TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Taiso naujas kreivo įstatymo žabangas

2014 09 17 6:00
Šiuo metu ES šalių keliais rieda apie 2000 Lietuvoje registruotų vilkikų. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

Nuo liepos įsigaliojusios naujos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatos, kuriomis remiantis gali būti išregistruota beveik milijonas techniškai netvarkingų arba nedraustų transporto priemonių, sukėlė nemažai diskusijų visuomenėje, o į tai skubiai atsiliepdamas Seimas jau ėmė svarstyti įstatymo pataisas.

Antradienį Seimas pritarė iš karto kelioms Liberalų frakcijos pasiūlytoms svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms. Priėmus vieną jų, būtų išbraukta nuo liepos 1 dienos įsigaliojusi įstatymo nuostata, kad apgadintus automobilius ar motociklus Lietuvoje galima privalomai išregistruoti remiantis vien draudimo bendrovių išvadomis. Taip pat linkstama atsisakyti įstatymo reikalavimo transporto priemonių savininkams turėti visus metus galiojantį civilinės atsakomybės draudimą. Siūloma atsižvelgti į tai, kad kai kurios transporto priemonės, pavyzdžiui, motociklai, važiuoja į gatves tik šiltuoju metų laiku.

Įteisinus teikiamas pataisas, draudimo įmonės tik teiktų informaciją apie apgadintų transporto priemonių būklę techninės apžiūros (TA) duomenų bazei ir transporto priemonių registrui. Jei transporto priemonių pažeidimai turės tiesioginės įtakos eismo saugumui, tokiems automobiliams neeilinė TA būtų privaloma.

Viena valiuta, viena apžiūra

Prieštaringai vertinamos ir kitos įstatymo nuostatos. Pavyzdžiui, trijų mėnesių ultimatumas: automobiliams, kurių savininkai laiku nepasirūpina TA ar draudimu, nuo šiol trims mėnesiams bus sustabdomas leidimas dalyvauti eisme. Praėjus šiam laikotarpiui, jei neatliekamos būtinos procedūras – transporto priemonės bus išregistruotos.

Šios įstatymo nuostatos privertė sunerimti tūkstančių transporto priemonių šeimininkus – nuo lengvųjų automobilių vairuotojų iki tarptautinį vežimą sunkvežimiais vykdančių Lietuvos kompanijų. Mat nemažai Europos Sąjungos (ES) šalyse krovinius vežančių vilkikų į Lietuvą negrįžta ir po kelerius metus. ES šalių transporto inspekcijos dėl skirtingų procedūrų ir terminų TA galiojimo netikrina. Ar vilkikai yra techniškai tvarkingi, tikrinama kelyje, tose šalyse veikiančiuose apžiūros centruose išduodamos pažymos. Nors transporto priemonių reikalavimai iš esmės ES šalyse nesiskiria, vienodos tvarkos nėra – skiriasi tiek TA galiojimo laikas, tiek TA apžiūros procedūrų atlikimo tvarka.

"Jeigu bendrąją Europos valiutą eurą jau turėsime, tai kodėl negalima ES atliktos apžiūros pripažinti?“ - klausė Petras Gražulis.

Seimo „Tvarkos ir teisingumo“ frakcijos nariai Petras Gražulis ir Stasys Brundza šios savaitės pradžioje įregistravo įstatymo pataisų, kuriomis siūloma leisti kitose ES šalyse atliktą transporto priemonių TA pripažinti galiojančia Lietuvoje, projektą.

„Daug mūsų piliečių savo transporto priemonėmis yra išvykę į kitas šalis, todėl jei pavyktų siūlomas įstatymo pataisas priimti, jiems nereikėtų specialiai dėl TA automobilio vairuoti į Lietuvą. Taip pat turime nemažai logistikos kompanijų, kurių sunkvežimiai dirba užsienyje. Bendra TA sistema ES pagal direktyvas turi įsigalioti iki 2018 metų, bet niekas netrukdo tai įgyvendinti ir anksčiau“, - pažymėjo P. Gražulis.

Pasak jo, bendra sistema nėra paranki šiuo metu TA Lietuvoje vykdančioms įmonėms, kurios, jo požiūriu, priešinasi tam, kad kitose ES šalyse atlikta TA galiotų Lietuvoje. Įstatymo pataisos, tikėtina, būtų naudingos ir į Lietuvą iš kitų ES šalių su galiojančia TA atvežtų automobilių naujiems šeimininkams. "Jeigu bendrąją Europos valiutą eurą jau turėsime, tai kodėl negalima ES atliktos apžiūros pripažinti?“ - klausė Seimo narys.

Sukėlė dirbtinių problemų

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ duomenimis, šiuo metu ES šalių keliais rieda apie 2000 Lietuvoje registruotų vilkikų, kuriems nepalanki nuo liepos 1 dienos įsigaliojusi naujoji tvarka. „Lietuvos vežėjams kilo didelių kliūčių dėl sunkvežimių, kurie veža krovinius tarp ES šalių ir kurie negrįžta į Lietuvą po kelerius metus. Visi tie vilkikai, kurie pereidavo TA kitose ES šalyse, dabar yra paskelbti nelegalais, jiems bus sustabdytas leidimas dalyvauti eisme. Vakarų šalyse techninė priežiūra yra tikrai griežta, ir nė vienas vežėjas techniškai netvarkingu automobiliu nerizikuotų ten vežti krovinių, sulauktų didžiulių baudų. Ten dirbama naujausiais ekologiškiausiais vilkikais“, - pažymėjo „Linavos“ sekretorius transporto politikai Gintautas Ramaslauskas.

Jis pabrėžė, kad jokių nusiskundimų iš kitų ES šalių institucijų dėl Lietuvoje registruotų vilkikų techninės būklės iki šiol nesulaukta. Tad dėl naujosios tvarkos vežėjams keliamos problemos yra dirbtinės. „Vežėjai patiria didelių nuostolių. Vien tiesioginiai nuostoliai vienam vilkikui į Lietuvą parvaryti dėl TA siekia apie porą tūkstančių litų. Netiesioginių - dar daugiau, mat vežėjams tuo metu tenka tuos vilkikus jų maršrutuose pakeisti kitais. Problemų kilo ne tik vežėjams, bet ir visiems piliečiams, pavyzdžiui, diplomatams, kurie ilgą laiką gyvena kitose ES šalyse“, - aiškino G. Ramaslauskas.

Kitose šalyse skėsčiojama rankomis

LŽ kalbintas šiuo metu Belgijoje viešintis Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis pateikė paprastą pavyzdį: Belgijos TA įmonėse, kurias šią savaitę aplankė „Transekstos“ delegacija, tikino, kad Lietuvoje registruotų priemonių techninę būklę jie galėtų patikrinti, bet išduotų tik juridinės galios neturinčią pažymą, o ne galiojantį TA lipduką.

„Dėl vilkikų belgai sprendžia taip: jei vilkikas dirba užsienyje ir baigėsi jam išduotos TA galiojimas, sankcijos netaikomos, tačiau grįžus į Belgiją privaloma atlikti apžiūrą. Vokiečiai teigė, kad galėtų mums perduoti informaciją apie transporto priemones, kurių techninė būklė patikrinta Vokietijoje, bet TA lipduko jie taip pat neduotų. Mūsų vežėjų įmonės, nesutinkančios su nauja tvarka, tiesiog bando gudrauti, išvengti mokesčių ir sutaupyti pinigų“, - asociacijos nuomonės laikėsi G. Šlėderis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"