TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Švediškas kelių lėktuvas

2008 02 13 0:00
Senosios kartos modelių gamyba buvo nutraukta prieš 15 metų, todėl dabar jie yra itin trokštamas SAAB entuziastų ir kolekcininkų grobis.
Nuotrauka iš asmeninio albumo

SAAB prieš 24 metus įkūnijo skandinavišką minimalizmą, galią, modernias technologijas ir aviacijos istoriją viename automobilyje - 900 OG "Aero".

Prieš trejus metus vienas pirmosios kartos SAAB 900 nutūpė ir vilniečio dizainerio Audrio Šimakausko garaže.

Dar vadinamas OG (angl. old generation - senoji karta), šis SAAB Lietuvoje yra tikra retenybė. Mūsų šalyje jų priskaičiuojama vos apie dešimt, o sportiškiausios versijos automobilių, entuziastų vadinamų "Aero", yra dar mažiau.

Esmė - grožis.

Anksčiau tik lėktuvus gaminusi SAAB kuriant savo automobilių dizainą nevengia aviacijos užuominų. Paklaustas, kodėl pasirinko būtent šį modelį, meniškos prigimties žmogus net nesuabejojo: "Tik dėl formos. Ji tikrai turi kažką tokio."

Šis juodas SAAB nėra pirmas 900 OG A.Šimakausko kieme. "Su automobiliais nebuvo nieko bendro iki 1996 metų. Neturėjau teisių ir negalvojau kada nors važinėti", - pasakoja jis. Bet pagausėjus šeimai vyras nusprendė, kad vis tik reikia patogumo ir greitumo. Būdamas 32 metų amžiaus, A.Šimakauskas gavo vairuotojo pažymėjimą ir įvairiuose kataloguose ėmė ieškoti pirmojo automobilio. Viename jų pastebėjęs SAAB 900 "Turbo", jis pagalvojo: "Va šitą kada nors nusipirksiu." Vyras tvirtina tada apie techniką nieko nenusimanęs, bet SAAB patiko nuo pat pirmo karto, kai apžiūrėjo šį automobilį. Tokia tolima atrodžiusi svajonė ėmė pildytis, kuomet draugai Kaune surado parduodamą "900 Turbo" sedaną. Nors pirkti retą automobilį tuomet buvo rizikinga, A.Šimakauskas nutarė nebesiblaškyti: "Nuvažiavau, pasiėmiau, parvažiavau, ir nuo to laiko praktiškai kitos mašinos neturėjau."

Vėliau A.Šimakauskas pirmąjį sedaną pakeitė į kupė su silpnesniu varikliu, o šį - į dabar turimą klasikinį "Aero" modelį. Kadangi senieji SAAB Lietuvoje niekuomet nebuvo populiarūs, entuziastas po ilgų paieškų išsvajotą automobilį rado Vokietijoje, vokiečio ir lietuvės šeimoje. Taip prieš trejus metus į Lietuvą atkeliavo 1984 metais pagamintas, vienas pačių pirmųjų "900 Aero".

Žinomas slaptai

Senosios kartos SAAB 900 buvo gaminami Skandinavijoje 1978-1993 metais. Per šį laiką modelis nedaug tepakito, tačiau 1984-aisiais buvo pristatyta išskirtinė jo versija. Į kompaktinės klasės automobilį buvo įmontuotas 2 l, 175 AG, 4 cilindrų, 16 vožtuvų variklis su turbokompresoriumi ir naujausių technologijų komforto įranga.

Aukščiausio lygio 900 versija SAAB istorijai atminti turėjo būti pavadinta "Aero", bet kadangi šio prekės ženklo patentas priklausė amerikiečių koncernui "General Motors", įmonei nebuvo leista taip pavadinti savo modelių. Tačiau tarp entuziastų šie sportiški, galia ir apdaila išsiskiriantys kupė geriausiai žinomi būtent šiuo neoficialiu vardu.

Skirtas slaptajam agentui

SAAB, kaip ir aukštai danguje skriejantys lėktuvai, daugeliui lietuvių vis dar kvepia egzotika. Ypač žvilgsnius traukia šis klasikinis modelis, išsiskiriantis senų "Audi" ir "Volkswagen" minioje.

A.Šimakauskas mėgaujasi dėmesiu: "Nuvažiuoji kur nors į mažesnį miestelį, ir visi žiūri išsižioję. Yra tekę išgirsti ir komentarų: "O, snobai važiuoja".

Nenuostabu, kad stilingiausio pasaulyje slaptojo agento Jameso Bondo automobilis turėjo būti būtent toks kaip A.Šimakausko. Knygų apie charizmatiškąjį superagentą autorius Johnas Gardneris Jamesą Bondą buvo pasodinęs prie SAAB 900 OG vairo, tik vėliau filmų kūrėjai jam įsiūlė naujesnius ir prabangesnius automobilius.

Silpna vieta

Svajojančiuosius apie klasikinį automobilį dažnai gąsdina galimi jo gedimai. "Ypač silpna vieta yra greičių dėžė. Beveik visiems turėtiems OG teko jas keisti", - pagrindinę SAAB 900 problemą atskleidžia A.Šimakauskas. Tačiau jis skuba paneigti mitą, kad reto modelio remontas yra labai brangus: "Išskyrus tą nelemtą greičių dėžę, pasirodo, remontuoti jį visai nebrangu, yra labai daug detalių."

Šių modelių greičio dėžės tampa dažna problema dėl neįprastos variklio konstrukcijos. 900 OG motoras yra įmontuotas su 45 laipsnių pakrypimu, o jo priekis yra atsuktas į automobilio galą. Dėl to greičių dėžė, sujungta su karteriu, yra tiesiai po varikliu, ir norint ją pakeisti tenka išimti ir motorą.

Automobilis visam gyvenimui

Laikui bėgant A.Šimakauskas prisirišo prie SAAB 900 ne tik dėl jo nestandartinio grožio, bet ir dėl patikimumo bei saugumo. Nors iš išorės modelis atrodo nedidelis ir lengvas, yra visiškai priešingai. Dėl palyginti storo metalo kėbulo detalių ir tvirto karkaso, 900 OG sveria net 1350 kg, o platus priekinis buferis gali lengvai išlaikyti suaugusio žmogaus svorį. Modelio variklis taip pat garsėja tvirtumu. Šiam 360 tūkst. kilometrų nuvažiavusiam "Aero" dar niekada neprireikė variklio remonto. "Neužmušami jie. Labai gerai pagaminti, labai patvarūs", - tvirtina savininkas. Ir priduria, kad motorai yra mėgstami perdarinėtojų. Sureguliavus turbiną, lengva padidinti galią, o šiek tiek modifikavus patį variklį galima išgauti ir pustrečio šimto AG.

Per 12 metų prie SAAB 900 OG vairo A.Šimakauskas taip priprato prie šio modelio, kad nenorėtų keisti į jokį kitą: "Neskaitant visų blogų dalykų, įdomu, nes šis automobilis yra išskirtinis. Kas jo planuose ateičiai? Žinoma, dar vienas SAAB!

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"