TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Suomiška technika saugesniam eismui

2009 10 07 0:00
Galinga iešmų klojimo mašina gali kelti iki 36 tonų sveriančias geležinkelio konstrukcijas.
AB "Lietuvos geležinkeliai" nuotrauka

Geležinkelių remonto darbų apimtis ir kokybė tiesiogiai lemia eismo saugumą. Nuo šiol šį vieną svarbiausių infrastruktūros uždavinių padės įgyvendinti Suomijos įmonės "Desec" pagaminta iešmų keitimo mašina "Desec TL-70", kuri rugsėjo 30 dieną buvo pademonstruota Lentvario geležinkelio stotyje.

Iki šiol bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" neturėjo specialios technikos iešmams su gelžbetoniniais pabėgiais keisti, todėl siekdama užtikrinti efektyvų darbą bendrovės antrinė įmonė "Geležinkelio tiesimo centras" įsigijo Suomijoje pagamintą savaeigę universalią iešmų keitimo ir transportavimo mašiną bei specialius riedmenis iešmams vežti. Galinga įranga skirta ilgiems ir sunkiems viršutinės kelio konstrukcijos elementams bei iešmams kelti, montuoti ir pervežti. Ši apie 10 mln. litų kainavusi mašina sukurta bendradarbiaujant su Suomijos geležinkelininkais. Pirmosios tokios mašinos buvo pagamintos 1993 metais ir iki šiol sėkmingai naudojamos Suomijoje. Dabar jomis dirbama penkiolikoje Europos šalių, taip pat Australijoje ir Pietų Afrikoje.

Didelės galimybės

Iešmų keitimo mašina "Desec TL-70" buvo įsigyta siekiant nuosekliai ir kryptingai modernizuoti geležinkelių transporto sistemą. Bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" yra parengusi penkerių metų iešmų keitimo programą, kurios vertė - 35 mln. litų. Iki 2009 metų Lietuvos geležinkeliuose kasmet buvo pakeičiama apie 100 iešmų, tačiau kai kuriuose ruožuose šiems darbams atlikti prireikdavo itin daug laiko ir pastangų. Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka teigė, kad nauja mašina gerokai palengvins ir pagreitins iešmų keitimo procesą. "Anksčiau teko dirbti naudojant kranus, todėl iešmų klojimas užtrukdavo ilgiau, be to, reikėdavo išjungti kontaktinį tinklą ir kelioms valandoms sustabdyti traukinių eismą", - teigė S.Dailydka. Pasak jo, dirbant su šia technika nereikės stabdyti traukinių eismo, o tiesiog pasinaudoti pertrauka.

Naujoji mašina gali ypač greitai keisti iešmus su gelžbetoniniais pabėgiais visuose geležinkelių keliuose. Ji sava eiga yra pakraunama ir iškraunama nuo specialaus platforminio vagono, taip pat ši mašina gali nuo platformos nuimti, montuoti, pakrauti, pervežti bei iškrauti įvairių tipų iešmus bei bėgių gardes, ir tam nereikia kitos technikos, vos per keletą minučių ji gali geometriškai tiksliai pakloti gamykloje sumontuotą iešmą. Ši technika yra nedidelio aukščio, todėl gali dirbti po aukštos įtampos laidais, o jai valdyti nuotoliniu būdu reikalingas vos vienas darbuotojas.

Į eismo gerinimą investuojančią bendrovę pasveikino susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas. "Turbūt niekam nekyla abejonių, kad "Lietuvos geležinkeliai" yra pati svarbiausia Lietuvos logistikos ir tranzito dalis. Nuo jos techninės būklės ir pajėgumo priklauso nemaža dalis įmonės, taip pat ir biudžeto pajamų, darbo vietos, darbuotojų atlyginimai. Renovacija, naujų kelių tiesimas daro lemiamą įtaką Lietuvai kaip tranzito šaliai, o tai Susisiekimo ministerija ir Vyriausybė laiko prioritetine veiklos kryptimi", - tvirtino jis.

Ateities projektai

Naujoji mašina bus naudojama ne tik iešmų remonto ar priežiūros darbams, bet ir įgyvendinant stambius geležinkelio remonto projektus - ilginant stočių kelius IX koridoriuje, tiesiant antruosius kelius ruože "Šiauliai-Klaipėda", plečiant Klaipėdos mazgą, modernizuojant liniją "Vilnius-Kaunas", kad joje būtų galima pasiekti iki 160 km/val. greitį, atnaujinant kelio įrenginius ruože "Kaišiadorys-Kybartai" ir kitur.

S.Dailydka atskleidė, kad naujoji mašina galės būti naudojama ir tiesiant geležinkelį "Rail Baltica". "Įgyvendinant "Rail Baltica" projektą šis įrenginys taip pat galės būti sėkmingai naudojamas, ypač ten, kur bus tiesiami keturių bėgių keliai su gelžbetoniniais pabėgiais. Juos tiesti labai sudėtinga, bet ši mašina yra tinkama tokiems darbams atlikti, taigi mums nereikės ieškoti technikos Europoje, nuomoti. Reikės tik nupirkti keletą platformų. Ši technika gali žingsniuoti per bėgius, į šoną, kur tik reikia. Jos galimybės unikalios", - pasakojo jis.

Nuo 1996 metų bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" infrastruktūrai modernizuoti skyrė per 2 mlrd. litų. Bendrovė, panaudodama Europos Sąjungos fondų, kitų tarptautinių finansinių institucijų, valstybės biudžeto ir nuosavas lėšas, per pastaruosius trylika metų modernizavo 614 kilometrų kelių, 1118 kilometrų telekomunikacijų linijų, 42 riedmenų automatinės kontrolės prietaisus, suremontavo ar pakeitė pralaidomis daugiau nei 60 tiltų ir viadukų, rekonstravo 36 pervažas, Radviliškio ir Vaidotų skirstymo stotis, elektros tiekimo sistemas, pirmoji iš Rytų Europos šalių geležinkelių bendrovių pradėjo diegti radijo ryšio sistemą GSM-R.

Bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" iki 2015 metų planuoja įgyvendinti 45 geležinkelių infrastruktūros atnaujinimo projektus iš 2007-2013 metų ES struktūrinių fondų planavimo periodo, pasirašyti per 80 sutarčių, kurių bendra vertė - apie 2,1 mlrd. litų, iš jų planuojama panaudoti parama sudarys per 1,5 mlrd. litų.

Parengta bendradarbiaujant su AB "Lietuvos geležinkeliai"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"