Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATA
TRASAŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Sunkvežimiui su turbina – penkiasdešimt

2014 08 26 6:00
„Wikipedia“ nuotrauka

Prieš pusę amžiaus Švedijos automobilių gamintojas „Volvo“ apie savo naujieną paskelbė diskretiškai. Ant „Volvo L39 Titan“ grotelių buvo užklijuotas mažas ženklelis. Tačiau nauja ypatybė – turbokompresorius paliko didžiulį įspūdį ir įspaudą automobilių istorijoje. 

1954 metais su novatorišku „Volvo“ projektu dirbančiai komandai pavyko po sunkvežimio variklio gaubtu sumontuoti gana nedidelių gabaritų variklį su turbina. Taip „Volvo L395 Titan“ tapo pirmuoju pasaulyje serijinės gamybos sunkvežimiu, kuriame montuoti varikliai su turbinomis. Rezultatas buvo stulbinamas. Naujoji sistema padidino variklio galią ne mažiau nei 35 AG (nuo 150 iki 185 AG). Tačiau teisybės dėlei reikėtų pasakyti, kad „turbo“ koncepcija nebuvo nauja. Ji jau buvo taikoma laivų, lokomotyvų ir orlaivių varikliams, tačiau iki 1950-ųjų dar nebuvo jokių kompaktiškų po sunkvežimio variklio gaubtu telpančių sprendimų. „Volvo Titan“ gamyba buvo tęsiama iki 1973 metų – pastaruosius kelerius metus pavadinimu „Volvo N88“. Jame buvo daugybė naujų funkcijų, kurios vis dar naudojamos šiuolaikiniuose sunkvežimiuose: suspausto oro stabdžių sistemos, vairo stiprintuvas ir saugi „Volvo“ kabina. Nuo 1980-ųjų kiekvienas sunkvežimis turėjo turbiną, o šiandieninė sunkvežimių pramonė yra už tai skolinga novatoriškam „Volvo L395 Titan“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"