TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Susisiekimo ministerija padės tašką padrikiems dviračių takams šalyje

2016 09 17 6:00
Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Susisiekimo ministerija ketina įgyvendinti ne vieną dieną brandintą planą, kuris padės koordinuoti dviračių takų plėtrą Lietuvoje. Toks planas šalies teritorijoje nustatys pagrindines tarptautines ir nacionalines dviračių trasas bei dviračių takų plėtros šalies regionuose gaires. Svarbu tai, kad įgyvendinus šį aktualų užmojį padriki takai taps patogia susisiekimo dviračiais visuma.

Puikus pasirinkimas

Lietuvoje pastaruosius kelerius metus dviratininkų pastebimai daugėja. Jų gausu miestų gatvėse, rajonų gyvenvietėse, parkuose, miškų keliukuose ar takuose.

Daugeliui žmonių dviratis tampa tarsi dar vienu šeimos nariu. Juo vykstama iš namų į darbą ir atgal, važiuojama į mokyklą, keliaujama po šalį ir netgi pasukama į užsienį.

Tūkstančius dalyvių kasmet rugpjūčio pabaigoje į dviračių lenktynes Vilniuje sutraukiantis „Velomaratonas“ taip pat rodo, kad ši dviratė transporto priemonė išties yra mėgstama.

Dviratį galima rasti beveik kiekvienuose namuose, nes jis – puikus pasirinkimas. Tai ir pigi transporto priemonė, sportas bei sveikata. Bereikia tik saugios ir patogios dviračių infrastruktūros.

Dviračių takų Lietuvoje – tikrai ne vienas kilometras. Šalies savivaldybėse jie driekiasi įvairiomis kryptimis, tačiau bendros visumos, kad visi takai tarnautų dviratininkams tarsi sutartinai grojantys orkestro muzikantai, nėra.

Būtent todėl Susisiekimo ministerija ėmėsi iniciatyvos sukoordinuoti dviračių takų plėtrą Lietuvoje taip, kad dviračiais nebereikėtų važinėti šaligatviu ar minti pedalus judrioje gatvėje, kad netektų konkuruoti su pėsčiaisiais ar saugotis pro šalį skriejančių mašinų arba atsidurti keblioje situacijoje, kai dviračių takas netikėtai baigiasi, tarkim, su vienos ar kitos savivaldybės riba.

Takų daug – tinklas vienas

„Dviračių takų žmonėms reikia tiek kasdieniam susisiekimui, tiek turizmo reikmėms. Lietuvoje šis poreikis nuolat auga, dviračių infrastruktūros plėtros noriai imasi savivaldybės, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. – Nauda akivaizdi. Kuo daugiau, ypač didmiesčiuose, važinėsime dviračiais, tuo mažiau gatvėse bus transporto spūsčių rytais ir vakarais, į aplinką pateks mažiau kenksmingų išmetamųjų dujų, žmonės mažiau sugaiš laiko, ir, be abejo, važinėjimas dviračiais stiprins jų sveikatą.“

Ministro teigimu, Susisiekimo ministerijos inicijuojamas planas bus parengtas šalies mastu. Kai tik jis bus patvirtintas, atsiras galimybė įteisinti ir realizuoti dviračių takų plėtros viziją, nes toks planas taps pagrindu koordinuotiems tolesniems darbams.

Tačiau svarbiausia tai, kad planinga šalies dviračių takų plėtra ilgainiui padės pasiekti užsibrėžtą tikslą – šiuo metu įvairiose šalies vietovėse tiesiamus pavienius dviračių takų ruožus sujungti į vieną tinklą.

„Dviračių takų plėtros šalyje visapusiškai pagrįstam planui parengti būtina dabartinės situacijos analizė. Pasitelkus ją turi būti numatytos pagrindinės dviračių trasos ir dviračių takų plėtros gairės pagal susisiekimo, kultūros ir turizmo poreikius, valstybinės reikšmės kelių tinklą, saugomų teritorijų specifiką. Tik taip galėsime pasiekti, kad būtų įgyvendintas šalies gyventojų bei tarptautinio turizmo poreikius atitinkantis planas“, – teigė susisiekimo ministras R. Sinkevičius.

Dviratininkų bendrija – „už“

Susisiekimo ministerija ketina bendradarbiauti su Aplinkos ir Ūkio ministerijomis, Valstybiniu turizmo departamentu prie Ūkio ministerijos, Valstybine saugomų teritorijų tarnyba, Lietuvos dviratininkų bendrija ir asociacijomis, šalies savivaldybėmis, miškų urėdijomis.

Numatoma, kad plano rengimą organizuos Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija). Pagal plėtros planą bus nustatytos pagrindinės šalies dviračių trasos ir jų kategorijos. Šis planas leis numatyti prioritetinius projektus ir planuoti jų finansavimą. Numatoma, kad jis bus parengtas iki 2017 metų pabaigos.

Kad toks planas būtų rengiamas, jau pritarė susisiekimo ministro įsakymu sudaryta tarpinstitucinė Dviračių transporto komisija, taip pat Lietuvos dviratininkų bendrija.

Kasmet būtų galima nutiesti po 14 km dviračių takų, o šiuos darbus finansuotų Kelių direkcija, taip pat galėtų prisidėti savivaldybės. 2014–2020 metų finansiniu periodu numatytos Europos Sąjungos (ES) fondų investicijos dviračių takų plėtrai savivaldybėse. Jos bus paskirstytos per regionų plėtros tarybas.

Ekspertų manymu, rengiant planą būtų svarbu įdiegti ir dviračių takų numeravimo bei maršrutinio orientavimo sistemą, kuri galėtų būti įgyvendinama pagal dviračių takų svarbą regione, takų ir trasų hierarchiją bei kitus kriterijus.

Išskirtinis dėmesys

Susisiekimo ministerija išskirtinį dėmesį dviračių infrastruktūros plėtrai skiria ne pirmus metus.

Prieš kelerius metus buvo organizuotas pavyzdinių dviračių takų konkursas, kuris prisidėjo prie pirmųjų pavyzdinių dviračių takų kūrimo. Kelių direkcija kasmet įgyvendina projektus, susijusius su dviračių transporto infrastruktūros plėtra. ES struktūrinių fondų lėšomis atnaujinama ir kuriama nauja dviračių transporto infrastruktūra ir Lietuvos savivaldybėse. Vykdomi renginiai ir viešinimo akcijos, skatinančios žmones naudotis dviračiais. Populiariausias iš jų – jau minėtas „Velomaratonas“.

Ministerija už dviračių transporto skatinimą yra įsteigusi nominaciją „Dviračių miestas“, o šiais metais – dar ir „Dviračių savivaldybė“.

„Šiemet, kitaip nei praėjusiais metais, buvo nuspręsta skirti nominaciją ne tik miestui, bet ir dviračių transportą regione labiausiai propaguojančiai savivaldybei. Nominacijų laimėtojai – Klaipėdos miestas ir Birštono savivaldybė – parodė, kad ir per trumpą laiką galima nemažai nuveikti plėtojant saugią ir patrauklią infrastruktūrą dviratininkams“, – patikino ministras R. Sinkevičius.

Susisiekimo ministerija yra parengusi Darnaus judumo mieste planų rengimo gairių projektą. Šiuo projektu rekomenduojama miestams, turintiems daugiau kaip 30 tūkst. gyventojų, parengti savo darnaus judumo planus. 2014–2020 metų ES investiciniu periodu yra numatyta jų parengimo ir įgyvendinimo finansavimo galimybė.

Parengta bendradarbiaujant su Susisiekimo ministerija

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"