Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Superelektromobiliai taikosi nurungti superautomobilius

 
2017 06 28 17:55
Vokiškas "Bugatti Chiron" tik trumpai turėjo greičiausio pasaulyje serijinio bolido titulą, kai 2016 metų pradžioje buvo sustabdyta "Bugatti Veyron Super Sport" gamyba.Gamintojo nuotrauka

Greičiausio pasaulyje serijinio automobilio varžytuvėse atmosfera įkaitusi kaip niekad. Šiuo metu laikoma, kad greičiausias planetoje serijiniu būdu gaminamas superbolidas yra benzinu varomas amerikiečių „Hennessey Venom GT“. Bet tradiciniams superautomobiliams beprotiškose varžytuvėse ant kulnų vis labiau mina galingi elektromobiliai ir hibridai.

Iš šiuo metu realiausiai pirštinę pasaulio rekordininkui galinčių mesti kelių supermašinų mažiausiai du yra varomi elektra ir du hibridai. Tačiau kol kas laimi supermašinos, naudojančios tradicinį benziną. Šiais degalais varomas „Hennessey Venom GT“ iki 100 mylių (96 km/h) gali įsibėgėti per 2,4 sekundes. Tačiau nemiega ir elektra bei mišria energija varomų supermašinų kūrėjai. Šit ekstravagantiškasis Amerikos „Tesla Inc.“ vadovas Elonas Muskas pažadėjo jau artimiausiu laiku rinkai pristatyti dinamiškesnį nei „Venom GT“ elektrinį superodsterį.

„Tesla“ ambicijos

Pasak E.Musko, pati galingiausia antros laidos naujojo „Tesla Roadster“ versija sugebės iki 100 mylių įsibėgėti netgi greičiau nei per pora sekundžių. Tiesa, elektromobilių gamintojo vadovas kol kas neatskleidė, koks bus didžiausias elektra varomo rodsterio greitis. Tuo pat metu kokį gali pasiekti 1471 AG pajėgumo „Hennessey Venom GT“ puikiai žinoma – 435,31 km/h. Tai – dabartinis pasaulio serijinių automobilių greičio rekordas, kuris E.Tusko kompanijai dar tėra miražas. Amerikiečių „Hennessey Venom GT“ priklauso ir pasaulio įsibėgėjimo iki 300 km/h rekordas – tokį greitį supermašina pasiekė per 13,63 sek. Be to, ši mažytė Amerikos kompanija tikina ruošianti pasauliui dar vieną sensaciją – „Hennessey Venom F5“, kuris galės važiuoti maksimaliu 480 km/h greičiu.

„Hennesey Venom GT“ pirštinę mesti gali ir daugiau konkurentų, tarp kurių yra ir superhibridų, ir supelektromobilių. Vienas jų yra netgi kroatiškas „Rimac Concept One“.

Tradiciniai – vis dar aukštumoje

Portalo autonews.com duomenimis, šiuo metu antras greičiausias serijiniu būdu gaminamas superautomobilis yra „Bugatti“. Jo degalai taip pat yra benzinas. Dar visai neseniai vokiečių koncerno „Volkswagen“ valdomo prancūzų prekinio ženklo superautomobiliai ilgai neturėjo sau lygių pasaulyje. 2005–2016 metais planetoje karaliavo superautomobilis „Veyron“, kurio greičiausia versija „Super Sport“ su 1200 AG (883 kW) varikliu galėjo lėkti maksimaliu 431,072 km/h greičiu. Pernai superbolidą „Bugatti Veyron“ pasaulio greičiausiųjų serijinių automobilių soste pakeitė „Bugatti Chiron“, tačiau jo 1500 AG benzininė jėgainė mašinos ratus gali įsukti jau „tik“ iki 420 km/h greičio. Kadangi gera vieta tuščia nebūna, ją staigiai paveržė „Hennessey Venom GT“ iš Amerikos.

Savo žodį greičiausiųjų varžytuvėse gali tarti ir britiškas, nepelnytai beveik niekam nežinomas „Ultima Evo“. Jo premjera įvyko 2015 metais, supermašinos ratus suka 1034 AG V8 benzininis motoras, kuris iki 100 mylių jis sugeba įsibėgėti per 2,3 sek., arba 0,1 sekunde greičiau nei „Hennessey Venom GT“. Bet ilgiau važiuodama britiška supermašina jau nėra tokia greita – gali įsibėgėti „vos“ iki 386 km/h.

Laukia savo valandos

Dar vienas kandidatas į pasaulio rekordininkus – Švedijos inžinierių sukurtas ir nuolat tobulinamas superhibridas „Koenigsegg Regera“, po kurio variklio gaubtu dirba maksimalių 1510 AG jėgainė. 100 km/h greitį superautomobilis pasiekia per 2,8 sek., o tai blogesnis rezultatas, nei sugeba „išspausti“ kiti superhibridai „Ferrari LaFerrari“ ar „Porsche 918“. Užtat „Koenigsegg Regera“ atsigriebia ilgesnėje distancijoje – jo didžiausias greitis yra 400 km/h.

Toliau tarp pretendentų paveržti pasaulio serijinių automobilių greičio rekordą iš tradiciniais degalais varomo „Hennessey Venom GT“ yra dažniausiai minimi kroatiškas ir kiniškas superelektromobiliai. Kroatų kompanija „Rimac Automobili“ padėjo švedų „Koenigsegg“ kurti elektrinė jėgainę, o patys kroatai sau sukonstravo 1088 AG elektrinį superbolidą „Rimac Concept One“. 100 km/h greitį elektra varomas superbolidas sugeba pasiekti per 2,6 sek., o maksimalus jo greitis – 355 km/h.

Dar vienas potencialus pretendentas į pasaulio rekordininkus – superelektrromobilis „Lucid Air“. Jį pagamino Kalifornijoje (JAV) gamyklą turinti kinų kompanija „Lucid Motors“. „Air“ varo 1013 AG jėgainė, sugebanti supermechanizmo ratus įsukti iki maksimalaus 350 km/h, o iki 100 km/h elektrinė supermašina įsibėgėja per 2,4 sekundės.

Dėl nuo mūsų nepriklausančių techninių kliūčių dalintis šiuo straipsniu laikinai negalima. Atsiprašome...
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"