TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Taupyti degalus tampa madinga

2009 10 28 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Kai automobilis yra darbo priemonė, galima vairuoti taip, kad pasipildyti brangių degalų tektų rečiau. Tuo įsitikina ir pavieniai vairuotojai, ir didelius transporto parkus valdančios įmonės.

Viena bendrovė, suorganizavusi savo darbuotojams ekologiško vairavimo mokymus, per pusmetį sutaupė daugiau nei 8 tūkst. litrų degalų. Mokymai vyko taikant Skandinavijos bei kitose Europos šalyse pripažintą "ekologiško vairavimo" metodiką.

Eksperimente dalyvavo daugiau nei pusšimtis įmonės darbuotojų. Daugiausia tie, kurie automobilius naudoja kasdieniam darbui.

Kas mėnesį gaunamose ataskaitose kiekvienas darbuotojas galėjo matyti ir palyginti, kiek degalų vidutiniškai sutaupė per mėnesį. "Aplinką mažiau teršiantis vairavimo stilius nereikalauja jokių papildomų išlaidų. Po mokymų degalų sąnaudos 100 kilometrų sumažėjo beveik 8 proc., o per pusmetį visi kartu sutaupėme apie 30 tūkst. litų", - pasakojo nedidelį eksperimentą atlikusios bendrovės "Coca-Cola HBC Lietuva" logistikos vadovas Saulius Bitinas.

Jo teigimu, ekologiško vairavimo taisyklės visiškai nesudėtingos, jas išmokti ir pritaikyti gali kiekvienas vairuotojas. "Pastovaus greičio išlaikymas, nebūtino greitėjimo ir staigaus stabdymo vengimas, padangų slėgio tikrinimas vidutiniškai sutaupo iki 10-15 proc. degalų, o tai yra labai svarbu ir aktualu šiandien, kai visi siekia mažinti sąnaudas ir didinti efektyvumą", - įsitikinęs S.Bitinas. Jis pridūrė, kad kiekvienas, pabandęs taikyti šiuos principus kasdien, per metus gali sutaupyti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių litų, nelygu nuvažiuotas atstumas.

S.Bitinas pasidalijo patirtimi ir priminė pagrindinius ekologiško vairavimo principus, padedančius sumažinti degalų sąnaudas. Anot jo, aukštesnę pavarą reikia perjungti kuo anksčiau, esant variklio apsukoms 2000-2500 aps/min. Stengtis įsibėgėti iki reikiamo greičio kuo greičiau, o ne pamažu. Važiuoti reikia kuo aukštesne pavara. Artėjant prie sankryžos ar šviesoforo, nereikia įjungti laisvos pavaros ar stabdyti, tiesiog reikia atleisti akceleratorių ir artėti. Pavarą perjungti tik priartėjus prie sankryžos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"