TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Šylantis vairas ir kėdė apsaugo nuo šaltuko

2014 02 19 6:00
Vairuoti kone ledinį vairą per šalčius plikomis rankomis nėra labai malonu, o su pirštinėmis - ne visada patogu. LŽ archyvo nuotraukos

Šildomos priekinės automobilio sėdynės Lietuvoje jau tapusios vienu iš vienareikšmiškai naujuose automobiliuose pageidaujamų atributų. Bet šildomas vairas ar priekinis stiklas vis dar labiau egzotika nei kasdienybė ir aptinkami tik prabangesnių modelių mašinose.

Bendrovės „Autobrava“ direktorius Renaldas Gineika, kurio vadovaujama įmonė atstovauja įvairioms automobilių markėms nuo „Fiat“ iki „Jeep“, juokavo, kad be šildomų priekinių sėdynių parduoti automobilį Lietuvoje, Latvijoje ar Estijoje yra didelis iššūkis, nes be šio privalomu automobilio atributu tapusio patogumo parduodama vos keli procentai jo bendrovės atstovaujamų markių automobilių.

Vairuoti be pirštinių malonu

„Priekinės šildomos automobilio sėdynės Baltijos šalyse yra standartas, pradedant „Porsche Macan“ ir baigiant „Fiat Panda“. Tačiau užpakalines šildomas sėdynes klientai užsako labai retai. Mano nuomone, tas, kuris perka prabangų automobilį, paprastai vairuoja pats, o ne sėdi ant užpakalinės sėdynės. Taigi ir elgiasi egoistiškai. Be to, jeigu ant užpakalinių sėdynių veža vaikus, tie dažniausiai sodinami į specialias kėdutes. O štai šildomas vairas – šiokia tokia egzotika, nors, pavyzdžiui, naujojo „Jeep Grand Cherokee“ brangiausioje versijoje jis montuojamas kaip standartinė įranga. „Jeep“ pirkėjas dažniausiai neperka vidutinio ar pigiausio džipo, pigiausios modifikacijos mašinos per tuos metus nesame nė karto užsakę“, - paaiškino R.Gineika.

„Autobravos“ vadovas pabrėžė, kad vairuotojams reikėtų išbandyti šildomą vairą, tada jie pajustų malonumą šaltą žiemos dieną vairuoti be pirštinių, mat kitaip tvirtai laikyti sušalusį vairą gali būti tikra kančia, lyg būtumėt įsitvėrę ledo - pirštus ima nepakeliamai gelti, bet vairo nevalia paleisti iš rankų. Ypač tai aktualu lėčiau šylantiems dyzeliniams automobiliams, nes vairuotojui kone ledinį vairą tenka pačiam sušildyti savo rankų šiluma ir tai gali trukti keliolika minučių. Nors ir šiame segmente situacija keičiasi iš esmės, nes į naujesnius automobilius montuojami papildomi elektriniai šildytuvai mašinos saloną prišildo kur kas greičiau. Dar patogesnis variantas - programuojami ir įvairiausiomis funkcijomis pasižymintys „Webasto“ ar „Eberspacher“ autonominiai šildytuvai, tačiau juos užsisakantys klientai dėl didelės tokio prietaiso kainos – 7-8 tūkst. litų – greičiau išimtis iš taisyklės.

Šildomas vairas automobiliuose – vis dar egzotiškas patogumas.

Išpopuliarėjo šildomi purkštukai

Pasak R.Gineikos, Estijoje parduodamų „Fiat“ krovininių automobilių būtinu atributu yra tapę ir šildomi veidrodėliai, nes, pavyzdžiui, važiuojant atbulomis į sandėlį žiemą nešildomi rasoti veidrodėliai pirmiausia reiškia saugumo stygių.

„Man labai patinka ir šildomas priekinis stiklas. Dėl to automobilio savininkas ne tik sutaupo laiko, bet ir saugo aplinką. Jo automobilis išmeta mažiau anglies dioksido nei tuo atveju, kai variklis lieka įjungtas, kol vairuotojas skuta mašinos langą. Vokietijoje, kiek žinau, draudžiama net bendrame kieme šildyti paleistą automobilį, nes teršiamas kaimynams oras po langais. Begrandydami ledą skustuku dar ir patį stiklą subraižome. Žodžiu, vieni nemalonumai. Tiesa, priekinį šildomą mašinos stiklą klientai pasirenka nedažnai. Iš kitų žieminių atributų šildomi langų plovimo purkštukai yra tapę viena populiariausių detalių. Juk kas iš to, jei pripilate į bakelį neužšąlančio langų ploviklio, bet skystis užšąla ant purkštuko galiuko ir šis nebepurškia“, - priminė R.Gineika.

Parūpino autonominį šildytuvą

„Lexus“ ir „Toyotos“ automobilių centro „Mototoja“ Lietuvoje generalinis direktorius Edmundas Povilauskas pažymėjo, kad japoniški automobiliai yra komplektuojami kitaip nei vokiški. Vokiečių automobiliams galima pasirinkti kiekvieną dalį atskirai, o „Lexus“ ar „Toyotos“ pirkėjai renkasi vadinamuosius įrangos lygius.

„Toyota“ naujuose dyzeliniuose automobiliuose be išimties įrengia autonominius „Webasto“ šildytuvus. Jie šaltą žiemą automobilio savininkui leidžia jaustis puikiai, taigi tokiu atveju ir papildomų patogumų, tokių kaip šildomas vairas, nebereikia“, - pabrėžė E.Povilauskas.

Tuose modeliuose, kur autonominis šildytuvas nėra standartinės įrangos dalis, šildomas vairas yra įtrauktas į vidutinės ir aukštesnės komplektacijos įrangos lygį. „To nėra labai dažnai pageidaujama. Klientų norai labai priklauso nuo tuo metu vyraujančios oro temperatūros. Jei žmogus automobilį laiko lauke, apie šildomą vairą pagalvoja, o jeigu šiltame garaže, tai nė neužsimena apie tokį pageidavimą“, - paaiškino „Mototojos“ vadovas.

Kainuoja apie 1000 litų

„Mercedes-Benz“ automobiliais prekiaujančios įmonės „Silberauto“ salonuose beveik visi mašinų modeliai, išskyrus kompaktinius, yra su šildomu vairu. Naujuose S klasės „Mercedes-Benz“ automobiliuose šildomos ne tik sėdynės ir vairas, bet ir porankiai, valytuvai, langų plovimo sistema.

„Opel“ Lietuvoje atstovaujančios bendrovės „Žaibo ratas Vilnius“ naujienos miesto visureigio "Mokka" pirkėjai šildomą vairą ir sėdynes įgyja užsisakę papildomą žiemos įrangos paketą. „Populiariausios išlieka šildomos sėdynės, o keletą pastarųjų metų klientai jau domisi ir šildomu vairu. Aš pats iš pradžių skeptiškai žiūrėjau į tokį vairą, tačiau kai užėjo šalčiai, išbandžiau ir supratau, kad tai pasakiškas reikalas. Paleidus variklį, vairas akimirksniu sušyla ir, nors salone dar minusinė temperatūra, jau galima vairuoti plikomis rankomis be pirštinių. Kas nebandęs šio dalyko, vertina skeptiškai, bet pačiupinėję dažnas jo užsinori, juo labiau kad tai nėra brangus malonumas“, - sakė „Žaibo ratas Vilnius“ vadovas Vilandas Burnys.

„Mercedes-Benz“, „BMW“, „Audi“ ir kitų aukštesnės klasės automobilių šildomas vairas, kaip papildomas atributas, kainuoja apie tūkstantį litų. Tuo tarpu kiek pigesnių „Opel“ automobilių toks vairas kainuoja apie 600 litų.

Kai kurie automobilių entuziastai patys sumąsto, kaip vairą šildyti, - tam panaudoja plonus šildančius elektros laidus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"