Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Technologijų parodoje – naujausi automobilių gamintojų išradimai

 
2017 01 09 16:05
BMW inovacijos CES parodoje Gamintojo nuotrauka

Las Vegase praėjusią savaitę drebinusioje technikos ir inovacijų parodoje „CES 2017“ savo naujausius išradimus pristatė ir automobilių gamintojai.

Autonominis automobilis – iki 2021-ųjų

Šių metų antroje pusėje Europos ir JAV keliuose turėtų pasirodyti 40 autonomiškų BMW 7 serijos sedanų. BMW paskelbė, kad kartu su technologijų įmonėmis „Intel“ ir Mobileye“ pradeda savavaldžių transporto priemonių bandymus. Pirmą visiškai autonomišką modelį „BMW iNEXT“ vokiečių koncernas planuoja išleisti 2021 metais.

Testuojant autonomiškus automobilius BMW bus atsakinga už judėjimo kontrolę, bendrą automobilio saugumo įvertinimą ir užtikrinimą. Tuo metu automobiliuose naudojama „Intel GO“ platforma apima tiek kompiuterinę automobilio sistemą, tiek debesų kompiuterijos sprendimus, įskaitant dirbtinį intelektą ir mašininį mokymąsi, reikalingus autonomiškam automobilių judėjimui įgalinti. Automobiliuose naudojama „Intel GO“ sistema į visumą sujungia skirtingus jutiklius, modeliuoja aplinką ir judėjimo trajektorijas, priima sprendimus ir įgyvendina tam tikrą važiavimo scenarijų.

„Mobileye“ bandomuosius automobilius yra aprūpinusi savo sukurta „EyeQ5“ kompiuterinės regos sistema, kuri apdoroja iš 360 laipsnių kampu veikiančių kamerų ir kitų jutiklių gautus duomenis. „EyeQ5“ kartu su „Intel“ procesoriumi sudaro pagrindinį autonomiško valdymo sistemos bloką, integruojamą į kiekvieną automobilį.

Parodoje buvo galima apžiūrėti „BWM i Inside Future“ automobilio maketą, perteikiantį futuristinę autonomiškų automobilių interjero koncepciją. Šio automobilio interjeras primena kambarį su atskiromis funkcinėmis zonomis ir minimalistinio dizaino akcentais. Visos automobilio valdymo ir informacinės technologijos yra antrame plane, akcentuojamas patogus keliavimas ir sudaroma galimybė užsiimti pamėgta veikla, pavyzdžiui, skaityti knygą ar žiūrėti televizijos laidą.

Dar viena šiame futuristiniame automobilyje panaudota inovacija – informacinis ekranas „BMW HoloActive Touch“. Ši BMW sukurta inovacija į vieną sprendimą sujungia „BMW Head-Up Display“ projektoriaus, valdymo gestais ir lietimais technologijas bei siūlo naujos kartos naudotojo sąsają. Didelio formato informacinis ekranas yra projektuojamas priešais centrinę konsolę, jo valdymo funkcijos atliekamos pirštų ir rankų judesiais tiesiog ore, be tiesioginio kontakto su kokiu nors paviršiumi. O prisilietimo pojūtį pirštų galiukuose pasirinkus kokią nors funkciją lemia specialus ultragarso generatorius.

Didesniam keleivių patogumui BMW taip pat sukūrė asmeninę garso užuolaidą „BMW Sound Curtain“. Į galvos atlošus integruota užuolaida kiekvienam keleiviui leidžia klausytis muzikos ar kitos informacijos netrukdant kitiems ekipažo nariams.

Švytintis įkrovimo laidas

Keturi strateginiai „Groupe Renault“ technologijų partneriai – „OSVehicle“, ARM, „Pilot“ ir „Sensoria“ parodoje pristatė dėl naudojamos atviros platformos naujovėms atvirus projektus, kurie iliustruoja naują galvoseną apie transportui taikomas technologijas.

„Gaminame daugiau nei 100 metų, ir mūsų pramonė sparčiai keičiasi. Mūsų gebėjimas dirbti naujais metodais, įsisavinant naujas technologijas ir apgalvojant naujus scenarijus, užtikrina tai, kad mes nuolat tyrinėjame naujas transporto sritis, jungliųjų sistemų automobiliuose galimybes, aplinkos neteršiančias technologijas, taip palengvindami mūsų klientų gyvenimą, – sakė už inžineriją atsakingas „Groupe Renault“ viceprezidentas Pierrickas Cornetas. – CES yra viena iš svarbiausių arenų pasaulyje, kur parodomos naujausios, vartotojams skirtos technologijos, ir mes džiaugiamės galėdami čia dalyvauti kartu su savo ir viso „Renault-Nissan“ aljanso partneriais.“

Daugiau nei per šimtmetį sukauptą lenktynių patirtį suderinus su madingų rūbų kūrimo patirtimi, „Renault“ ir „Sensoria“ bendradarbiauja kurdami širdies veiklą registruojančius išmaniuosius marškinėlius ir vairuotojo kojų darbą pagerinančias kojines. Išmaniosios kojinės kaupia informaciją ir perduoda ją specialiai programai, kuri stebi keletą skirtingų parametrų – greitį, stabdymą ir greitėjimą. Visa tai automobilių entuziastams suteikia galimybę pagerinti savo rezultatus lenktynių trasoje.

„Renault“ ir mažmeninis mobiliems įrenginiams skirtų elektroninių priedų tiekėjas „Pilot“ tyrinėja antrinės automobilių rinkos galimybes už tradicijų sferos ribų. Suderindami „Pilot“ sukurtą „Light Pulse Cable“ (pulsuojančia šviesa švytinčio laido) technologiją su „Renault“ patirtimi elektromobilių gamyboje, šie gamintojai sukūrė pirmąjį švytintį elektromobilių įkrovimo laidą.

Įkraunamą elektromobilį sujungiantis su įkrovimo stotele, laidas nurodo esamą įkrovimo lygį, švytėdamas ir mirksėdamas pagal tekančios elektros energijos srautą. Kuo mažesnis įkrovos lygis, tuo stipresnė srovė teka laidu ir tuo intensyviau jis blykčioja. Akumuliatoriui įsikrovus, mirksėjimas silpnėja ir visiškai išsijungia, kai akumuliatorius yra visiškai įkrautas. Šią technologiją įkvėpė neseniai „Pilot“ rinkoje pateiktas ir tokiu pat principu veikiantis mobiliųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių įkrovimo laidas.

Pritaikys komerciniuose automobiliuose

Apie keletą svarbiausių išradimų savo pranešime parodos metu kalbėjo ir „Renault-Nissan“ koncerno bosas Carlosas Ghosnas. Siekiant greitesnio autonominių automobilių atsiradimo keliuose, C.Ghosnas papasakojo apie naujausią technologiją – „Seamless Autonomous Mobility“ arba SAM. Sukurta pasinaudojant NASA technologijomis, SAM padeda automobilio dirbtiniam intelektui kartu su žmogaus pagalba priimti sprendimus nenuspėjamose situacijose ir taip tobulina automobilio dirbtinį intelektą.

Žengiant dar vieną žingsnį link autonominių automobilių gaminimo, C.Ghosnas pirmą kartą pranešė, kad „Nissan“ šiais metais pradės bandymus, siekdama pristatyti autonominius automobilius komerciniam sektoriuje. Dirbdama kartu su Japonijoje pirmaujančia internetine kompanija „DeNA“, „Nissan“ kompanija pirmiausia dėmesį skirs bandymams skirtiems tobulinti autonominio važiavimo technologijas specialiose nacionalinės strateginėse Japonijos zonose. Iki 2020 m šie bandymai apims ir komercinį technologijų pritaikymą transporto paslaugų sferoje Tokijo metropolitene.

Kartu su strategija tobulinti „Nissan“ autonominį vairavimą, C.Ghosnas taip pat pranešė apie „Nissan“ planus siekti lyderės pozicijų elektromobilių rinkoje bei planus netolimoje ateityje pristatyti naują „Leaf“ modelį. Populiariausias pasaulyje elektromobilio modelis taip pat bus su technologija „ProPILOT“ – „Nissan“ autonominio vairavimo funkcija, važiuojant viena juosta greitkelyje.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"