TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Superautomobiliams ateina galas?

2008 08 13 0:00
Gamtosaugininkai sako, kad didžiulį kiekį anglies dvideginio į orą išmetančių ypač galingų automobilių gamyba nėra tas kelias, kuriuo reikėtų eiti norint sustabdyti visuotinį klimato atšilimą.
Gamintojų nuotrauka

Europos sportinių automobilių gamintojai kariauja su gamtosaugininkais ir politikais.

Gamtos sergėtojai sako, kad gaminti šimtų arklio galių automobilius, išmetančius į orą didžiulį kiekį anglies dvideginio, nėra tas kelias, kuriuo reikėtų eiti norint sustabdyti visuotinį klimato atšilimą. Todėl jau dabar siūloma kvota - 120 gramų CO2 vienam kilometrui, šis sprendimas įsigaliotų 2012 metais. Dabartinis ES standartas yra 160 gramų CO2 vienam kilometrui.

Automobilių gamintojai nuogąstauja, kad ES dėmesys emisijoms padarys jų modelius nekonkurencingus rinkoje. Mat superautomobilis vidutiniškai išmeta į orą nuo 200 iki 500 gramų anglies dvideginio vienam kilometrui, o tai gerokai viršija leistiną normą.

Tokie automobiliai kaip "Aston Martin DB9", "Ferrari F430", "Porsche 911", "Lamborghini Murcielago LP640" dažniausiai vairuojami tik savaitgaliais, tad dabartinis jų indėlis į bendrą "emisijų puodą" sudaro tik 0,3 proc. visų ES automobilių išmetamųjų dujų.

Gamintojai "Aston Martin", "Lotus" ar "Morgan", kurių metinis pardavimas neviršija 10 tūkst. automobilių, galės derėtis dėl lengvatų. Tačiau kitų kompanijų situacija neaiški, nes dauguma italų ir vokiečių itin galingų automobilių gamintojų yra didesnių koncernų dalis. Ir nors bendra "Ferrari" bei "Maserati" apyvarta per metus neviršija 5 tūkst. automobilių, šie abu gamintojai priklauso koncernui "Fiat", kuris per metus parduoda apie 1,2 mln. mašinų. Europos Komisija siūlo padalyti naštą tarp visų jo automobilių - tai pridėtų po 1 gramą į orą išmetamo CO2 kiekvienam automobiliui.

Išeitis galėtų būti naujų technologijų (tarkim, vandenilinių) ar elektrinių variklių naudojimas, tačiau kol kas tėra fantastikos sritis. Amerikiečių kompanija "Tesla" vienintelė gamina elektrinius sportinius automobilius. Kiti gamintojai baiminasi, kad elektrinės ar vandenilinės technologijos gali pakenkti jų reputacijai ir įvaizdžiui.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"