Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATA
TRASAŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Sunkvežimio motorą varys biodyzelinas

2013 10 30 6:00
Galingiausias biodyzelinu varomas „Scanios“ variklis, kuris atitinka „Euro 6“ standartą, pasieks 360 AG. LŽ archyvo nuotrauka

„Scania“ sukūrė sunkvežimius, varomus biodyzelinu bei dujomis ir atitinkančius „Euro 6“ ekologinius reikalavimus. Pasak švedų, tai jiems leidžia būti gerokai lenkti konkurentus, pasiūlyti beveik visą gamą mašinų, atitinkančių „Euro 6“.

„Scania“ tapo pirmuoju gamintoju, siūlančiu „Euro 6“ mašinų versijas, varomas biodyzelinu. Tai sunkvežimiai su 5 cilindrų 9 l 320 AG ir 360 AG varikliais (sukamieji momentai atitinkamai 1600 Nm ir 1700 Nm). Šie varikliai montuojami ir į autobusus. Naudojant biodegalus variklių galia sumažėja ne daugiau kaip 8 proc., aplinkos tarša yra mažesnė nei versijų su įprastais degalais.

Sunkvežimiai "Scania", kuriuose montuojami „Euro6“ standarto biodyzelinu varomi motorai, daug mažiau terš gamtą nei tradiciniai varikliai./Gamintojo nuotrauka

Pasak „Scanios“ vadovų, vežėjų susidomėjimas sunkvežimiais, varomais biodegalais, akivaizdžiai didėja. Gamintojai pabrėžia, kad dabartiniai įprasti dyzeliniai sunkvežimiai yra parengti ir sertifikuoti maišytiems degalams naudoti: 90 proc. dyzelino ir iki 10 proc. biodyzelino.

Dujomis varomos mašinų versijos, atitinkančios „Euro 6“ (9 l, 280 AG – 340 AG), pirmą kartą buvo pristatytos 2012 metų rugsėjį. Su suskystintomis dujomis tokie sunkvežimiai gali nuvažiuoti 600 km – 1100 km. Naudojant dujas anglies monoksido emisiją galima sumažinti iki 90 proc., tokie varikliai kelia mažesnį triukšmą, tad tokios versijos ypač tinkamos mieste.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"