TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Svarbiausia - ramybė

Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Stovėjimas begaliniuose eismo kamščiuose neretai atima daugiau laiko nei pats važiavimas.

Gerai, jei esate šaltakraujiški ir filosofiškai į tai žiūrite. Priešingu atveju kiekviena menka prastova kainuoja jums nemažai nervų ląstelių, kurios, žinia, neatsigauna. 

 

Vis dėlto esama nemažai efektyvių būdų, kaip ištverti tokius nemalonumus per daug negadinant sau nuotaikos ir savijautos. Visi šie metodai gerai žinomi psichologams, tačiau dėl kiekvieno menkniekio juk nebėgsi pas psichoterapeutą.

Svarbiausia - savitvarda

Taip, savitvarda spūstyje - svarbiausia. Net laukiant ilgiausioje eilėje būtina elgtis ramiai. Nemėginkite rikiuotis į gretimą juostą manydami, kad joje mašinos tarsi greičiau "šliaužia". Mąstykite ne apie tai, kaip greičiau įveikti grūstį (šaligatviu, priešpriešine juosta, keldami pavojų sau ir aplinkiniams), o apie tai, kaip atsiprašyti už vėlavimą. "Įstrigau kamštyje", - tokia priežastis mūsų laikais pateisinama. Bet kuriuo atveju dalykinis ar draugiškas susitikimas bus tikrai naudingesnis, jeigu atvyksite į jį gerai nusiteikę, o ne paniurę ir agresyvūs po rizikingo bei sekinančio vairavimo.

Esama visai paprastų būdų, kaip išsaugoti dvasinę pusiausvyrą tokioje standartinėje šiais laikais situacijoje. Jeigu vos judančiame eismo kamštyje jaučiate, kad atsidūrėte "ties riba", o sąlygos neleidžia atsiriboti nuo vairavimo, paprasčiausiai kelis kartus giliai įkvėpkite ir iškvėpkite. Paskui keletą sykių įtempkite ir atpalaiduokite kaktos raumenis (pakelkite antakius, šiek tiek palaikykite juos tokioje padėtyje ir paskui nuleiskite). Tai turėtų gerokai sumažinti įtampą.

Atsipalaiduokite

Jeigu jūsų mašina patikimai įstrigo ir ilgai stovite vietoje, vadinasi, turite laiko atlikti nesudėtingą atpalaiduojančių pratimų kompleksą.

1. Padėkite rankas ant kelių ir užsimerkite.

2. Kelis kartus, giliai ir ramiai įkvėpkite bei iškvėpkite.

3. Sukoncentruokite dėmesį ties ta grupe raumenų, kur jaučiate ypač didelę įtampą. Tačiau nieko nedarykite, tiesiog ramiai šitaip pasėdėkite.

4. Stipriai sulenkite ranką ties alkūne ir riešais, suspauskite kumščius, paskui atsipalaiduokite. Prisispauskite nugara prie automobilio sėdynės atlošo. Atsipalaiduokite. Sukąskite žandikaulį. Vėl atsipalaiduokite. Užsimerkite. Pritraukite smakrą prie krūtinės. Atsipalaiduokite... Kiekviena įtampos fazė turi trukti apie 5 sek., o atsipalaidavimo - 30 sekundžių. Jokiu būdu nevalia stabdyti kvėpavimo.

5. Užmerkę akis lėtai ir giliai pakvėpuokite. Sukoncentruokite dėmesį į malonų atsipalaidavimą, kai kūnas - tarsi skudurinė lėlė. Leiskite galvai nusvirti ant krūtinės, nuleiskite pečius.

6. Įsivaizduokite, kaip šilta banga nubėga per jūsų kūną.

7. Lėtai atsimerkite. Dabar jaučiatės kur kas žvalesni.

Kitą savaitę atliksime nesudėtingą savikontrolės ir psichologinės savireguliacijos testą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"