TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sureguliuoti žibintai – kelių džentelmeno bruožas

2014 10 01 6:00
Sureguliuoti žibintai geriau apšviečia kelią pačiam vairuotojui ir neakina kitų eismo dalyvių. LŽ archyvo  nuotrauka

Rudenį ir žiemą automobilio žibintų, kaip vieno svarbiausių eismo saugumą užtikrinančių elementų, reikšmė bene didžiausia. Priekinių žibintų vaidmuo ypač svarbus: krisdama atitinkamu kampu jų šviesa turi ne tik apšviesti kelią, bet ir neakinti iš priekio atvažiuojančių vairuotojų.

Dažnas vairuotojas pyksta, kai jį apakina nesureguliuotos priešais atvažiuojančio automobilio šviesos. Jei nori būti kelių džentelmenas, saugiai važiuoti ir negadinti nervų kitiems eismo dalyviams, reikėtų pasirūpinti, kaip tinkamai sureguliuoti savo mašinos priekinius žibintus.

Apšviesti, bet neapakinti

„Nors žibintas techniškai ir tvarkingas, dar nėra garantijos, kad jis kelią apšviečia tinkamai ir neakina kitų eismo dalyvių. Tvarkant žibintus pagrindinė užduotis yra tiksliai nustatyti reikiamą optinę ašį, reguliuojant optinę sistemą horizontaliai – kairiau, dešiniau, ir vertikaliai – aukščiau, žemiau“, - aiškino automobilių žibintų meistras Rytis Žabolis.

Jo teigimu, įvairių automobilių žibintai reikalauja skirtingo reguliavimo, vienų jų artimosios ir tolimosios šviesos reguliuojamos atskirai, o kitų - kartu. Profesionalų servise, anot R. Žabolio, žibintų diagnostikai skirta speciali vieta, kur grindys lygios, prietaisas įrengtas jam skirtoje vietoje, o ne tiesiog pritempiamas prie automobilio.

„Kartą teko matyti, kaip neva gerame servise žibintams reguliuoti net tik buvo naudojama optinė kamera su nešvaria linze, bet net reguliavimo stendas pastatytas kitoje ant grindų nutiesto lietaus nuotako pusėje. Susidarė apie 20 laipsnių pasvirimas. O juk grindys būtinai turi būti lygios. Atraminio paviršiaus išilginis ir skersinis nuolydis negali viršyti net vieno procento! Apie kokį tikslų optinės ašies nustatymą tokiu atveju dar galima kalbėti?“ - stebėjosi R. Žabolis.

Profesionaliai šią paslaugą teikiančiuose servisuose, pasak jo, automobilių žibintų reguliavimas atliekamas pasitelkus tokią pat įrangą, kokia yra naudojama automobilių techninės patikros stotyse. Analoginiu šviesų reguliavimo stendu, mokant tinkamai jį naudoti, galima greitai ir tiksliai pamatuoti automobilio šviesų padėtį ir gerai jas sureguliuoti. Optinė kamera įprastai tvirtinama prie vertikalios kolonos, ant kurios galima atlikti reguliavimą skirtinguose aukščiuose, o analoginis liuksmetras leidžia pamatuoti žibintų apšvietą.

Svarbus ir slėgis padangose

Žibintų tikrinimo ir reguliavimo stendų gamintojai prietaisų instrukcijose visuomet pažymi, kad tikrinami žibintai privalo būti sausi ir švarūs, nes nešvarumai papildomai išsklaido šviesą ir kamera jos srautą fiksuoja su klaidomis.

Žibintai reguliuojami pastačius jų lygio reguliatorių ties nulio žyma. Tačiau būtina įsitikinti, kad reguliatorius apskritai veikia.

Norint tiksliai įvertinti priekinių žibintų šviesos srautą ir atlikti korekcijas, svarbios ir tokios iš pažiūros nedidelės smulkmenos, kaip tinkamas slėgis padangose. Jį būtina normalizuoti pagal gamintojo nurodytą barų skaičių, bet specialiai nuleisti oro ir sulyginti slėgio pagal priešingus ratus negalima. Be to, nuleidus orą, žibintai atsidurs per arti žemės ir korekcijos vėl bus netikslios.

„Jei atlikdamas matavimus serviso meistras automobilio vairuotojo neprašo sėdėti mašinoje taip, kaip įprastai būna apkrautas automobilis, jis dirba netiksliai. Įvykdžius šias sąlygas galima imtis matavimo stendo sureguliavimo – jo optinė ašis privalo atsidurti lygiagrečiai automobilio išilginei ašiai. Aukščiui derinti rekomenduojama naudotis rulete ir prietaiso skale“, - aiškino R. Žabolis.

Suderinus žibinto ir prietaiso optinę ašį, įvedamas šviesšešėlių ribos nukrypimo nuo linijos, reiškiančios lempos centro aukštį virš kelio, dydis. Skaičiais jo reikšmė yra nurodyta ant lipduko prie žibinto korpuso. Pavyzdžiui, 1,6 proc. atitinka spindulio nuleidimą 16 centimetrų kas 10 metrų.

„Sureguliavę artimąsias šviesas, imamės tolimųjų. Reguliuojant jas, šviesos dėmė turi remtis į ekrano centrą. Žibintuose su vienu reflektoriumi ji atsiremia automatiškai. Jeigu tolimųjų šviesų žibintai įmontuoti atskirai, teks dar kartą nustatyti prietaisą ir atlikti reguliavimą. Taip žibintai sureguliuojami, tačiau nepamirškite, kad laikui bėgant vėl pamažu išsiderina. Todėl atsakingiems ir kitus eismo dalyvius gerbiantiems vairuotojams rekomenduočiau žibintus reguliuoti bent kartą per metus, o ne tik prispyrus techninei apžiūrai“, - palinkėjo meistras.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"