TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Terminalas toliau artins Rytus ir Vakarus

2012 06 27 8:51

Vakar bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" organizuotame forume buvo pristatytas Vilniaus viešojo logistikos centro (VLC) projektas. Jau kitą pavasarį geležinkelio ruože ties Pagirių ir Vaidotų (Vilniaus r.) gyvenvietėmis, prie sostinės pietinio aplinkkelio, turėtų būti pastatytas konteinerinis terminalas.

Forumo "Logistikos centrų reikšmė transporto sistemos efektyvumui. Vilniaus viešojo logistikos centro pristatymas" pranešėjai kalbėjo, kad į Vaidotus kroviniai bus atvežami iš Klaipėdos jūrų uosto, vėliau sunkvežimiais paskirstomi po Vilniaus regioną, gabenami į Baltarusiją, Rusiją, kitas Rytų rinkos šalis.

Žadama, jog Vilniaus VLC ateityje taip pat turėtų virsti ir milžinišku tarptautiniu krovinių perkrovimo punktu. Ypač didelės viltys siejamos su Vakarų Europą ir Kiniją sausumos keliu mėginančiu sujungti konteineriniu traukiniu "Saulė", kuris, kaip tikimasi, reguliariai kursuos jau netolimoje ateityje.

Kaip forume tvirtino Vytautas Naudužas, Lietuvos užsienio reikalų ministerijos Ekonominio saugumo politikos departamento ambasadorius energetikos ir transporto saugumo politikos klausimais, jau dabar Kinija yra vadinama pasaulio fabriku. Prognozuojama, kad ateityje šioje šalyje bus gaminama dar daugiau pramonės produkcijos. Todėl Lietuvai tapti jos eksporto traukiniais į Vakarų Europą tarpiniu punktu būtų labai naudinga. Tranzitas, žinoma, vyktų per Vaidotus.  

Kol kas "Saulė" atliko vieną reisą iš Kinijos ir vieną - į Kiniją. "Dabar ieškoma krovinių, tačiau neabejojama, kad jų bus surasta, o tada prasidės ir reguliarūs reisai", - sakė V.Naudužas.  

Pagal projektą Vilniaus VLC įsikurs 460 ha teritorijoje. Pirmuoju etapu bus plėtojama Vilniaus miesto savivaldybės administracinėse ribose esanti 57 ha teritorijos dalis šalia Vaidotų geležinkelio skirstymo stoties. Konteinerinis geležinkelių terminalas, sukursiantis Vilniaus VLC kaip "sausumos uosto" koncepciją.

Terminale bus galima sandėliuoti konteinerius ir laikyti transporto priemones bei vykdyti konteinerių priežiūros ir remonto darbus. Terminalą sudarys: 4 kelių geležinkeliai apie 1000 metrų ilgio, iš jų 2 bus pabaigti per pirmąjį statybų etapą, o kiti 2 - per vėlesnius plėtros etapus; 2 ožiniai konteinerių kranai, kurių kiekvieno maksimali keliamoji galia - 40 t; sandėliavimo talpa - iki 960 TEU (sąlyginis konteinerių vienetas) su galima plėtra iki dar 180 TEU.

Susisiekimo ministerijos (SM) Kelių ir civilinės aviacijos departamento Tranzito ir logistikos skyriaus vedėjas Tomas Pilukas sakė, jog lygia greta su Vilniaus VLC bus plėtojami ir Kauno, Klaipėdos bei Šiaulių viešieji logistikos centrai. "Iš pradžių buvo suplanuota trijų pagrindinių logistikos centrų plėtra. Tačiau atsižvelgus į šiandienės rinkos realijas buvo nuspręsta įkurti ir Šiaulių VLC", - tvirtino SM atstovas.

Iš esmės tai reiškia, kad bus įgyvendintas ambicingas projektas, kai visa Lietuva tampa prekių tranzito geležinkeliais valstybe. Tikimasi, jog visi kiti centrai pradės veikti iki 2015 metų.  

"Logistikos centrų steigimas yra ypač svarbus šalies ekonomikos ir transporto sektoriaus plėtrai. Tikimės bendradarbiavimo su Europos Sąjungos bei kitų valstybių verslo atstovais ir manome, kad logistikos centrai Lietuvoje bus efektyvūs prekybos ryšių tarp Europos ir Azijos aptarnavimo mazgai", - pirmiausia kreipdamasis į investuotojus, kolegas ir partnerius iš Lietuvos bei užsienio pabrėžė mūsų šalies premjero patarėjas Algirdas Šakalys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"