TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Šviesoforai taupys vairuotojų nervus

2008 09 03 0:00
Pasak V.Antanavičiaus, automatinė eismo valdymo sistema kamščius sumažins iki 20 procentų.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Vairuotojai ir pėstieji galėjo pastebėti, kad Vilniuje visą vasarą darbininkai vertė senus šviesoforus ir greta jų "sodino" naujus. Kam reikėjo ardyti senuosius, jei jie dar veikė? Darbų atlikėjai atsako: sostinėje diegiama visiškai nauja eismo reguliavimo sistema, sumažinsianti automobilių spūstis penktadaliu.

Pagal apklausą, viena didžiausių bėdų Vilniaus gyventojai laiko transporto spūstis. Tačiau nuo šio rudens jie, net jei to nepastebės, galės sutaupyti laiko laisvesnėmis tapusiose gatvėse. Šios gerosios naujienos priežastis - už 145 mln. litų įrengta automatizuota šviesoforų valdymo sistema.

Konkursą jai sukurti prieš porą metų laimėjo keturių įmonių - "Urbico", "HNIT-Baltic", "Fimos" ir "Siemens" - konsorciumas, kuris turi sumontuoti ir suderinti techniką jau iki kitų metų. "Anksčiau Vilniuje eismo valdymo sistemos beveik nebuvo", - sakė Vaidotas Antanavičius, sistemą administruojančios įmonės "Susisiekimo paslaugos" vadovas.

Išlaisvinantys ciklai

Rengdami sistemą jie turi rekonstruoti apie 240 sankryžų - ne tik pakeisti šviesoforus, bet ir sujungti juos į vieną bendrą tinklą bei perprogramuoti. V.Antanavičius patikino, kad kai kurie dar nenusidėvėję, bet iš sistemos sankryžų išmontuoti šviesoforai sąvartyne neatsidurs - bus perkelti į atokesnius rajonus, užmiestį.

"Daugiau kaip pusė šviesoforų Vilniuje buvo seni, dar sovietiniai, su rusiškais valdikliais, relėmis - tokius reikėjo reguliuoti atsuktuvu. Jie galbūt tiko per rytinį piką, bet visiškai nenaudingi buvo per vakarinį. Todėl tie šviesoforai dirbo tiesiog vidutiniu režimu. Diegiant naują sistemą jau galima nustatyti rytinius, vakarinius, naktinius ir kitus ciklus. Taip sukuriamas lankstus valdymas, atsižvelgiant į automobilių srautus", - aiškino V.Antanavičius.

Automobilių srautų valdymas šviesoforais vadinamas žaliąja banga. Šviesoforai turėtų veikti taip, kad važiuojant vienu iš šešių transporto koridorių vairuotoją nuolat pasitiktų draugiškai mirksinti žalia akis ir nestabdytų raudonoji. Anot "Susisiekimo paslaugų" vadovo, šios bangos gaivą jau galėjo pajusti vairuotojai prie operos žiedo. "Šis žiedas pradėdavo kimštis apie 16 val. 15 min. Kai jis užstrigdavo, jo pralaidumas krisdavo net kelis kartus ir taip būdavo užblokuojamas visas rajonas. Dabar, gegužę, pakeitus šviesoforus, žiedas pradėdavo strigti jau tik 17 val. 15 min. Vadinasi, mes vakarinį piką miesto centrinėje sankryžoje sutrumpinome visa valanda", - džiaugėsi V.Antanavičius. Iš tiesų - vairuojantys vilniečiai tvirtino pajutę, kad toji sankryža pasidariusi laisvesnė.

Pasak pašnekovo, sistema leis koreguoti šviesoforų ciklus ir atskiromis savaitės dienomis, mat, pavyzdžiui, sekmadienį ir pirmadienį automobilių srautas nevienodas. "Jau dabar, jeigu grįžtume į ankstesnę padėtį, būtų tikras eismo košmaras, ir daug kas nesuprastų, kas vyksta", - tikino V.Antanavičius.

Sutaupysime 25 mln. litų

Įrengus automatinę reguliavimo sistemą, keisis ne tik vairuotojų, bet ir pėsčiųjų bei viešojo transporto judėjimas. Štai troleibusuose ir autobusuose įrengti siųstuvai bus susieti su imtuvais sankryžose. "Kai prie sankryžos artės autobusas arba troleibusas, jam bus suteiktas prioritetas - žalia šviesa. Taigi šių greitis turėtų padidėti - žmonės tokiu atveju pradeda daugiau naudotis viešuoju transportu", - teigė V.Antanavičius.

Tuo metu, pavyzdžiui, Antakalnio gatvėje pristatyta galybė naujų šviesoforų prie pėsčiųjų perėjų - taip pasielgta, kad pavieniai vaikščiotojai netrikdytų "žaliosios bangos" ciklo. "Tarkim, prie klinikų anksčiau kas penkiolika sekundžių praeidavo po vieną pėsčiąjį. Visa mūsų sistema sudužtų į šį vieną žmogų, einantį per perėją. Todėl pėsčiuosius reikia sustabdyti, sugrupuoti į "paketus" ir tik tuomet išleisti per gatvę", - sakė V.Antanavičius. Jis nurodo ir kitų naujosios šviesoforų tvarkos pranašumų: padidėjęs greitis ir eismo saugumas, sumažėjęs stovėjimo laikas ir oro užterštumas. Galop, įvertinus laiko ir degalų sąnaudas, avarijų skaičių, apskaičiuota, kad nauja sistema miestui ir miestiečiams leis sutaupyti 25 mln. litų per metus. "Ir čia dar neįskaičiuoti nervai, eikvojami leidžiant laiką kamščiuose. Projekto naudą pajus kiekvienas iš mūsų", - teigė V.Antanavičius.

Šeši transporto koridoriai Vilniuje

1. Tarptautinis Vilniaus oro uostas - Žaliasis tiltas

2. Žaliasis tiltas - Kalvarijų gatvė

3. Žaliasis tiltas - Arsenalo g. - Antakalnio g. - Nemenčinės pl.

4. Basanavičiaus g. - Savanorių pr.

5. Vasario 16-osios g. - Tauro g. - Mindaugo g. - Šopeno g. - Pylimo g. - Vilniaus g.

6. Centrinė miesto dalis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"