TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Taupymas prišaukė nelaimes

Šiltas gruodis užliūliavo vairuotojų budrumą - sausį pasnigus miestų gatvėse ir užmiestyje pasipylė avarijos. Dešimtys aukų ir milijonais litų vertinami nuostoliai. Kai kurių nelaimių išvengti būtų užtekę kelių padorių ratų ar rūpestingo žvilgsnio į mašiną prieš į ją įsėdant.

Draudikai kraipo galvas - žiema ir vėl "vairuotojus užklupo netikėtai." Ši, jau anekdotu tapusi frazė būtų juokinga, jei neatspindėtų tikrosios baisios padėties šalies keliuose. Piko metu pakanka išvažiuoti į bet kurio didmiesčio gatves, kad pakeliui pamatytumėte porą ar trejetą avarinėmis šviesomis mirksinčių automobilių. Sausį iškritęs sniegas, jį pakeitusi šlapdriba, o šią savaitę spustelėjęs žvarbus šaltis tapo rimtu išbandymu vairuotojams.

Avarijų padaugėjo trečdaliu, be to, jos darosi vis skaudesnės. Katastrofišką padėtį rodo žuvusiųjų skaičius - iki sausio 30 dienos šalies keliuose užgeso net 30 gyvybių, tai daugiau nei dvigubai viršijo pernykštę tragedijų statistiką, kai per tą patį laikotarpį žuvo 13 žmonių.

Kai nerūpi ratai

Kad ir norėtųsi dėl gausių nelaimių apkaltinti atšiaurius orus, baisių nelaimių dažnai prisišaukia ir patys vairuotojai. Draudikai atkreipė dėmesį, kad nemažai atsakomybės stokojančių vairuotojų į snieguotas gatves išrieda techniškai netvarkingais automobiliais ar seniai sudilusiomis padangomis.

Draudimo bendrovės "ERGO Lietuva" Žalų administravimo skyriaus vadovas Nerijus Giedraitis papasakojo apie sausio viduryje įvykusią nelaimę, kurią vairuotojas sukėlė važiuodamas techniškai netvarkinga transporto priemone. Eismo nelaimė įvyko, kai važiuojančiam miškavežiui kelyje atsisuko blogai pritvirtinti ratai. Vairuotojas nebegalėjo suvaldyti slystančios sunkiasvorės mašinos ir ši atsitrenkė į lengvąjį automobilį. Laimei, žmonių aukų pavyko išvengti, bet padaryta žala siekė tūkstančius litų.

Kitas užregistruotas įvykis baigėsi dar liūdniau, nors jo išvengti būtų užtekę keturių eksploatuoti tinkamų padangų. "Vieno automobilio vairuotojas iš šalutinio kelio išvažiavo į pagrindinį priešais kitą atvažiuojančią mašiną. Dėl visiškai nudilusio žieminių padangų protektoriaus automobilio ratai prasisukinėjo ir į pagrindinį kelią taip greitai, kaip tikėjosi, vairuotojui įsukti nepavyko. Įvyko skaudus susidūrimas. Per avariją nukentėjo žmogus, buvo nepataisomai sudaužytos net trys transporto priemonės ir apgadintas krovinys. Eismo įvykio žala siekė kelis šimtus tūkstančių litų", - pasakojo N.Giedraitis.

Tingi net nusivalyti langus

Neatidumas vairuotojams pakiša koją ir esant visiškai nesudėtingoms situacijoms - sukinėjantis prie parduotuvių. Pasak N.Giedraičio, draudimo ekspertai pastebėjo, kad pasnigus kai kurie vairuotojai tiesiog tingi tinkamai nusivalyti sniegą nuo automobilių stiklų ir tuomet manevruodami aikštelėse, dažniausiai atbuline eiga, nemato šalia stovinčių automobilių, neįvertina atstumo ir juos apgadina.

Net kai per avarijas pavyksta išvengti aukų, automobiliai vis dažniau sudaužomi taip, kad iš įvykio vietos juos belieka tik išvežti. "ERGO Lietuva" suskaičiavo, kad per 27 sausio dienas pagalbos kelyje draudimu apsidraudusiems klientams automobilio transportavimo paslaugos prireikė 69 kartus - 17 proc. daugiau nei per visą gruodžio mėnesį.

Lekia, slysta, virsta

Pasak draudikų, svarbiausios eismo įvykių priežastys - saugaus atstumo nuo priešais važiuojančio automobilio nesilaikymas ir saugaus greičio slidžiame kelyje nepaisymas. Dėl to vairuotojai nesuvaldo automobilių, šie slysta, išlekia į priešpriešinio eismo juostą arba posūkyje nuvažiuoja nuo kelio.

"Iškritus gausiam sniegui, eismo įvykių dažniausiai įvyksta vairuotojams nepasirinkus saugaus greičio, staiga stabdant ir dėl to paslystant ant slidžios kelio dangos. Taip pat pastebimai padaugėjo eismo įvykių, kai dėl tų pačių priežasčių vienu metu susiduria net kelios transporto priemonės", - tvirtino BTA Žalų reguliavimo departamento direktorės pavaduotojas Arturas Senčenka.

Pasak jo, dabar žalų užregistruojama apie 20 proc. daugiau nei šiltesnėmis žiemos savaitėmis - per savaitę į bendrovę kreipiasi apie 350 nukentėjusiųjų, nors daugelio nelaimių vairuotojai galėjo nesunkiai išvengti.

"Tipiški įvykiai - nesilaikyta saugaus atstumo, neįvertinta kelio būklė, per didelis greitis ar pasitikėjimas savo gebėjimais. Šiomis dienomis registruojamų įvykių priežastys gana aiškios - sniegas, plikledis, per didelis greitis, vairuotojų atidumo stoka", - dėstė pašnekovas.

Nelaimių daugėja

Šiųmetėms žaloms padengti draudikai jau skyrė milijonines sumas. BTA ruošiasi išmokėti apie 1,5 mln. litų, "ERGO Lietuva" rezervavo panašią sumą - 1,4 mln. litų.

Šįmet jau pasitaikė keletas labai keistų ir neįtikimų eismo įvykių, kai per akimirką buvo sudaužytos ne viena ir ne dvi transporto priemonės. Pasak N.Giedraičio, jo bendrovėje per sausį jau užregistruoti du itin "brangūs" įvykiai. "Vienas automobilis slystelėjęs apdaužė tris šalikelėje stovinčias mašinas ir apvirto. Preliminariai skaičiuojama, kad draudimo išmoka bus didesnė nei 50 tūkst. litų. Kitas daug žalos padaręs atvejis užfiksuotas, kai lengvasis automobilis atsitrenkė į ta pačia kryptimi važiuojantį sunkvežimį. Prognozuojama, kad draudimo išmoka gali siekti daugiau kaip 30 tūkst. litų", - pasakojo jis. 

Absurdiškų avarijų, įvykusių visiškai lygioje vietoje, šįmet pasitaikė ir daugiau. Sausio viduryje Klaipėdoje neblaivus vyriškis automobiliu aplamdė du pakelėje, prie daugiabučių, pastatytus automobilius. Jis ne šiaip brūkštelėjo jiems per šonus - trenkėsi taip stipriai, kad vienam iš jų visiškai sumaitotas priekis, o kitam - sulankstyta užpakalinė dalis.

Dar keistesnė nelaimė prieš porą savaičių įvyko Vilniuje, kai viduryje dienos iš parduotuvės aikštelės išvažiavusi moteris nesuvaldė automobilio, šis pirmiausia šonu kliudė stulpą ir tada su didžiule jėga rėžęsis į prabangų "Lexus" visureigį priekiu palindo po juo. Kliudytasis automobilis dar trenkėsi į priekyje stovėjusį BMW, o šis - į ne mažiau prabangų "Mercedes". Negana to, įvykio dalyvių gretas dar pagausino pro šalį važiavęs ir į avariją užsižiopsojęs mazdos vairuotojas - stuktelėjo į pro šalį važiavusio vienatūrio šoną.

Stebėtina, bet šį įvykį sukėlusi moteris nenukentėjo - nors jos automobilis buvo sumaitotas, vairuotoja atsipirko tik išgąsčiu.

Tikėjosi žiemos nesulaukti

Bendrovės "Lietuvos draudimas" kompleksinių žalų direktorius Gytis Matiukas patvirtino, kad jo atstovaujamoje bendrovėje per sausį užregistruota net 30 proc. daugiau įvykių. "Šią žiemą snigti pradėjo palengva ir labai jau vėlai - tik sausio mėnesį, tačiau ir pirmasis sniegas užklupo vairuotojus "netikėtai", - juokavo pašnekovas. Šiltos žiemos išlepinti vairuotojai primiršo, kaip reikia elgtis užklupus šalčiams, kai kurie iš jų tikėjosi visą žiemą "taupyti" - važinėti nepasikeitę vasarinių padangų, vildamiesi, kad sniego ir ledo danga nesusidarys. Todėl staiga pasnigus ir pašalus ne visiems pavyko įvertinti savo vairavimo įgūdžius ir automobilio parengimą žiemai. Dėl to, pasak G.Matiuko, pirmam snieguotam mėnesiui baigiantis avarijų tik daugėjo.

Per pirmąją "tikros žiemos" savaitę - nuo sausio 9 iki 15 dienos - eismo įvykių padaugėjo 13 proc. - buvo užregistruoti 1289 automobilių aplamdymo atvejai ir jų savininkams išmokėta vidutiniškai 2200 litų. Kitą savaitę taip pat laikėsi žiemiški orai, todėl avarijų skaičius išaugo dar 15 procentų. Jo manymu, šios žiemos avaringumas kol kas nepasiekė jokių rekordų tik dėl vėlyvų šalčių.

Pašnekovas išskyrė du žiemos sezonu pasitaikančių avarijų tipus: techninės avarijos mieste ir ypač skaudūs eismo įvykiai užmiestyje, dažniausiai nulemti per didelio greičio. "Esant žiemiškoms sąlygoms ir slidžiam keliui, net ir vairuojant automobilį leistinu greičiu, užmiesčio kelyje kyla pavojus nuslysti nuo kelio ir apsiversti. Todėl kiekvienas vairuotojas privalo įvertinti savo sugebėjimus ir pasirinkti saugų greitį, nesvarbu, kad, pavyzdžiui, toje vietoje leidžiamas 90 km per valandą greitis - žiemą geriau važiuoti lėčiau", - aiškino G.Matiukas.

Netenka draudimo išmokų

Dažniausiai dėl avarijos kalti patys eismo dalyviai, neįvertinę eismo sąlygų. "Labai svarbu ne tik žiemą, bet ir vasarą važinėti techniškai tvarkingais automobiliais, padangos privalo atitikti metų laiko reikalavimus, jos turi būti tinkamos ir tvarkingos, nenudėvėtos. Tai - paprasčiausi saugumo garantai, kurių ne visi paiso, bet kurie iš tiesų turi įtakos saugumui keliuose", - aiškino G.Matiukas.

Visi kalbinti draudimo specialistai įspėjo, kad netvarkingų transporto priemonių vairuotojai rizikuoja apskritai netekti draudimo išmokų. Įvykus avarijai ekspertai analizuoja jos priežastis ir paaiškėjus, kad nelaimė nebūtų įvykusi, jei ne vasarinės padangos ar neveikiantys stabdžiai, vairuotojui tenka atsiskaityti su nukentėjusiuoju iš savo kišenės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"