TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Suomijoje stebuklas vis dėlto neįvyko

2013 07 22 6:00
Praėjusį mėnesį trečdaliu ES šalyse krito ir prabangių „Lexus“ automobilių registravimas. Gamintojo nuotrauka

Naujausi Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) paskelbti duomenys staigmenų nepateikė – Senojo žemyno naujų automobilių rinka toliau krinta žemyn katastrofišku greičiu.

Kaip skelbia ACEA, 6,3 proc. - tiek per biržęlį, palyginti su tuo pačiu 2012 metų mėnesiu, - susitraukė naujų lengvųjų keleivinių mašinų registravimas Europos Sąjungos (ES) šalyse ir Europos laisvosios prekybos asociacijos (EFTA) valstybėse – Islandijoje, Norvegijoje, Šveicarijoje. Per pusmetį kritimas buvo dar didesnis – minus 6,7 procento.

Atidžiau ES ir EFTA naujų rinką stebintiems automobilių ekspertams optimizmo galėjo įpūsti nebent Suomijos rinka. Tačiau paaiškėjo, kad ir jos įspūdingas pastarųjų mėnesių atsigavimas tebuvo graži regimybė.

Staigmena ambasadoriui

Balandžio-birželio automobilių registravimo Suomijoje statistika apstulbino ne vieną rinkos žinovą. Dar kovą šiaurinėje Lietuvos kaimynėje buvo registruota net 58,6 proc. mažiau naujų lengvųjų automobilių nei tą patį mėnesį prieš metus. Tačiau kitais mėnesiais registravimo duomenys stebuklingai stryktelėjo iš, atrodytų, prarajos. Balandį ACEA registravo apskritai sveiku protu sunkiai suvokiamą šuolį – plius 142,6 procento. Gegužės mėnesį, palyginti su tuo pačiu 2012 metų laikotarpiu, suomiai registravo 39,8 proc. daugiau naujų automobilių, birželį – 14,1 procento.

Tačiau net toks augimas šalyje, kurioje per mėnesį nuperkama tik trečdaliu mažiau naujų automobilių negu Lietuvoje per metus, yra didelis.

Dienraštis LŽ Suomijos fenomeną bandė aiškintis per Lietuvos ambasadą Suomijoje. Kai suomių rinka katastrofiškai smuko kovo mėnesį, mūsų ambasadorius Arūnas Jievaltas spėjo, kad dėl to greičiausiai kaltas ūkio sąstingis. „Mano nuomone, suomių ekonomikos problemos – didelių problemų euro zonoje atspindys. Sąstingio banga atsirito ir iki šiaurės. Pavyzdžiui, Suomijoje 2013 metų sausį-kovą fiksuotas 0,5 proc. ekonomikos augimas. To suomiai nelaiko smukimu, tačiau jiems tai yra sąstingis. Ir tai atspindi naujų automobilių pardavimas“, - prieš kelis mėnesius dienraščiui LŽ sakė diplomatas.

Vis dėlto A.Jievaltui buvo didelė staigmena nuo balandžio prasidėjęs naujų mašinų registravimo bumas. Vėliau ambasadorius atsisakė komentuoti Suomijos fenomeną ir pasiūlė kreiptis į specialistus.

Kaltas mokestis

Keistumus Suomijos rinkoje lengvai paaiškino „Honda“ ir „Citroen“ automobilius į Lietuvą importuojančios bendrovės „Veho“ generalinis direktorius Rimantas Damkauskas. Jo vadovaujama įmonė priklauso suomių valdomai bendrovių grupei „Veho Group Oy“.

Pasak R.Damkausko, galbūt kam nors staigus naujų automobilių registravimo rinkos šuolis ir galėjo pasirodyti tikru stebuklu, tačiau, anot verslininko, „nieko stebuklingo ten nebuvo“. „Praėjusių metų pradžioje suomiai tiesiog šlavė savo automobilių salonus, mat nuo 2012 metų balandžio 1 dienos įsigaliojo nauji mokesčiai automobiliams. Atrodo, jie susiję su mašinų tarša. Labiau aplinką teršiančioms mašinoms nuo tada taikomas ir didesnis mokestis. Pasibaigus automobilių pirkimo bumui 2012 metų balandį ir kitais tolesniais mėnesiais Suomijos gyventojai mašinų pirko mažiau nei įprastai“, - kalbėjo dienraščio LŽ pašnekovas.

Jo teigimu, likusį darbą atliko tai, ką galima būtų vadinti realybę mažai atspindinčia statistine regimybe. „Šiais metais suomiai perka maždaug tiek pat naujų automobilių, kiek jie tais mėnesiais įsigydavo ir ankstesniais metais, išskyrus 2012-uosius. Paradoksas, tačiau lyginant šiemet sausio-kovo rezultatus su tais, kurie buvo pasiekti per patį mašinų pirkimo bumą pernai pirmąjį ketvirtį, naujų automobilių registravimas atrodo beviltiškai mažas. Ir didelis statistinėse apžvalgose jis buvo šių metų balandį-birželį, kai šalia jų buvo pateikti 2012-ųjų to paties naujų automobilių registravimo rezultatai, gauti pernai per patį sąstingį“, - patyrimu dalijosi R.Damkauskas.

Savo ruožtu dienraštis LŽ palygino praėjusių metų kovo ir 2011 metų to paties mėnesio naujų automobilių duomenis Suomijoje. Pernai iš tikrųjų buvo fiksuotas fantastiškas - net 82,4 proc. - augimas.

Regimybė ir Lietuvoje

Iš 27 ES šalių ACEA birželį naujų automobilių registravimo augimą fiksavo tik dešimtyje. Tarp jų – ir Lietuvoje. Tačiau praėjusį mėnesį 7 proc. rinkos šoktelėjimas mūsų šalyje irgi gali būti tik miražas.

LŽ jau rašė, kad Lietuvoje praėjusį mėnesį buvo 1158 pirmąkart įregistruotų naujų automobilių. Tačiau iš jų mažiausiai du šimtai, naudojami Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai renginiams, registruoti tik laikinai, iki metų pabaigos, kol baigsis mūsų šalies pirmininkavimas. Todėl realiai rinka ne augo, o smuko.

ES rinką labiausiai palaiko arti penktadalio naujų automobilių Bendrijoje nuperkantys britai. Birželį Didžiojoje Britanijoje rinka šoktelėjo 13,4 proc. - registruota 214 957 mašinos. Didesnį šuolį ACEA fiksavo tiktai Danijoje (+19,2) ir Slovėnijoje (+17,4), tačiau abiejų minėtų šalių piliečiai birželio mėnesį registravo tik 13 395 automobilius, o tai Bendrijos šalyse, kuriose kas mėnesį nuperkama per milijoną naujų mašinų, nėra daug.

ES šalys, kuriose birželį užfiksuotas didžiausias rinkos nuosmukis*

Valstybė Pokytis (proc.)

Airija -73,7

Olandija -53,6

Rumunija -45,9

Kipras -37

Liuksemburgas -12,5

*Naujų automobilių registravimo

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"