TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Taksi vizitinė kortelė - seni kledarai

2009 02 11 0:00
Šiuo metu Lietuvoje tik 10 proc. taksi automobilių yra nauji arba apynaujai, kiti - seni ar labai seni.
LŽ archyvo nuotrauka

Dauguma Lietuvoje važinėjančių taksi - seni arba labai seni automobiliai, nepatrauklios išvaizdos ir abejotino saugumo. Viltis, kad artimiausiu metu bent pusė taksi parko bus atnaujintas, dūžta į šipulius.

Specialistai prognozuoja, kad šalies gyventojams, svečiams ir toliau teks naudotis taksi automobiliais, kurių dauguma - apgailėtinos būklės. Neskaitant kelių taksi bendrovių, daugelis investuoti į automobilio parko atnaujinimą artimiausiu metu neketina.

Vienas iš dešimties.

10-15 metų senumo automobilis, kurio kėbulą baigia sugraužti rūdys, gerokai apsitrynęs salonas, ne itin malonus viduje tvyrantis kvapas - taip daugelį taksi gali apibūdinti ne vienas klientas. Negana to, važiuoti tokiu automobiliu gana pavojinga. Mat ne pirmos jaunystės taksi mašinos dažnai neturi net elementarių saugos priemonių - oro pagalvių. Ne visuose automobiliuose pamatysi ir saugos diržus, skirtus keleiviams, sėdintiems ant užpakalinės sėdynės.

Didžiuosiuose Lietuvos miestuose yra vos kelios taksi bendrovės, vežiojančios žmones naujomis arba apynaujėmis mašinomis. Nors šių įmonių paslaugos kiek brangesnės, kelionė tokiu automobiliu ir saugesnė, ir komfortiškesnė. Tačiau naujų ir apynaujų automobilių, palyginti su visu taksi parku, tėra mažuma. Šiuo metu šalyje važinėjančių taksi mašinų senumo vidurkis siekia 10-12 metų. Tik 10 proc. jų - naujos arba iki 3 metų.

Pagal galiojančią tvarką Lietuvoje taksi automobiliams nėra taikomas "amžiaus" cenzas. Dėl to taksi įmonės gali vežti keleivius net kelių dešimtmečių senumo automobiliais. Vienintelis reikalavimas - transporto priemonei kartą per pusę metų privalo būti atlikta techninė apžiūra.

Dauguma taksi bendrovių net klestėjimo metais nenorėjo investuoti į naujas mašinas. O dabar, kai ekonominė padėtis smogė ne vienam verslo subjektui, įmonės juo labiau to nesiims.

Sukilo profsąjungos

Vieni pirmųjų apie norą taksi automobiliams taikyti senumo cenzą prabilo Kauno miesto savivaldybės atstovai. Prieš keletą metų šio miesto valdžia per tarybos posėdžius buvo rimtai nutarusi nustatyti maksimalią taksi mašinų "amžiaus" ribą. Tačiau tokios idėjos valdininkams teko greitai atsisakyti, nes juos užplūdo profsąjungų priekaištai. Tiesa, prie šio klausimo Kauno politikai tąsyk žadėjo grįžti dar kartą, tačiau jų pažadai nugrimzdo į užmarštį.

Miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras LŽ teigė, kad Kaune, skirtingai nei Vilniuje ar net Klaipėdoje, taksi automobilių parko atnaujinimas nejuda iš vietos jau ne vienus metus. Pasak jo, iš maždaug 800 taksi tik apie 10 proc. yra dešimties ar mažiau metų. Visi kiti automobiliai - itin seni. "Kai prieš kelerius metus pasiūlėme taksi mašinoms taikyti "amžiaus" cenzą, daugelis bendrovių suskubo atsikratyti pačių seniausių automobilių. Vis dėlto problema iki galo nebuvo išspręsta. Šiandien Kaune važinėja labai daug taksi automobilių, kurių būklė verčia nerimauti tiek dėl keleivių saugumo, tiek dėl ekologijos problemų", - LŽ pasakojo P.Keras.

Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas užsiminė, jog siūlymas taksi mašinoms taikyti senumo cenzą artimiausiu metu nebus svarstomas. "Dabar ekonominė situacija ne tokia, kad būtų galima raginti taksi paslaugas teikiančias įmones atnaujinti automobilių parką", - pridūrė P.Keras.

Nenori investuoti

Vilniuje taksi automobiliai geresnės būklės negu Kaune, tačiau ir sostinėje, anot specialistų, važinėja nemažai kledarų. Miesto savivaldybės Viešojo transporto poskyrio vedėjo Kastyčio Lubio teigimu, iš 55 sostinėje veikiančių taksi bendrovių tik penkios vežioja klientus naujais arba prieš 3-5 metus pagamintais automobiliais. Valdininkas sutinka, kad dauguma vadinamaisiais taksi plafonais pažymėtų transporto priemonių - gerokai pasenusios. "Apie 50 sostinėje veikiančių taksi įmonių nerodo didelės iniciatyvos

savo transporto parkui atnaujinti. Keleiviai vežiojami senais automobiliais, nors formaliai jų techninė būklė gera. Bent jau tokį patvirtinimą išduoda techninių apžiūrų centrai", - kalbėjo K.Lubys.

Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto poskyrio vedėjas pripažino, jog dauguma taksi bendrovių neketina atnaujinti savo parko. Tokį sprendimą įmonių atstovai motyvuoja tuo, kad įsigijus naujų mašinų automatiškai tektų kelti ir paslaugų įkainius. Tačiau tokia taksi bendrovių pozicija, K.Lubio nuomone, nėra visiškai logiška. "Mūsų šalies verslininkai nori, kad investicijos atsipirktų per 2-3 metus, tačiau užsiimant normaliu verslu paprastai taip nebūna. Vakarų Europoje viešojo transporto keleivių vežėjai išvis nesupranta, kaip galima vežti žmones senais automobiliais. Deja, Lietuvoje yra manančiųjų kitaip", - LŽ sakė K.Lubys.

Nesijaučia saugus

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktorius Vigilijus Sadauskas neslepia, kad dauguma taksi automobilių Lietuvoje - apgailėtini. Jis nesistebi, kodėl techninė šių mašinų būklė, nors ir teigiamai įvertinta apžiūros centruose, didelio pasitikėjimo keleiviams nekelia. Tačiau specialistas kartu pripažįsta, kad ne automobilio metai yra pagrindinis saugumo kriterijus. "Netraktuočiau transporto priemonės pagaminimo metų kaip svarbiausio saugumo rodiklio. Juk senesniuose vieno gamintojo automobiliuose saugumo priemonių gali būti net daugiau negu naujesniuose kito gamintojo modeliuose. Tačiau akivaizdu, kad daugelyje mūsų šalies taksi keleiviams neužtikrinama tinkamo saugumo. Kiek žinau, retame automobilyje yra keleiviams skirtos oro pagalvės, vaikiškos kėdutės, o prie užpakalinės sėdynės - saugos diržai", - LŽ dėstė V.Sadauskas.

Saugaus eismo departamento vadovas prisipažino, kad Vilniuje naudojasi tik 5 taksi bendrovių paslaugomis, mat kitos 50 jam nekelia pasitikėjimo. "Anksčiau teko važiuoti abejotinos būklės taksi automobiliais, tačiau daugiau to kartoti nesinori. Nesijaučiau saugus", - pridūrė pašnekovas.

Niūrios perspektyvos

Vienos taksi bendrovės, kurios automobilių parką sudaro tik nauji ir apynaujai automobiliai, vadovas Ričardas Kriukovas LŽ

aiškino, kad kiekviena įmonė pati sprendžia, ar reikia investuoti į naujas mašinas, ar ne. "Mes investavome, bet puikiai žinome, kad investicijos greitai neatsiperka. Tačiau yra įmonių, kurios samdo vairuotojus dirbti nuosavais automobiliais, nors jų vertė tesiekia 4 tūkst. litų. Suprantama, tokios mašinos keleiviams didelio pasitikėjimo nekelia", - sakė R.Kriukovas.

Įmonės vadovas tikino, kad dabar dėl didelių degalų ir remonto sąnaudų neapsimoka važinėti senais automobiliais. Anot jo, pastaruoju metu klientai taip pat nenoriai sėda į nuvažinėtus taksi.

LŽ pasiteiravus, kada Lietuvoje taksi parkas bus atnaujintas bent 50 proc., R.Kriukovas prisipažino artimiausiu metu tokios perspektyvos neįžvelgiantis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"