TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Techninė apžiūra: griežtinti negalima švelninti

Saugaus eismo specialistai nemato pavojaus dėl leidimo naujų automobilių ilgiau netikrinti privalomos techninės apžiūros centruose. Tačiau šio verslo atstovai su tuo nesutinka ir atkerta, kad mašinos turėtų būti tikrinamos dar dažniau.

Lietuvoje visi iki 3 metų senumo lengvieji asmeninės paskirties automobiliai išvengia prievolės būti apžiūrimi privalomos techninės apžiūros centruose. Mat ilgametė praktika rodo, jog per šį laikotarpį mašinos nespėjama tiek sudėvėti, kad ji keltų pavojų eismo saugumui.

Dalis transporto specialistų įsitikinę, kad 3 metų terminas galėtų būti pratęstas, o įsigijusieji naujus ar bent apynaujus automobilius į techninės apžiūros centrus privalėtų atvykti tik tada, kai mašinai "sukaktų" ketveri ar net penkeri. Jų nuomone, tikrinti "jaunesnių" nei 4-5 metų mašinų techninę būklę neracionalu, nes daugelis tokių transporto priemonių reguliariai apžiūrimos sertifikuotuose automobilių aptarnavimo centruose, jų techninė būklė nekelia pavojaus.

Dažniau - geriau

Naujų ir apynaujų automobilių vairuotojus pradžiugintų galimybė pailginti privalomos techninės apžiūros intervalą, mat tada reikėtų rečiau gaišti laiką ir patirti išlaidų. Tokios idėjos šalininkai įsitikinę, kad nauji ir apynaujai automobiliai iki 5 metų, negadinami ir tinkamai eksploatuojami, gali tarnauti be rūpesčių ir būti saugūs kelyje ilgiau nei 3 metus.

Tačiau techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta" direktorius Gintautas Šlėderis LŽ teigė, kad Lietuvos sąlygomis to padaryti esą neįmanoma. "Nemanau, kad pirmą naujo automobilio techninę patikrą reikėtų leisti atlikti tik po 5 metų. Lietuvoje tokie keliai ir klimatinės sąlygos, kad per tiek laiko pasitaiko įvairiausių gedimų. Europos Sąjungos (ES) direktyvos kiekvienai valstybei leidžia savarankiškai pasirinkti privalomų patikrų dažnumą, todėl, manau, kad Lietuvoje taikomas optimalus modelis, kai pirma techninė apžiūra atliekama po 3 metų, o vėliau - kas dvejus. Automobilių būklė krašte nedžiugina, iš pirmo karto techninę apžiūrą praeina tik 48 proc. mašinų, todėl būtų neblogai patikros laikotarpį ne pailginti, o sutrumpinti ir taikyti modelį 3-2-1, kai naujų automobilių pirma patikra privaloma po 3, kita - po 2, o vėliau - kas metus", - dėstė G.Šlėderis.

Eismo saugumas nenukentėtų

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Saugaus eismo centro vadovas dr. Vigilijus Sadauskas neabejoja - Lietuvoje irgi galima pailginti privalomos techninės apžiūros terminą ir tai niekaip neatsilieps saugiam eismui. Juolab kad taip padaryti nedraudžia Europos direktyvos. "Nematau problemų, kodėl negali būti leidžiama pailginti naujų automobilių apžiūros terminą iki 4 metų, kaip tai numatyta ES direktyvose. Tikrai dėl to gatvėse staiga nepadaugėtų nei techniškai netvarkingų mašinų, nei avarijų. Nes tinkamai eksploatuojamas ir prižiūrimas naujas automobilis po 4 metų naudojimo tikrai nebus virtęs pavojinga metalo krūva, o jo techninė būklė smarkiai nesiskirs nei metais anksčiau", - LŽ sakė V.Sadauskas.

Pašnekovo manymu, nauji ir apynaujai automobiliai, kurie reguliariai tikrinami autorizuotose servisuose arba jiems galioja gamintojo garantija, pirmą kartą galėtų būti tikrinami ne po trejų, o po ketverių metų. Mat dabar gaminamos ne tik šiuolaikiškesnės, bet ir saugesnės transporto priemonės.

"Modelis 4-2-2 tikrai žalos nepadarytų, o vairuotojams tai būtų bent šiokia tokia paskata persėsti į naujesnę transporto priemonę. O kai tvirtinama, kad privaloma techninė apžiūra padeda mažinti avaringumą, tai nėra tiesa. Bent jau Izraelio ir Jungtinių Amerikos Valstijų mokslininkai ryšio tarp šių dviejų dalykų neatrado", - aiškino dr. V.Sadauskas.

Rusai švelnina toną

Mūsų krašte apie privalomos techninės apžiūros terminų pakeitimus plačiai dar nekalbama, o štai milžinišką automobilių parką turinčios Rusijos politikai šį klausimą jau įtraukė į Dūmos dienotvarkę. Jie žada, kad pasiūlymas asmeninės paskirties automobiliams iki 5 metų suteikti "malonę" aplenkti techninės apžiūros centrus bus svarstomas šį pavasarį. Tai naujienų agentūrai "RIA Novosti" patvirtino Dūmos Transporto komiteto vadovas Jevgenijus Moskvičiovas. "Yra tokia pasaulinė praktika, kad nauji automobiliai pirmą kartą į techninę apžiūrą atvežami ir po 5 metų. Mes šiuo klausimu padirbėsime su automobilininkų visuomene geguže", - Transporto komiteto vadovą citavo naujienų agentūra.

J.Moskvičiovo žodžiais, tai leistų naujų automobilių šeimininkams ilgiau nesilankyti techninės apžiūros stotyse. Tiesa, su sąlyga, kad automobilis bus reguliariai prižiūrimas sertifikuotame servise ir turės tvarkingai užpildytą serviso knygelę. Politikas pabrėžė, kad idėją pailginti prievolės laikotarpį jau teigiamai įvertino "profesionalių automobilininkų bendruomenė".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"