TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sunkiosios technikos pardavėjų rojus Lietuvoje – laikinas

2015 08 03 8:00
Pirmąjį pusmetį Lietuvoje ypač augo specialiosios technikos, pavyzdžiui, šiukšliavežių paklausa. LŽ archyvo nuotraukos

Gegužę ir birželį Lietuvoje naujų sunkvežimių registravimas augo fantastiniais tempais - atitinkamai 155,3 proc. ir 142,7 proc., mūsų šalis pagal šį rodiklį jau du mėnesius pirmauja Europos Sąjungoje (ES), o skeptikų virkavimai, kad Rusijai privėrus savo rinką lietuvių vežimo verslas nugarmės į prarają, nieko verti.

Tokį rojaus vaizdą galima susidaryti vartant 2015 metų gegužės ir birželio mėnesių Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaitas. Iš jų aiškėja, kad iki liepos du mėnesius iš eilės esame apskritai viso ES šalių rinkų naujo komercinio transporto augimo lyderiai, nes Lietuvos rinka gegužę aukštyn šoko 49 proc., o birželį – 60,8 proc. Prie sunkiojo komercinio transporto priskiriamos: 1)lengvesnės nei 3,5 tonos komercinės transporto priemonės; 2)daugiau nei 3,5 tonos sveriančios transporto priemonės; 3)daugiau nei 16 tonų svorio turintis transportas (dažniausiai – vilkikai); 4)autobusai ir kitas sunkusis specialusis transportas.

Džiaugsmas per ankstyvas

Gegužę geriausią Europoje - net 233,3 proc. rinkos šuolį buvome pasiekę registruodami autobusus. Gegužės bei birželio mėnesiais pirmavome ES ir pagal daugiau kaip 3,5 t sunkiojo transporto registravimą. Paskutinį pavasario mėnesį Lietuvoje ACEA fiksavo 140,6 proc. šios kategorijos transporto priemonių rinkos šuolį, pirmąjį vasaros mėnesį – 133,6 proc.

Tiesa, bendri pusmečio rezultatai dar nėra tokie įspūdingi. ACEA duomenimis, nuo sausio iki birželio, palyginti su 2014 metų šešiais pirmaisiais mėnesiais, tarp 27 ES šalių Lietuva pagal bendrą naujo sunkiojo transporto registravimą buvo penkta (augimas - 24,1 proc.)

Registruodama daugiau kaip 16 t sveriančias mašinas, daugiausia sunkvežimius, taip pat – 3,5 t ir daugiau sveriančias transporto priemones Lietuva tarp dinamiškiausių ES rinkų užėmė 4 vietą (fiksuotas augimas atitinkamai 50,4 proc. ir 43,8 proc.). Praėjusį pusmetį blogiau pasirodėme tik pagal naujos iki 3,5 t svorio technikos (+21,6 proc., 9-toji vieta) ir naujų autobusų bei specialiosios sunkiosios technikos registravimą (-2,2 proc., 18-oji vieta). Tačiau žinant, kad naujo sunkiojo transporto bumas Lietuvoje prasidėjo vos prieš tris mėnesius, galime tikėtis atsigriebti ir tose pozicijose, kurios kol kas atrodo silpniau.

Kas atsitiko Lietuvos rinkai? Negi visos įmonės ir piliečiai nutarė įsigyti po naują sunkvežimį ar autobusą? To klausėme naujo sunkiojo transporto rinkos žinovų ir gavome atsakymą, kad labai džiaugtis nėra dėl ko.

Kęstutis Valašimas: "Tas staigus naujų sunkvežimių registravimo šuolis yra labai gražus, bet trumpalaikis“.

Graibstė sunkvežimius su specialia įranga

Kai kurie naujausioje ACEA ataskaitoje skelbiami duomenys rinkos žinovus glumina. „Ir 40 proc. augimas atrodo nerealus, o 143 proc. - kažkas neįtikėtino. Tikrai nevyksta nieko ypatingo, kad lietuviai staiga būtų ėmė pirkti keliskart daugiau sunkvežimių ar kitos technikos“, - stebėjosi bendrovės „Skuba“ (iki gegužės mėnesio pardavinėjo prancūziškus sunkvežimius „Renault Trucs“, o nuo liepos 1 dienos – švediškus „Iveco“) finansų ir plėtros direktorius Kęstutis Valašimas.

Anot verslininko, komunalininkai ir kelininkai savo autoparkus atnaujino dėl įvairių priežasčių. „Atnaujinimas visų pirma susijęs su verslo noru turėti patį moderniausią, patį geriausią parką. Iš dalies jį atnaujinti padėjo ir ES parama. Pavyzdžiui, kelininkus ji pasiekia netiesiogiai. Šiaip kelininkai naujas mašinas perka už savus pinigus. Tačiau nėra jokių abejonių, kad jų kasas papildo ir europinės paramos pinigai, kurie ateina per įvairius projektus, kuriuos remia ES“, - kalbėjo vienas „Skubos“ vadovų.

Jo tvirtinimu, komunalinės įmonės autoparkus yra tiesiog priverstos atnaujinti, kadangi prieš dešimt, o dažnai – ir daugiau metų pirkta technika jau „vos bejuda“, yra pasenusi techniškai ir moraliai. „Tarp komunalinių įmonių didėjo naujų sunkvežimių su specialia įranga paklausa. Dauguma jų visiškai pritaikyti dirbti mieste, yra ekologiški, gali laisvai manevruoti siaurose gatvėse“, - vardijo LŽ pašnekovas.

Primena gražų blyksnį

Nepaisant to, K. Valašimas ACEA pateikiamą statistiką vadina apgaulinga. Visai ne dėl to, kad joje esantys skaičiai neatitiktų tikrovės. „Pastaruoju laiku buvo pastebima tiktai labai didelė specialių sunkvežimių paklausa, o kitiems buvo rodomas tiktai susidomėjimas. Todėl iškart kelis kartus išaugęs jų registravimas kelia įvairių minčių“, - dėstė bendrovės „Skuba“ finansų ir plėtros vadovas.

Jo teigimu, specialiosios technikos, kurią nuperka komunalininkų, kelininkų ir kitos tarnybos bei specializuotos bendrovės nėra daug. „Vis dėlto didieji naujos sunkiosios komercinės technikos pirkėjai yra įmonės, vežančios krovinius. Po 2013 metų pabaigoje prasidėjusios geopolitinės krizės krovinių vežimo rinka jau spėjo persiorientuoti iš Rytų į Vakarus, o tos įmonės, kurios dabar intensyviai dirba Vakarų ir Pietų Europoje, suspėjo prisipirkti naujų sunkvežimių. Tai didelės, finansiškai stiprios bendrovės. Tačiau jokių šansų perorientuoti savo veiklos į Vakarų rinkas neturi mažos įmonės. Tai lemia jų finansai. Jei turėtų finansines galimybes, jų vairuotojai jau seniausiai važinėtų naujais sunkvežimiais, o dabar - dirba su senomis transporto priemonės, kaip ir tada, kai jų rinka buvo tiktai Rytuose. Bet jai užsidarius, mažų įmonių finansinės galimybės tapo dar mažesnės. O į Vakarus senais sunkvežimiais važiuoti negali, kadangi jie neatitinka taršos reikalavimų“, - pasakojo K. Valašinas.

Dėl to jis daro išvadą, kad savo autoparkus, kuriuose dar buvo likę senų mašinų, nutarė atnaujinti arba papildyti dideli vežėjai. „Greičiausiai procesas vyksta labai greitai. Matyt, jau metų pabaigoje atnaujinimas baigsis, todėl tas staigus naujų sunkvežimių registravimo šuolis yra labai gražus, bet trumpalaikis“, - svarstė verslininkas.

Ernestas Jakubonis, „Iveco“ atstovybės Baltijos šalims vadovas, atkreipė dėmesį, kad dabar į Lietuvą atkeliauja nauji sunkvežimiai, kurie buvo įsigyti „pagal anksčiau sudarytus „senus“ kontraktus“. Iš čia ir toks staigus registravimo šuolis. „Įmonės atnaujina savo autoparkus. Jeigu gabenti krovinių jau nevažiuojame į Rusiją, vadinasi, dirbame Europoje. Lietuvos vežėjai yra labai verslūs ir išradingi, bet kurioje pasaulio dalyje lengvai suranda klientų. Tačiau Vakaruose reikalavimai technikai yra daug griežtesni nei Rusijoje, dėl to ir vyksta atsinaujinimas“, - savo pastebėjimais dalijosi verslininkas.

ES šalys, kuriose buvo registruota daugiausia 16 t ir daugiau sveriančių naujų sunkvežimių, 2015 m. birželis

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Lietuva167+142,7
2.Ispanija1755+105
3.Portugalija315+104,5
4.Estija51+88,9
5.Slovakija427+69,4
6.Belgija722+55,9
7.Kroatija87+52,6
8.Italija990+50,6
9.Kipras3+50
10.Rumunija482+45,6

*Palyginti su 2014 m. birželiu

Šaltinis: ACEA

Šalys, kuriose fiksuotas didžiausias naujo sunkiojo komercinio transporto registravimo augimas 2015 m. I pusm.

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Airija15 924+49,8
2.Graikija3519+37,8
3.Ispanija87 960+36,8
4.Slovakija5692+27,2
5.Lietuva2815+24,1
6.Čekija13 626+23,8
7.Rumunija8322+23,5
8.Danija18 651+22,4
9.Portugalija16 206+22,1
10.Didžioji Britanija211 711+21,8

*Palyginti su 2014 m. pirmuoju pusmečiu

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"