Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Sunkvežimių pardavėjai suabejojo ACEA

 
2017 06 28 12:41
Lietuvoje krovinius vežioja tik nedidelė dalis šalies vežėjų įsigytų naujų sunkvežimių."Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Naujausiais Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, Lietuvoje du mėnesius iš eilės – balandį ir gegužę – atitinkamai 3,5 proc. ir 1,1 proc. krito daugiau kaip 16 tonų sveriančių naujų sunkvežimių registravimas. Stulbinamas faktas, bet kai kurie vilkikų pardavėjai linkę abejoti ACEA pateikta statistika.

Pastaraisiais metais prekyba vilkikais mūsų šalyje augo septynmyliais žingsniais. Tarkim, 2016 metais Lietuvos įmonės, kaip rodo ACEA pateikti skaičiai, registravo 6004 naujus didesnio kaip 16 tonų svorio sunkvežimius, arba 66,7 proc. daugiau nei 2015-aisiais (3602). Dėl to pernai mūsų naujų vilkikų rinka buvo įvardyta kaip pati dinamiškiausia Europos Sąjungoje (ES). 2017 metų sausį-gegužę, ACEA duomenimis, 16 tonų ir daugiau sveriančių naujų sunkvežimių Lietuvoje registruota 3061, arba 9,1 proc. daugiau nei per pirmus penkis praėjusių metų mėnesius (2805). Šios kategorijos komercinių transporto priemonių rinka Lietuvoje šių metų sausį augo 5,1 proc., vasarį – 12,5 proc., kovą – 3,5 procento.

Ernestas Jakubonis:"Pastaruoju laiku Lietuvoje vis matomas pastovus komercinio transporto kilimas į viršų.""Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Netiki ACEA

Dėl 2016 metų lietuvių sėkmės daugiau kaip 16 tonų sveriančių transporto priemonių rinkoje paminėta daugybė priežasčių. Bet svarbiausia iš jų, atrodo, buvo krovinių vežimo sausumos keliais verslo greitas perorientavimas nuo sunkiai prognozuojamos Rusijos rinkos Vakarų kryptimi, tai ypač paskubino Krymo okupacija 2014 metais. Šiandien daug įsigytų naujų vilkikų su lietuviškais registracijos numeriais važinėja Skandinavijos, Didžiosios Britanijos, Prancūzijos, Ispanijos, Italijos keliais, kur krovinius vežiojantiems mechanizmams keliami ypač dideli reikalavimai. Prie jų taikydamiesi Lietuvos vežėjai pastaraisiais metais nuolat atnaujino savo vilkikų parką. Dėl to šioks toks rinkos stabtelėjimas 2017-ųjų balandį ir gegužę verčia suklusti – gal mūsų vežėjų plėtros galimybės Vakarų rinkose jau išsemtos?

Vis dėlto Ernestą Jokubonį, „Iveco“ atstovybės Baltijos šalims vadovą, stebino ACEA pateikti duomenys. „Iš kur semiami tokie skaičiai? Mano duomenimis, pastaruoju laiku Lietuvoje vis matomas pastovus komercinio transporto kilimas į viršų. Nesuprantu, dėl ko išskiriami iš bendros komercinio transporto visumos būtent 16 tonų ir daugiau sveriantys nauji sunkvežimiai? Mes, pardavėjai, sunkvežimius, kurių svoris 12–40 tonų, priskiriame N3 transporto priemonių kategorijai. Ne paslaptis, kad Lietuvoje, kaip ir visur kitur Europoje, po truputį traukiasi vadinamųjų vidutinių 12–16 tonų svorio sunkvežimių rinka. Ši technika dirba dažniausiai pramonės įmonėms, kurių Senajame žemyne pastaraisiais metais mažėja. Tačiau visų N3 kategorijos transporto priemonių rinka kasmet Lietuvoje nuolat auga po 8–9 procentus“, – kalbėjo E. Jokubonis.

Švedijos bendrovės „Volvo Truck Corporation“ įgaliotosios atstovės Lietuvoje bendrovės „Volvo Lietuva“ atstovas Laurynas Bričkus ACEA pateikiama statistika neabejojo, bet sakė, kad daugiau kaip 16 tonų svorio naujų vilkikų rinkos sumažėjimas Lietuvoje balandžio ir gegužės mėnesiais yra trumpalaikis. „Tai dėl sezoniškumo. Pirkėjai savo pirkinius susiplanuoja iš anksto, kai kuriais mėnesiais jų būna daugiau, kai kuriais – mažiau, bet didelių pokyčių mažėjimo pusėn tikrai niekas neprognozuoja“, – sakė „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

Estijos nemato konkurente

Anot ACEA, 2017 metų sausį-gegužę visoje ES buvo registruoti 125 575 daugiau kaip 16 tonų sveriantys nauji sunkvežimiai, arba 2,9 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai (122 062). Iš 26 ES šalių, kurios duomenis apie naujo komercinio transporto registravimą teikia asociacijai, rinkos augimas buvo fiksuotas 18-oje Bendrijos valstybių. Daugiausia (178,6 proc.) rinka augo Kipre, Italijoje (28,3 proc.) ir kaimyninėje Estijoje (22,1 proc.). Vien gegužę estai registravo 32,4 proc. daugiau naujų vilkikų nei tą patį 2016 metų mėnesį.

Tačiau „Iveco“ atstovybės Baltijos šalims vadovas E. Jokubonis siūlė nepervertinti estų galimybių. „Palyginti su Lietuva, Estijoje registruojama labai mažai naujų sunkvežimių. Per penkis mėnesius 400–500, ne daugiau (ACEA duomenimis, 2017 metų gegužę Estijos įmonės registravo 498 daugiau kaip 16 tonų svorio naujus vilkikus – aut.). Dėl to vos kelios dešimtys daugiau tuo ar kitu laikotarpiu nupirktų transporto priemonių augimo rezultatus gali pakylėti į dideles aukštumas“, – pažymėjo verslininkas.

Šiandien daug naujai įsigytų vilkikų su lietuviškais registracijos numeriais važinėja Skandinavijos, Didžiosios Britanijos, Prancūzijos, Ispanijos, Italijos keliais.

Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius naujų daugiau kaip 16 tonų svorio sunkvežimių registravimas, pasak ACEA, sumažėjo aštuoniose ES valstybėse. Iš jų – daugiausia iš ekonominės duobės niekaip neišsikapstančioje Graikijoje (-25,4 proc.), Čekijoje (-13,4 proc.) ir Rumunijoje (-11,9 proc.).

Penketukas didžiausių ES naujų daugiau kaip 16 t svorio vilkikų rinkų, 2017 metų sausis-gegužė

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Vokietija28 162+1
2.Prancūzija18 084+4,8
3.Didžioji Britanija14 576+4,5
4.Lenkija10 056+0,7
5.Italija8263+28.3
…11.Lietuva3061+9,1

* Palyginti su 2016 m. sausiu-geguže

Šaltinis: ACEA

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"