TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sunkvežimiai be vairuotojų jau arti – tam ruošiasi ir lietuviai

2016 06 06 6:00
Šiuo metu didžiųjų gamintojų aktyviai bandomi savavaldžiai sunkvežimiai rinkoje greičiausiai pasirodys per ateinantį dešimtmetį.  Gamintojo nuotrauka

Išmaniosios skaitmeninės technologijos ir automatizuoti procesai vis labiau skverbiasi ir į Lietuvos transporto įmonės. Sprendimus transportui, logistikai, ekspedijavimui lietuviai ne tik įsigyja iš užsienio IT bendrovių, bet inovacijas kuria ir patys.

Lietuvoje įsikūrusios IT bendrovės yra sukūrusios nemažai inovatyvių sprendimų sveikatos apsaugos, viešajam, švietimo ir, žinoma, logistikos sektoriams, teigė informacinių technologijų įmones vienijančios asociacijos „Infobalt“ eksporto ir investicijų vadovas Paulius Valiulis.

„Šiuo metu Lietuvos programinės įrangos kūrėjai intensyviai pristatinėja logistikos produktus ne tik vietinei, bet ir užsienio rinkoms. Vykdome tarptautinius projektus, kad mūsų kūrėjų e. sprendimai taptų labiau žinomi. Ilgametę patirtį turinčios IT įmonės yra išties pajėgios konkuruoti ir sėkmingiausius, Lietuvoje ištestuotus sprendimus pradeda eksportuoti“, – pažymėjo P. Valiulis.

Anot P. Valiulio, didžiausią skaitmenizacijos naudą visų pirma pajus įmonės, kurios vykdo tarptautinę veiklą, o krovinių gabenimo procedūros ateityje taps dar labiau valdomos programomis. Tai padės sutaupyti laiko bei finansų ir galiausiai teigiamai atsilieps galutiniam vartotojui.

Dėmesys neatsitiktinis

Vokietijos kapitalo logistikos įmonės „Rhenus Svoris“ generalinis direktorius Arūnas Bertašius pastebėjo vis didėjančią IT sprendimų paklausa ir pasiūlą: „Vien tik per dešimtmetį logistikos sektoriuje įvyko labai ryškūs pokyčiai. Čia vis didesnę reikšmę įgauna greitis, laikas ir tikslumas – tai yra tos priežastys, kodėl įmonės skaitmenines technologijas naudoja taip aktyviai. Transporto sektoriaus indėlis į Lietuvos BVP yra itin reikšmingas – beveik 14 proc. Į tokią didelę potencialių programinės įrangos pirkėjų rinką orientuojasi ir Lietuvos IT bendrovės.

Pasak pašnekovo, anksčiau transporto valdymo sistemos dažniausiai būdavo diegiamos siekiant kontroliuoti vairuotojus ir apsaugoti įmonės turtą, tačiau dabar vis daugiau įmonių jas diegiasi norėdamos optimizuoti savo veiklą ir tapti efektyvesnėmis. Didelė konkurencija skatina logistikos įmones išnaudoti kiekvieną galimybę sumažinti išlaidas, todėl elektroninės sistemos pamažu tampa privalomu įrankiu.

„Pramonė 4.0“

Ketvirtoji pramonės revoliucija jau čia, tad apie prisitaikymą prie jos nedelsiant reikia pradėti galvoti ir logistikos įmonėms, kurios nori pranokti konkurentus, išlikti konkurencingos tarptautinėje rinkoje.

„Verslo įmonėms nereikėtų atidėlioti pokyčių, kad galėtų žengti koja kojon su inovacijomis. Naujosios technologijos yra tokia sritis, kur prognozuoti ateitį yra labai sunku, ir gali būti, kad lūžis įvyks kur kas anksčiau. Tokiu būdu per vėlai susizgribusios bendrovės gali jau ir nesuspėti į nuvažiuojantį „Pramonės 4.0“ traukinį“, – pažymėjo bendrovės „B-NOVO Technologies“ vadovė Daiva Jankuvienė.

Sunkvežimiai be vairuotojų

Neabejojama, kad transporto ir logistikos įmonės taip pat turės prisitaikyti, efektyvinti ir greitinti procesus. Pavyzdžiui, šiuo metu jau testuojami sunkvežimiai, kuriems nereikalingi vairuotojai. Tokios technologijos leis ne tik sutaupyti laiko, degalų, tačiau ir išvengti nelaimingų atsitikimų.

„Nors visa tai kol kas atrodo tik tolima ateities vizija, tačiau logistikos bendrovės turi tam ruoštis. Automatizavus savaeigio sunkvežimio darbą bus galima dar paprasčiau sekti transporto priemonių judėjimą, planuoti terminus ir lengviau organizuoti darbą. Natūralu, kad labai svarbų vaidmenį turės programinė įranga“, – sakė „B-NOVO Technologies“ vadovė.

Jos teigimu, bendrovės gaminamas produktas, skirtas transportui ir ekspedicijai, jau dabar padeda sprendžiant laiko ir darbo krūvio, efektyvumo ir darbo užmokesčio kaštų mažinimo, automobilių parko valdymo klausimais. Su šiuo produktu – „Business Social for Logistics“ – įmonė siekia įsitvirtinti Estijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje.

Mato net kada atidaro duris

Kitas inovatyvios transporto valdymo sistemos pavyzdys yra bendrovės „Ruptela“ GPS sekimo įrenginiai, kurie įmontuojami į transporto priemones, ir programinė įranga, kuria naudojasi transporto vadybininkai. Sumontuotas įrenginys renka įvairius duomenis apie automobilį – vietą, greitį, degalų lygį ir sąnaudas, borto kompiuterio duomenis, durų atidarymo ir uždarymo momentus ir pan.

Surinkti duomenys yra perduodami ir analizuojami realiu laiku veikiančioje transporto stebėjimo ir kontrolės sistemoje. Naudodamiesi sistema transporto vadybininkai gali priimti sprendimus, padedančius geriau valdyti turimą transporto parką.

„Pagrindinis tokių sistemų tikslas yra padėti įmonėms efektyviau valdyti savo išteklius, susijusius su transporto priemonėmis. Šios sistemos yra naudojamos apsisaugoti nuo sukčiavimo ir vagysčių – degalų, transporto priemonės ir krovinio vagysčių, kontroliuoti vairuotojų darbą. Jos taip pat naudojamos optimizuoti transporto priemonių veiklą. Pradedant nuo geriausio maršruto sudarymo kroviniams pristatyti ir baigiant vairuotojų vairavimo stiliaus tobulinimu, siekiant ekonomiškesnio vairavimo.

Daugiausia įmonių šiuo sprendimu naudojasi Lietuvoje, Baltarusijoje, Ukrainoje ir Lenkijoje. Taip pat per partnerius šias sistemas tiekiame į daugiau nei 110 valstybių“, – sako „Ruptelos“ rinkodaros ir verslo plėtros vadovas Aleksandras Golod.

Kiti lietuviški e. logistikos produktų pavyzdžiai: „Edimobile“ – bepopierinė tiekimo grandinė; „Track-pod“ – paskutinės mylios valdymas; „E-Krovinys“ – elektroninių paslaugų portalas, skirtas planuoti ir valdyti visus Lietuvos Geležinkeliais vežamus krovinius; „IS OPKIS“ – operatyvi pervežimų kompiuterinė informacinė sistema ir kt.

Parengė Tomas Fedaravičius

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"