TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Svarbiausiai magistralei reikia remonto

2013 04 30 6:00
Magistralę A1 išvagojusios gilios provėžos, bet remontuoti kelią delsiama. VĮ "Automagistralė" nuotraukos

Artėjant vasarai keliaujančiųjų į Lietuvos pajūrį daugėja, bet važiuodami į Klaipėdą poilsiautojai pastebi, kad už Kauno svarbiausia šalies magistralė išvagota gilių provėžų, o vakare net užmiestyje susidaro spūstys.

Važiuoti nelygiu keliu ne tik nepatogu, bet ir nesaugu, tačiau magistralės A1 ruožas už Kauno jau daug metų neremontuojamas, nors įdubos vis gilėja. Lietuvos magistrales ir greitkelius prižiūrinti valstybės įmonė "Automagistralė" šiemet rengiasi bent truputį aptvarkyti labiausiai pažeistą asfaltą, bet, kaip pabrėžė pašnekovai, itin intensyvaus eismo ruožui būtina išsami rekonstrukcija.

Remontas - prieš 14 metų

VĮ "Automagistralė" specialistai apskaičiavo, kad prasčiausias magistralės A1 ruožas driekiasi nuo išvažiavimo iš Kauno iki Sitkūnų, tai yra nuo 102 iki 114,8 kilometro. Čia magistralė A1 sutampa su "Via Baltica", taigi šiuo keliu juda ne tik tarp Kauno ir Klaipėdos kursuojančios transporto priemonės, bet ir važiuojančios Panevėžio bei Marijampolės kryptimis.

"Šiame ruože eismo intensyvumas siekia ne mažiau nei 23 tūkst. automobilių per parą. Būtent toje vietoje, kur "Via Baltica" dubliuojasi su magistrale A1, fiksuojamas antras pagal dydį eismo intensyvumas visoje šalyje. Kelias susijungia su pačiu judriausiu ruožu. Intensyviausias eismas Lietuvoje fiksuojamas prie Kauno - nuo įvažiavimo į miestą, ties 94-u kelio A1 kilometru, iki Giraitės vietomis jo intensyvumas siekia net 46 tūkst. automobilių per parą. Šis kelias Lietuvai labai svarbus, bet už Kauno jis jau seniai neremontuotas", - aiškino VĮ "Automagistralė" direktoriaus pavaduotojas, vyriausiasis inžinierius Kazimieras Eirošius. Pasak pašnekovo, dešinė kelio pusė minėtame ruože pastarąjį kartą buvo tvarkoma 2002-2007 metais. Tai reiškia, kad net vėliausiai atnaujinta jo dalis neremontuota jau šešerius metus. Tačiau kairės magistralės pusės būklė dar blogesnė - vietomis remontas darytas tik prieš 14 metų, ir artimiausiu laiku asfalto keisti neplanuojama.

Provėžos pavojingos vairuotojams

Vienas svarbiausių Lietuvos transporto mazgų - Sargėnų sankryža - netrukus turėtų būti rekonstruotas.

Todėl nieko keista, kad kasdien intensyviai naudojamame kelyje susiformavo didžiulės provėžos. "Ypač pavojinga tampa lyjant arba šąlant. Per lietų provėžose kaupiasi vanduo, padangos prasčiau sukimba su kelio danga ir automobilis pradeda slysti. Žiemą jose, nors keliai barstomi druska, kaupiasi drėgmė ir susidaro plikledis. Mūsų techniką, naudojamą keliams prižiūrėti, taip pat gadina susiraukšlėjęs asfaltas, o atsirėmus į provažos briauną sunku gerai nuvalyti sniegą", - kalbėjo VĮ "Automagistralė" direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai Mindaugas Rinkevičius. Jis apgailestavo, kad artimiausiu metu neplanuojama remontuoti minėtos magistralės dalies, ir ragino Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) atkreipti dėmesį į šį intensyvaus eismo ruožą bei greičiau imtis jo atnaujinimo.

K.Eirošius pabrėžė, kad įdubų gylis siekia net apie 4 centimetrus. "Šiais metais ketiname provėžas frezuoti - nupjauti susidariusias asfalto bangas, bet toks remontas gana sudėtingas dėl kelių niuansų. 108,66 kelio A1 kilometre yra Apželdinimo tresto sankryža, joje apsisuka daug sunkiojo transporto priemonių. Iš esmės šią sankryžą reikėtų rekonstruoti", - tvirtino pašnekovas. Pasak jo, dėl krovininių automobilių sukinėjimosi ten atsirado išdaužų, kurias būtina remontuoti. Sankryžos atnaujinimo projektas jau parengtas, tad asfaltą lopyti delsiama, nes neva netrukus jį vėl reikės ardyti.

Planuojama rekonstrukcija

K.Eirošius neslėpė, kad lėšų sankryžos rekonstrukcijai jau seniai laukiama. Ilgiau delsti nebegalima, kitaip asfalto danga visiškai subyrės. Problemų jis įžvelgė ir Sitkūnų sankryžoje, kur "Via Baltica" nusuka Kėdainių link. "Šioje vietoje irgi reikėtų antro viaduko, kad būtų lengviau įvažiuoti ir išvažiuoti iš vieno magistralinio kelio į kitą. Senasis viadukas pastatytas 1998-1999 metais, bet jo vieno nebepakanka tokiam didžiuliam transporto priemonių srautui", - svarstė K.Eirošius.

Dar svarbesnė rekonstrukcija planuojama Sargėnų sankryžoje - per šį transporto mazgą iš Kauno galima važiuoti keturiomis kryptimis. Jau baigiamas rengti specialusis ruožo nuo 102 magistralės A1 kilometro, kur ji susijungia su "Via Baltica", iki 107 kilometro rekonstrukcijos planas.

Pasak VĮ "Automagistralė" direktoriaus Vladislovo Molio, bus įrengiami nauji jungiamieji keliai, dviejų lygių sankryžos, tobulinama Sargėnų sankryža, atnaujinami įvažiavimai į prekybos centrą "Mega" ir į pačius Sargėnus. Ketinama įrengti dar vieną dviejų lygių sankryžą, žiedines sankryžas ir pertvarkyti esamą, tačiau kol bus įgyvendinti šie planai, gali praeiti dar keleri metai. "Jeigu būtų patvirtintas specialusis planas, darbai prasidėtų netrukus. Jis turėjo būti baigtas ir patvirtintas pernai, bet miesto savivaldybės dar yra tobulinamas. Kartu su specialiuoju planu turi būti sprendžiama ir žemės paėmimo problema. Kaip žinome, paimti žemę valstybės reikmėms gali trukti 2-3 metus", - dėstė V.Molis.

Daugiau autostrados

Naują dviejų lygių sankryžą ketinama statyti prie Giraitės, maždaug 106 magistralės A1 kilometre. Dabar toje vietoje, keturių eismo juostų kelyje, automobiliams leidžiama sukti į kairę, o tai stabdo visą mašinų srautą. Šį posūkį pakeitus dviejų lygių sankryža, planuojama ruožą prijungti prie autostrados ir leisti vairuotojams anksčiau spustelėti akceleratorių iki 130 km per valandą. Automobilininkai labai laukia šios naujovės.

Apželdinimo tresto sankryžoje asfaltas visiškai suaižėjęs, tik laiko klausimas, kada jis pradės byrėti.

Antras ne mažiau skubus darbas yra jungiamojo kelio nuo A1 Marijampolės kryptimi rekonstrukcija. 708 metrų ilgio ruožas išvagotas asfalto išdaužų, ir dangos būklė sparčiai blogėja. Šie smulkūs paviršiaus sutrūkinėjimai iš pradžių nekelia jokios grėsmės, bet jeigu laiku nesutvarkomi, vėliau kelio remontas gali kainuoti nepalyginti daugiau. Lyjant lietui įtrūkusiose asfalto vietose kaupiasi vanduo, patenka dulkių ir akmenukų, kuriuos kiekviena važiuojanti transporto priemonė įspaudžia gilyn, todėl greitai maži įtrūkiai virsta didelėmis duobėmis.

VĮ "Automagistralė" šįmet planuoja iš kelių priežiūros lėšų sutvarkyti bent 300 metrų šio ruožo, nors iš esmės reikėtų rekonstruoti visą jungiamąjį kelią. "Dabar nieko nedaroma, nes ruošiamasi tvarkyti Sargėnų sankryžą. Kai bus parengtas specialusis planas, techninis projektas, tada ir prasidės darbai", - tvirtino V.Molis. Ir paragino LAKD nedelsti patvirtinti specialųjį planą.

Parengta bendradarbiaujant su VĮ "Automagistralė"

***

Kada pastarąjį kartą buvo remontuotas kelias A1?

Dešinė pusė:

Ruožas (km) Pastarojo remonto data

97,5-103,3 2002

103,3-106,86 2006

106,86-108,91 2003

108,91-113,44 2007

113,44-116,9 2002

Kairė pusė:

97,9-103,6 2001

103,6-107,2 2002

107,2-112,2 1999

111,59-117,3 2009

Šaltinis: VĮ "Automagistralė"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"