TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Taryba palaimino kritikuojamą mokestį

2009 06 10 0:00
Sostinės centre beveik nėra automobilių stovėjimo aikštelių, kurios patenkintų vairuotojų, norinčiųjų Naujamiestyje palikti automobilius ir kelionę į Senamiestį tęsti pėsčiomis, poreikius.
LŽ archyvo nuotrauka

Nepaisydama kai kurių specialistų kritikos, Vilniaus miesto taryba uždegė žalią šviesą dar vienai rinkliavai - mokesčiui už įvažiavimą į Senamiestį. Įsigaliojus naujai tvarkai norintiesiems įvažiuoti į Senamiestį teks plačiai atverti pinigines.

Už vienkartinį įvažiavimą į sostinės Senamiestį vairuotojams teks pakloti dešimtinę. Vairuotojai galės pasirinkti, kokia tvarka atsiskaityti: pirkti metinį arba vienkartinį leidimą. Vienkartinis mokestis su įsigyta kortele sieks 5, o atsiskaitant grynaisiais - 10 litų. Už metinį leidimą teks suploti 1250 litų. Senamiesčio gyventojams, judėjimo negalią turintiems žmonėms, specialiosioms tarnyboms teks susimokėti tik už specialų, užtvarus pakeliantį įtaisą. Per metus už tai reikės sumokėti 60 litų. Taksi įmonėms įvažiavimas į Senamiesti per metus atsieis 625 litus.

Įrengs užtvarus.

Įgyvendinus projektą, visos arterijos, vedančios į sostinės Senamiestį, bus užtvertos specialiais užtvarais. Juos žadama įrengti Bazilijonų, Trakų, Subačiaus, Latako, Universiteto, L.Stuokos-Gucevičiaus, Totorių ir Islandijos gatvėse. Šiuo metu į Senamiestį įmanoma įvažiuoti tik per šias gatves.

Įvažiavimas į Senamiestį bus mokamas visomis dienomis visą parą. Rinkliava už vienkartinį įvažiavimą bus mokama grynaisiais arba išskaitoma iš kortelės, kuri turėtų būti papildoma iš anksto. Sostinės valdžia, apmokestinusi įvažiavimą į Senamiestį, šioje zonoje siūlo taikyti naujus automobilių stovėjimo tarifus. Pirma ir antra valandos kainuotų po 1 litą, o trečia valanda - 3 litus.

Nuo naujos rinkliavos bus atleisti motociklų, mopedų bei motorolerių vairuotojai. Manoma, jog tam tikros nuolaidos bus suteiktos autobusų, elektrinių, hibridinių transporto priemonių vairuotojams.

Saugos Senamiestį

Idėją apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį palaikantis savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" direktorius Vaidotas Antanavičius įsitikinęs, kad tokiu būdu pavyks apsaugoti į UNESCO kultūros paveldo sąrašą įtrauktą Vilniaus teritoriją. "Miesto Senamiestį šiandien yra užtvindę automobiliai. Jie teršia ne tik gatves, bet ir mūsų gyvenamąją aplinką. Beveik pusė į Senamiestį važiuojančių automobilių - tranzitinis transportas, kuris Senamiesčiui nieko gero neduoda", - tikino V.Antanavičius. Jam pritarė ir sostinės meras Vilius Navickas teigdamas, jog už surinktas lėšas bus gražinamas Senamiestis, tvarkomos gatvės, fasadai, statomos šiukšliadėžės ir pan.

Vilniaus vadovai teigia, kad projektui įgyvendinti reikės 2,5 mln. litų, o per metus jo nauda sieks 4 kartus daugiau - apie 10 mln. litų. Rinkliavą ketinama pradėti rinkti jau nuo kitų metų pradžios.

Kritikos strėlės

Kai kurie transporto specialistai ir sostinės tarybos nariai mano, kad skubotai įvesta rinkliava norimo rezultato neduos ir padarys daugiau žalos. Tarybos narė Jūratė Žeimienė projekto šalininkams priminė, kad šį mokestį būtina diferencijuoti. Jos teigimu, yra skirtumas, ar automobilis Senamiestyje praleidžia 10-20 minučių, ar jis čia stovi visą dieną. Tarybos narė mato ir kitą trūkumą. "Senamiestyje yra mokyklų, vaikų darželių, taigi tėvai čia atveža vaikus. Be to, į šitas įstaigas yra tiekiami maisto produktai bei įvairūs kiti dalykai. Ir jeigu visa tai bus apmokestinama, vadinasi, pakils ir mokesčiai tėvams", - tarybos posėdyje kalbėjo J.Žeimienė.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių transporto katedros profesorė Ona Lukoševičienė anksčiau LŽ teigė, kad įvedus rinkliavą nebus taip gerai, kaip manoma. Mokslininkė sako, kad apribojus įvažiavimą į Senamiestį, pradės "dusti" aplinkiniai miesto rajonai.

VGTU profesorei pritarė ir kadenciją baigiantis europarlamentaras Gintaras Didžiokas. Jo teigimu, pagal europinę praktiką iš pradžių įrengiamos automobilių stovėjimo aikštelės ir apvažiavimai, tik po to įvedamas mokestis. "Nesutvarkius aplinkkelių ir automobilių stovėjimo aikštelių, Senamiesčio prieigose įsivyraus visiškas chaosas - susidarys spūstys, automobiliai užgrūs gatves ir aikštes", - įsitikinęs G.Didžiokas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"