TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Švarus salono filtras – neaprasoję stiklai

2015 11 24 6:00
Salono oro filtro pakeitimas automobilyje dažniausiai neužtrunka ilgiau nei 15 minučių. LŽ archyvo nuotraukos

Prastas matomumas yra viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių. Šaltuoju metų laiku itin svarbu, kad automobilio stiklai būtų kuo švaresni tiek iš išorės, tiek ir iš vidaus – neapledėję ir neaprasoję. 

Stiklų švarą iš išorės padės užtikrinti prieš žiemą pakeisti valytuvai. Tačiau jei drėgnu oru langai pernelyg rasoja iš vidaus arba šaltais žiemos rytais ant jų net užsideda šerkšnas, kalta prasta oro cirkuliacija salone. Per didelę drėgmės koncentraciją gali nulemti ir, pavyzdžiui, neišdžiūstantys kilimėliai.

Įdomu tai, kad per vieną važiavimo valandą į automobilio saloną patenka iki 100 tūkst. litrų oro, kurį išvalo salono filtras. Įprastai automobilių gamintojai ir techninės priežiūros servisai rekomenduoja šiuos filtrus keisti kas 12–15 tūkst. kilometrų, o laiku nepakeistas filtras bet kuriuo sezonu gali tapti perteklinio langų rasojimo priežastimi, taip pat įvairių nemalonių kvapų kaltininku.

„Salono filtrui tenka svarbus vaidmuo reguliuojant mašinos mikroklimatą. Kai salono filtras užsikemša, sumažėja ventiliatoriaus efektyvumas, todėl vandens garai lėčiau pašalinami nuo aprasojusių automobilio stiklų. Kai lauke šlapia, salono filtre kaupiasi daug drėgmės – jis taip pat gali tapti įvairių bakterijų ir pelėsių augimo vieta. Mikroorganizmams ir pelėsiams paplitus po vėdinimo ir kondicionavimo sistemas, automobilyje po kurio laiko atsiranda nemalonus kvapas“, – sakė automobilių detalių salono vadybininkas Aleksejus Mitrofanovas.

Salono filtras susiurbia įvairius nešvarumus, kurie antraip kartu su oro srove patektų į automobilį.

Turi tikti idealiai

Pasak pašnekovo, salono filtro keitimas dažniausiai yra nesudėtinga procedūra, todėl vairuotojai nusprendžia ją atlikti patys. Tiesa, pašalinant senąjį salono filtrą ir įstatant naują reikia žinoti keletą svarbių taisyklių, kurios padės išvengti vėlesnių problemų ir netinkamo filtro veikimo.

„Dažnai vairuotojai, keisdami salono filtrą, jį netinkamai įstato į korpusą. Kur yra salono filtras ir kaip jis keičiamas, aprašyta kiekvienos transporto priemonės instrukcijoje. Tačiau įstatant filtrą visuomet reikėtų žinoti, kad per filtrą pereinančio oro kryptis yra nurodoma mažomis rodyklėmis ant jo šonų. Viską reikia daryti paeiliui, pagal instrukciją. Keičiant filtrą yra labai svarbu idealiai pritaikyti jį prie korpuso, filtras turi būti parenkamas individualiai kiekvieno automobilio modeliui – jis negali būti nė trupučio per didelis ar per mažas. Kartais vairuotojai daro klaidą ir parinkę ne visai tinkamą filtrą jėga įspraudžia jį į filtro korpusą. Tokiu atveju vis tiek lieka plyšių ir per juos nefiltruotas oras patenka į automobilio saloną“, – paaiškino A. Mitrofanovas.

Daugeliu atveju oro filtrui montuoti yra naudojama ant korpuso esanti kreipiančioji plokštelė, kuri įstatoma tarp pirmųjų filtro briaunelių. Tai padeda taisyklingai įdėti filtrą į korpusą. Jei filtras įstatomas netaisyklingai, jo briaunelės susilankstys ir į saloną pateks didelis kiekis nefiltruoto oro. Filtro deformacija netaisyklingai jį įstačius dažniausiai aiškiai matoma ir gerokai sumažina filtro efektyvumą. Be to, ilgainiui tai deformuoja ilgesniąją filtro pagrindo briauną. Tinkamai sumontuoto filtro briaunelės visuomet bus išsidėsčiusios idealiai vienodais tarpais, lygiagrečiai viena su kita ir su trumpesne filtro korpuso sienele.

Renkasi su aktyvintąja anglimi

Automobilių detalių specialisto teigimu, šiandien vairuotojai vietoj pigiausių paprastų salono filtrų renkasi šiek tiek brangesnius su aktyvintąja anglimi.

„Filtrai su aktyvintąja anglimi yra daugiaskluoksniai, todėl vienu metu atlieka keletą svarbių funkcijų. Jie ne tik sulaiko dulkes, suodžius ir kitas kietąsias daleles, bet ir pašalina iš oro kenksmingus dujinius teršalus ir nemalonius kvapus“, – sakė A. Mitrofanovas.

Kenksmingus dujinius junginius (angliavandenilius, sieros vandenilį, azoto oksidus) absorbuoja minėtas aktyvintosios anglies sluoksnis. Taip užtikrinama, kad oras transporto priemonės viduje būtų ne tik švaresnis, bet ir sveikesnis. Tai ypač svarbu alergiškiems žmonėms, taip pat asmenims, turintiems jautrią uoslę ar kvėpavimo takų sutrikimų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"