TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Techninės apžiūros centrus užkemša ir emigrantai

2013 08 13 6:00
Vilniaus Lentvario gatvėje esančiame bendrovės "Tuvlita" techninės apžiūros centre vairuotojai eilėse dažnai praleidžia ir po 3 valandas.   Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Didžiųjų Lietuvos miestų privalomosios techninės apžiūros centrai dūsta nuo automobilių antplūdžio. Techninių apžiūrų įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, liepą Vilniuje buvo patikrinta 12,5 proc., Šiauliuose – 11,9 proc., Kaune – 10,3 proc., Klaipėdoje – 6 proc. daugiau automobilių negu pernai tą patį mėnesį.

Didžiuosiuose miestuose išaugo ir per septynis pirmuosius šių metų mėnesius pirminę techninę apžiūrą (TA) atlikusių mašinų skaičius. 2013-aisiais nuo sausio iki liepos Vilniaus apskrities TA centruose ir stotyse patikrinta 113 926 automobiliai, arba 1,9 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu, Šiauliuose – 42 391 lengvoji mašina (augimas sudarė 2,8 proc.), Kaune – 91 841 lengvoji transporto priemonė (+2,1 proc.).

Kaltina valdininkus

Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos techninės apžiūros centruose savo automobilių TA atliekantys vairuotojai gaišta laiką eilėse ir keikia valdininkus, metų pradžioje patvirtinusius naujuosius techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus.

Pasikeitus tikrinimo technologijoms, daugiau laiko užima pakabos, transmisijos, vairo sistemos, guolių, kėbulo konstrukcijos, ratų tikrinimas. Pavyzdžiui, vakar nemaža dalis didžiulėje automobilių eilėje sostinės Lentvario gatvėje stovėjusių vairuotojų buvo įsitikinę, kad techninių apžiūrų centrams pirma reikėjo normaliai pasirengti įvesti naujus reikalavimus, o tik paskui juos diegti.

Dienraščio LŽ kalbintas techninės apžiūros centrų asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis pripažino, kad pasikeitus techninės apžiūros reikalavimams didžiųjų miestų TA centrai „iš tikrųjų susidūrė su tam tikromis problemomis“. Anot „Transekstos“ vadovo, įsigaliojus naujai priežiūros tvarkai, automobilio patikros laikas vidutiniškai pailgėjo 5-6 minutėmis. Užtikrinti ankstesnį techninių apžiūrų tempą vien tik Vilniaus apskrityje privalomąją techninę apžiūrą atliekančiai bendrovei „Tuvlita“ papildomai reikia 10-12 kontrolierių.

„Per tokį trumpą laiką neįmanoma atrinkti ir parengti specialistų. Dabar trūkstamus kontrolierius rengsime ir įdarbinsime tik kitą (2014-ųjų – aut.) pavasarį“, – anksčiau yra sakęs bendrovės „Tuvlita“ generalinis direktorius Povilas Imbrasas.

Vis dėlto su naujais reikalavimais susiję sunkumai iki galo nepaaiškina, kodėl į techninės apžiūros centrus užsuka vis daugiau automobilių, kuriems reikia atlikti TA.

Plūsta emigrantai

Gali būti, kad dėl Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių TA centrus užkimšusių automobilių srauto kalti užsienio šalyse dirbantys ekonominiai emigrantai. Tokią versiją LŽ išdėstė vieno apynaujas mašinas parduodančio sostinės automobilių pardavimo centro vadybininkas Giedrius (pavardė redakcijai žinoma – aut.).

„Į vadybininko pareigas įeina atlikti klientų nupirktų mašinų TA ir jas užregistruoti. Tuo verčiuosi jau šešerius metus, bet tokių eilių, kokios ištįsta šiemet, dar nesu matęs“, - kalbėjo dienraščio LŽ pašnekovas.

Jo tvirtinimu, norėdamas atlikti jo atstovaujamo autocentro kliento nupirktos mašinos TA, liepos pradžioje prie bendrovės „Tuvlita“ padalinio Lentvario gatvėje turėdavo spūstyse kamuotis ir dvi, ir tris valandas. „Kamavausi tikrąją to žodžio prasme. Juk kai kuriomis dienomis svilino nepakeliama kaitra, kai automobilio salone temperatūra galėdavo pakilti ir iki 60 laipsnių“, - sakė Giedrius.

Automobilių pardavimo vadybininkas neslėpė, kad iš pradžių dėl didelių eilių irgi kaltino pasikeitusius techninius reikalavimus. „Bėgant laikui požiūris pasikeitė. Laukdamas savo eilės bendravau su kitais vairuotojais, ir paaiškėjo, kad tarp jų yra labai daug Vakaruose uždarbiaujančių žmonių. Grįžę atostogų jie skuba atlikti automobilių, kuriuos vieni laiko Lietuvoje, o kiti jais važinėja padirbėti Norvegijoje, Didžiojoje Britanijoje ar kitose Vakarų Europos šalyse, TA. Kodėl tokių mašinų srautas išaugo būtent šiais metais? Ne vienas kalbintas atostogų į tėviškę parvykęs emigrantas sakė, jog uždarbiauti į svečias šalis išvyko 2009 metais, įsisiautėjus krizei. Vėliau užsidirbo pinigų ir 2011-2012 metais pirko automobilius. Prabėgo dveji ar treji metai ir atėjo metas atlikti jų TA“, - savo patyrimu dalijosi Giedrius.

Pardavimų vadybininko žodžius iš dalies patvirtino ir „Transekstos“ vadovas G.Šlėderis: „Versija gali būti teisinga. Apžiūros centrai nežiūri, kur dirba automobilio savininkas. Svarbu, kad mašina būtų registruota Lietuvoje. Kiek žinau, tik retas ekonominis emigrantas automobilį registruoja šalyje, kurioje dirba, nes ten transporto priemonės išlaikymas kainuoja daug daugiau nei mūsų šalyje.“

Darbo gauna provincijos stotys

Giedriaus teigimu, nuolatinės grūstys prie Vilniuje veikiančio „Tuvlitos“ TA centro jam pabodo. Vyras tikino radęs išeitį – nuo liepos vidurio klientų įsigytoms mašinoms techninę apžiūrą jis atlieka nuo sostinės maždaug 50 kilometrų nutolusiame Širvintų mieste. „Laiko sugaištu galbūt tiek pat, kiek ir laukdamas savo eilės spūstyse Lentvario gatvėje. Tačiau tausoju nervų sistemą. Širvintų TA stotyje visuomet tuščia, o kelionė vaizdingomis vietovėmis suteikia atgaivos“, - sakė LŽ pašnekovas.

Pasak G.Šlėderio, jei sostinės vairuotojams negaila pinigų degalams, jie gali rinktis Širvintų, Ukmergės, Aukštadvario, Naujosios Vilnios TA stotis. "Ten eilių nebūna arba jos mažos", - sakė LŽ pašnekovas.

Jis pritarė, kad vilniečio Giedriaus patyrimu galėtų pasinaudoti ir Kauno bei Klaipėdos, kurių TA centruose nuolat susidaro grūstys, vairuotojai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"