TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Taupumas reikalauja pastangų

2007 09 19 0:00
Miestui skirtas "Smart Fortwo" automobilis, didesniąją maršruto dalį įveikęs maksimaliai leistinu greičiu, taupumu nurungė varžovus.
Algimanto Brazaičio nuotrauka

Šeštadienį vakare prie audringų Kuršių marių finišavo šalies automobilių ekonominis žygis "Taupiai ir saugiai Lietuvos keliais", kuriame absoliutaus nugalėtojo titulą pelnė "Lietuvos žinių" žurnalisto vairuojamas automobilis.

Žygio dalyviai varžėsi 303 kilometrų distancijoje bendrojo naudojimo keliais maršrutu Vilnius-Kaunas-Pavilkijys-Vilkija-Šilutė -Kintai-Ventės ragas. Absoliučiais automobilių ekonominio žygio "Taupiai ir saugiai Lietuvos keliais" nugalėtojais pripažintas "Lietuvos žinių" ir "Mstyle" ekipažas, atstovaujamas "Trasos" redaktoriaus Stasio Grigaliūno ir "Smart" automobilių nuoma užsiimančios kompanijos darbuotojo Simo Drimbos.

Skirtas miestui

Jungtinis ekipažas varžėsi retu šalies keliuose "Smart Fortwo" automobiliu. Jo variklio darbo tūris - vos 698 kub. cm, tačiau šių metų žygio, vykusio bendrojo naudojimo keliais, sąlygos anaiptol nebuvo tinkamiausios šiam miesto tipo automobiliui. Ekonominiuose žygiuose, rengiamuose pagal ralio varžybų taisykles, nevalia nuo starto iki finišo tiesiog nusistumti automobilį ar atvažiuoti kada tinkamas. Dalyviai privalo paisyti griežtų laiko normų, kurios šiais metais buvo ypač aukštos.

Nevėluojant į kontrolės punktus

Ruožo nuo Vilniaus iki Pavilkijo vidutinis greitis, nurodytas kelio knygoje, siekė beveik 84 km/h. Tad norint nevėluoti į tarpinį laiko kontrolės punktą, įskaitant sustojimus miestuose prie sankryžų, gatvių grūstis, teko visą 135 km distanciją važiuoti maksimaliai leistinu greičiu. Toks važiavimo režimas "Smart Fortwo" miesto tipo automobiliui, kurio maksimalus greitis - 140 km/h, nebuvo pats taupiausias. Vis dėlto nugalėtojų ekipažas įrodė, kad ir su tokiu automobiliu galima laiku pasiekti visus kontrolės punktus, svarbiausia - važiuoti itin taupiai. Jų vairuojamas mažylis visą 303 kilometrų maršrutą nuriedėjo sudegindamas tik 11,28 litro benzino, o vidutinės degalų sąnaudos 100 kilometrų kelio - 3,750 litro.

Išjungtais prietaisais

"Manau, kad ir šis rezultatas "Smart Fortwo" - ne riba, - kalbėjo S.Grigaliūnas. - Būtų buvę galima sutaupyti dar keliasdešimt gramų ar net daugiau degalų, jei varžybų dieną nebūtų pliaupęs lietus ir pūtęs iš kojų verčiantis priešpriešinis vėjas." Niekam ne paslaptis, kad nė vienas tokio taupumo rekordų šturmas neapsieina be papildomų pastangų: kiečiau pripučiamos padangos, išjungiami visi energiją naudojantys prietaisai - ventiliatoriai, radijas, netgi aklinai užveriami langai, kad nesukeltų papildomo oro pasipriešinimo.

Kuo tolygesniu greičiu

Visą distanciją stengiamasi važiuoti kuo tolygesniu greičiu, vengiama stabdymų ir staigesnių greitėjimų. Artėdami prie sankryžų, ypač susikirtimų su pagrindiniu keliu "taupuoliai" iš anksto stengiasi numatyti, kad netektų sustoti - pristabdo, kad praleistų greičiau važiuojantįjį arba padidina greitį. "Važiuodamas visą dieną vienodu greičiu aklinai užvertais langais, išjungtu ventiliatoriumi nuo išretėjusio deguonies pradedi knapsėti, ypač saulei pašvietus salone pasijunti tarsi šiltnamyje. Jeigu tokiu režimu vežčiau į pajūrį šeimą, dar nepasiekus pusiaukelės sulaukčiau ryžtingų protestų, - juokiasi S.Grigaliūnas. - Apčiuopiamas taupumas reikalauja papildomų pastangų."

Nesiekė 4 litrų

Antrąją absoliučios įskaitos vietą iškovojo Ąžuolo Žadeikos ir Viktorijos Zujevaitės ekipažas su "Renault", 100 km kelio sunaudojęs 3,827 litro dyzelino. Trečioji vieta pripažinta Loretos Žilinskaitės ir Jono Okmano duetui, kurių vairuojama 998 cm darbo tūrio variklį turinti "Toyota Aygo" 100 km kelio sudegino 3,853 litro benzino.

Puikus orientyras

"Šie pavyzdžiai įtikinamai byloja, kad patyrę, prioritetus ekonomijai teikiantys vairuotojai su bet kokiu techniškai tvarkingu automobiliu sugeba važiuoti itin taupiai", - kalbėjo vieno pagrindinių šio renginio rėmėjų - Lietuvos biodegalų gamintojų ir tiekėjų asociacijos "Litbioma" prezidentas Remigijus Lapinskas. Jo nuomone, žygio dalyvių ekonomiško važiavimo rodikliai - puikus orientyras visiems šalies vairuotojams. "Jei daugiau galvotume ne apie pražūtingą lėkimą, neretai pervertindami savo galimybes, o kaip taupiai ir saugiai važiuoti, ne tik gerokai sumažėtų avarijų mūsų keliuose, bet galima būtų sutaupyti ir kone upes degalų", - tvirtino R.Lapinskas.

Padėjo ryškiau atskleisti

"Nors maršrutas buvo ne trumpas ir jam sąlygos nebuvo itin palankios, nuolat galvojant apie degalų taupymą, ilgesnis kelias padėjo geriau atskleisti ne tik automobilių tikrąsias ekonomiškumo ypatybes, bet ir pačių žygio dalyvių sugebėjimą važiuoti taupiai", - teigė žygio vyriausiasis komisaras Gintautas Šlėderis.

Dalyvauja visi norintys

Anksčiau tokiuose žygiuose paprastai varžydavosi žurnalistai ir automobilių pardavėjai, o šiemet dalyvių skaičius buvo gerokai margesnis, nes renginyje galėjo dalyvauti visi norintys. Išsiplėtė ne tik dalyvių kontingentas, bet ir automobilių parkas. Gana neįprasta buvo regėti šalia ekonomiškiausių, mažo galingumo arba hibridinių automobilių, turinčių benzininius ir elektra varomus variklius, suprantama, nepasižyminčius itin dideliu apetitu degalams, ir tikrų galiūnų. Net tokių bekelės monstrų kaip "Mitsubishi Pajero" ar "Volkswagen Touareg".

Pasiryžo įrodyti

Taupumo žygyje aktyviai dalyvavo šalies soroptimisčių klubo narės, pasiryžusios įrodyti, kad ir moterims nesvetima taupumo sąvoka.

Aukšta ketvirtąja absoliučios įskaitos vieta ir pirmąja ED 5 klasėje džiaugėsi Meilė Ramanauskienė ir Genovaitė Snukiškytė. Jų vairuojama dyzelinu varoma "Audi A3" 100 km kelio sunaudojo tik 4,09 litro degalų. Pirmąją vietą E3 klasėje pelnė Vilniaus soroptimisčių klubo narės Aurelija Mierkienė ir Daiva Jasukaitienė, o ED7 klasėje nugalėjo Šilutės soroptimisčių klubo atstovės Monika Plėvytė-Thomsen ir Rūta Cvetkovienė. Šių moterų vairuojamam 2,5 litro darbo tūrio variklį turinčiam "Volkswagen Touareg" 100 km kelio prireikė tik 8 litrų dyzelino.

Neatsispyrė estetikai

Net ir susirūpinusios taupumo rodikliais dailiosios lyties atstovės žvilgsniais varstė aptakių formų "BMW118d" automobilį, kuriuo varžėsi Tomo Jarusevičiaus ir Mindaugo Martinkaus ekipažas, ED 5 klasėje pelnęs antrąją vietą. Itin soroptimistes domino, kiek kainuoja šis naujas sportiškas automobilis, nedidelėmis degalų sąnaudomis nusileidęs ED 5 klasėje soroptimisčių vadovės Meilės Ramanauskienės vairuojamam dyzeliniam "Audi A3". Galingas ir dinamiškas "BMW118d" automobilis niekaip nenorėjo taikstytis su jam primetamu gana lėtu ir itin taupiu važiavimo režimu. Užtat po varžybų išriedėjus į jam priimtiną magistralių stichiją jis demonstravo neįtikėtinai mažas degalų sąnaudas, net ir važiuodamas ne itin ekonomišku režimu.

Nepaisant pajėgumų

Taupumu daugelį varžovų nustebino Renaldo Gabarto ir Lino Barščevičiaus vairuojamas "VW Golf 1,4 TSI", kurio ratus suka net 170 AG jėgą išvystantis variklis su mechaniniu kompresoriumi ir nuo išmetamųjų dujų sukama turbina, 100 km kelio vidutiniškai sudegino tik 5,27 litro benzino.

Atitiko tarptautinius reikalavimus

Kitą tokį žygį kartu su Lietuvos žurnalistų autoklubu organizavusios Viešosios įstaigos "Saugus ratas" vadovas Valdas Juozas Vilūnas džiaugėsi, kad pagaliau pavyko surengti ekonominį žygį, atitinkantį visus analogiškiems renginiams keliamus tarptautinius reikalavimus. Renginio dalyviai taupumo rekordų siekė varžydamiesi įvairaus grunto keliuose: žvyro, asfalto, automagistralių, važiavo ir per gyvenvietes, ir kaimų keliais, svarbiausia - visur griežtai laikydamiesi kelių eismo taisyklių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"