TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Techninę apžiūrą atlikus Vokietijoje – mokestis ir Lietuvoje

2015 09 02 6:00
Kol kas Lietuvoje registruotas transporto priemones yra sutikę įvertinti tik Vokietijos techninės apžiūros centrai. LŽ archyvo nuotraukos

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ įspėjo, jog kitose Europos ekonominės erdvės šalyse privalomąją techninę sunkvežimių ar lengvųjų automobilių apžiūrą nusprendusios atlikti įmonės ar fiziniai asmenys turėtų pasirūpinti jos pripažinimu Lietuvoje. Kitaip praėjus trims mėnesiams nuo „lietuviškos“ techninės apžiūros (TA) galiojimo pabaigos „Regitra“ tokias transporto priemones išregistruos.

Kol kas Lietuvoje registruotas transporto priemones yra sutikę įvertinti tik Vokietijos techninės apžiūros centrai.

Nuo šių metų vidurio Lietuvoje įsigaliojus precedento Europoje iki tol neturėjusiam leidimui pripažinti mūsų šalyje registruotų transporto priemonių techninę apžiūrą, atliktą kitose Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyse, tokia tvarka suskubo pasinaudoti nuosavų vilkikų parkus Vakarų Europoje eksploatuojantys Lietuvos vežėjai.

Ledai pralaužti

„Labai seniai kėlėme šį klausimą, kad vežėjams nereikėtų vilkikų vien dėl techninės apžiūros parvaryti į Lietuvą, todėl džiaugiamės, jog ledus pavyko pralaužti bent Vokietijoje. Iš pradžių tik vienas vokiečių centras sutiko priimti, o dabar mūsų transporto priemones Vokietijoje jau priima daugiau nei 250 apžiūros centrų. Žinoma, mums būtų labai aktualu, jei prie vokiečių prisidėtų ir belgai, olandai, prancūzai, bet artimiausiu laiku abejočiau, jog bus su kitomis šalimis susitarta, nors prašymas buvo siųstas visoms Europos ekonominės erdvės valstybėms“, – sakė Lietuvos vežėjų automobiliais asociacijoje „Linava“ sekretorius transporto politikai Gintautas Ramaslauskas.

Pasak jo, sėkmingai sukirsti rankomis su vokiečiais neabejotinai padėjo ir tai, kad didžiausią Lietuvos techninės apžiūros įmonių tinklą valdo bendra Lietuvos ir Vokietijos įmonė „Tuvlita“.

Lietuvos vežėjai, anksčiau privalėję sunkvežimius dėl privalomosios techninės apžiūros pargabenti į Lietuvą, dabar tai nevaržomai gali atlikti ir Vokietijoje.

Nuo 9 iki 14 eurų

„Transeksta“ pažymi, jog dėl Vokietijoje atliktos TA pripažinimo įmonės ir fiziniai asmenys turėtų pateikti rašytinį prašymą bet kuriai techninės apžiūros įmonei, nesvarbu, kurioje Lietuvos Respublikos vietoje įregistruota transporto priemonė. Prašymas gali būti pateiktas tiesiogiai, registruotu laišku, per pasiuntinį arba elektroniniu paštu.

Transporto priemonės (TP) valdytojas kartu su prašymu pripažinti privalomąją apžiūrą privalo papildomai pateikti Lietuvos Respublikos ar kitos Europos Sąjungos valstybės narės draudimo įmonės arba tokios įmonės filialo išduoto galiojančio valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimo kopiją.

Gavusios nurodytus dokumentus ir kitą reikalingą informaciją Lietuvos techninės apžiūros įmonės ne vėliau kaip per 5 darbo dienas juos įvertina ir priima sprendimą pripažinti Europos ekonominės erdvės šalies techninės apžiūros įmonėje atliktą privalomąją apžiūrą. Tiesa, net ir tokia simbolinė kitoje EEE šalyje atliktos apžiūros dokumentų pripažinimo procedūra yra mokama.

Paslaugos kainos už TP privalomosios techninės apžiūros atlikimo Europos ekonominės erdvės šalyse pripažinimo procedūrą, atsižvelgiant į TP klasę, svyruoja nuo 9 iki 14 eurų.

„Transekstos“ direktoriaus Gintauto Šlėderio teigimu, tokios procedūros kainą nustato patys TA centrai, nes jie ir atlieka formalumą. „Apžiūros centrams taip pat kainuoja išlaikyti ir atnaujinti duomenų bazes. Vokietijoje išduotos privalomosios TA kortelės tikrinamos ir patvirtinamos rankomis, TA centre turi dirbti žmogus, kuris atliktų šį darbą“, – sakė G. Šlėderis.

Didelės problemos dėl papildomos procedūros neįžvelgė ir vežėjų atstovas. „Žinoma, kiekvienos papildomos išlaidos nedžiugina. Bet parvaryti sunkvežimį į Lietuvą anksčiau atsieidavo 1400 eurų. Taigi, 14 eurų, palyginti su tuo, yra menkos išlaidos“, – sakė G. Ramaslauskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"