TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sunkiojo transporto bumas prie Baltijos

2015 07 06 6:00
Plėtojant didžiuosius infrastruktūros projektus Lietuvai nuolat reikia naujos specialiosios technikos - gegužę jos registravimas išaugo daugiausiai Europoje (233,3 proc.).   Vidmanto Užusienio nuotrauka

Gegužę registruojant naują sunkųjį komercinį transportą blykstelėjo dvi Baltijos šalys – pagal tokio transporto registravimo augimą Latvija buvo pirmoje, Lietuva – antroje vietose tarp 27 Europos Sąjungos valstybių (be Maltos).

Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenys rodo, kad šių metų gegužės mėnesį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, latviai nupirko 49 proc., lietuviai – 48,4 proc. daugiau sunkiųjų transporto priemonių. Prie jų priskiriamos: 1)lengvesnės nei 3,5 tonos komercinės transporto priemonės; 2)daugiau nei 3,5 tonos sveriančios transporto priemonės; 3)daugiau nei 16 tonų svorio turintis transportas (dažniausiai – vilkikai); 4)autobusai ir kitas sunkusis specialusis transportas. Gali būti, kad labai gerą gegužės rezultatą lėmė tai, kad pernai tą patį mėnesį abiejose valstybėse buvo fiksuota labai maža palyginamoji bazė, nuo kurios buvo skaičiuojamas šio gegužės mėnesio registravimo pokytis.

Augo nuo žemos palyginamosios bazės

Pavyzdžiui, Latvijoje, ACEA duomenimis, pernai gegužę buvo registruotos 259 naujos sunkiosios transporto priemonės, arba net 22,2 proc. mažiau nei 2013-ųjų tą patį mėnesį (333). Palyginus šiemet gegužės ir 2013-ųjų to paties mėnesio rezultatus matyti, jog šiemet gegužę latviai įregistravo 386 naujas sunkiojo transporto priemones, arba tik 53 (13,7 proc.) daugiau nei 2013 metų gegužę.

Lietuviai, rodo ACEA ataskaitos, paskutinį šio pavasario mėnesį prieš dvejus metus įregistravo 462 sunkiąsias mašinas, arba tik 10,3 proc. mašinų mažiau nei šią gegužę.

Kodėl pernai gegužę sunkiųjų transporto priemonių registravimas Latvijoje ir Lietuvoje buvo smukęs? Ekspertai aiškina, kad 2014-ųjų viduryje latvių ir lietuvių įmonių poreikis sunkiajam transportui buvo labai sumažėjęs, kadangi jo verslininkai su kaupu prisipirko 2013 metų pabaigoje. Nuo 2014-ųjų sausio 1-osios Europos Sąjungoje buvo uždrausta registruoti tas naujas sunkiojo komercinio transporto priemones, kurios atitinka „Euro5“ ekologijos reikalavimą. Jos buvo žymiai pigesnės nei tos, kurios yra „Euro 6“ standarto ir yra registruojamos dabar,. Dėl to verslas naujų automobilių su senuoju ekologijos standartu 2013-ųju pabaigoje stengėsi prisipirkti kuo daugiau. Ypač – Baltijos šalys, kuriose krovinių vežimas tarp ūkio sektorių užima labai svarią vietą.

Esą poreikis vėl papildyti parkus naujomis komercinėmis mašinomis atsirado šių metų viduryje, taigi Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje ir pagerėjo jų registracija. Beje, latviai tarp ES valstybių pagal registravimo augimą pirmą vietą užima antrą mėnesį iš eilės. Estija balandžio mėnesį buvo penkta.

Pirmi trijose iš keturių kategorijų

Visoje ES gegužę buvo įregistruota 160 550 naujų sunkiojo transporto priemonių, arba 6 proc. daugiau nei tą patį mėnesį pernai (151 461). Įdomu, kad mūsų šalis pagal sunkiojo transporto priemonių augimą pirmavo net trijose iš keturių tokių mašinų kategorijų. Lietuvoje labiausiai iš Bendrijos valstybių augo autobusų ir kito sunkiojo specialiojo (233 proc.), daugiau nei 3,5 tonos sveriančių transporto priemonių (140.6 proc.), 16 t ir didesnio svorio sunkvežimių (155,3 proc.) registravimas. Tačiau antrą Lietuvos vietą „bendroje registravimo įskaitoje“ lėmė net 15,9 proc. kritęs mašinų, kurios sveria 3,5 t ir mažiau, registravimas, mat jos sudaro didžiąją sunkiojo transporto mašinų rinkos dalį.

Pirmavo šiame sektoriuje Latvija, kurioje gegužę, palyginti su tuo pačiu 2014-ųjų mėnesiu, buvo įregistruota 36,9 proc. šios kategorijos transporto priemonių daugiau.

Pasak ACEA ataskaitos, per pirmus penkis 2015 metų mėnesius ES valstybėse buvo įregistruoti 690 803 nauji sunkieji komerciniai automobiliai, arba 11,4 proc. daugiau nei per tą patį 2014 metų laiką (620 321).

ĖS šalys, kuriose naujo sunkiojo transporto registravimas išaugo labiausiai 2015 m. gegužės mėn.*

VietaValstybėRegistruota mašinų (vnt.)Pokytis (proc.)
1.Latvija386+49
2.Lietuva515+48,4
3.Bulgarija311+36,4
4.Airija1928+35
5.Ispanija15 150+30,1
6.Slovakija900+22,6
7.Portugalija2712+21
8.Lenkija6222+20,8
9.Čekija2118+19,1
10.Kroatija847+18,5

*Palyginti su 2014 m. gegužės mėn.

Šaltinis: ACEA.

ES šalys, kuriose naujo komercinio transporto registravimas išaugo labiausiai 2015 m. sausį-gegužę*

1.Graikija3106+49,4
2.Airija14 969+49,3
3.Ispanija15 150+30,1
4.Slovakija4622+26
5.Čekija11 274+23,8
6.Slovakija4622+26
7.Didžioji Britanija171 049+22,6
8.Danija14 962+20,7
9.Estija204419,7
10.Rumunija6590+18,9
...12.Lietuva2318+18,3

*Palyginti su 2014 m. sausio-gegužės mėn.

Šaltinis: ACEA.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"