patį mėnesį – 132 578.

Geriausią sunkiojo komercinio transporto registravimą fiksavusios valstybės, 2015 m. sausis

VietaŠalisRegistruota automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Bulgarija371 (217)+71
2.Airija5042+60,1
3.Graikija690+52,7
4.Vengrija1849+42,7
5.Portugalija2331+40,8
...10.Estija493+13,1

*Palyginti su 2014 m.sausiu.

Šaltinis: ACEA.

Blogiausią sunkiojo komercinio transporto registravimą fiksavusios valstybės, 2015 m. sausis

VietaŠalisRegistruota automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Slovėnija759-18
2.Lietuva415-17
3.Latvija317-15,9
4.Prancūzija28 697-9,9
5.Švedija3158-7,2.

*Palyginti su 2014 m. sausiu.

Šaltinis: ACEA.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"