TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Teršalų emisijos klastojimo skandalas kliudė ir „Renault“

2016 01 15 16:35
Prancūzijos teisėsaugai kilo įtarimų, kad „Renault“ irgi savo gaminamuose automobiliuose klastoja teršalų duomenis. LŽ archyvo nuotrauka

Ketvirtadienį Prancūzijos automobilių gamintojo „Renault“ akcijos buvo praradusios iškart 24,2 proc. savo vertės – vos per dieną kompanijos viena akcija atpigo nuo 86,6 iki 69,7 eurų, pranešė portalas telegraph.co.uk.

Jo žiniomis, ketvirtadienį bendra Prancūzijos kompanijos akcijų vertė buvo nukritusi net 5 mlrd. eurų. Tačiau vakar jos brango paaiškėjus, kad bent jau kol kas įvykiai „Renault“ nėra panašūs į „Volkswagen“ sukeltą „dyzelgeitą“, kai vokiečių gamintojas tyčia sukčiavo specialia išmaniąja įranga per technines apžiūras dirbtinai mažindamas duomenis apie išmetamus teršalus.

„Renault“ akcijų vertė į istorines 20 metų žemumas nusirito naujienų agentūrai APF paskelbus apie kai kuriuose kompanijos biuruose atliekamas kratas. Agentūros duomenimis, galimus klastojimo atvejus automobilių gamyklose tiriantys Prancūzijos ekonomikos ministerijos atstovai atliko dalies „Renault“ priklausančių kompiuterių poėmį.

Agentūra „Bloomberg“ cituoja prancūzų Visuotinės darbo konfederacijos, paprasčiau vadinamos profsąjungomis, atstovą Floraną Grimaldį, kuris patvirtino, jog kratos „Renault“ biuruose susiję su įtarimais, jog „Renault“i irgi klastoja teršalų emisijos duomenis. „Kyla įspūdis, kad tyrimas susijęs su automobilių išmetamais teršalų standartais „Volkswagen“ duomenų klastojimo fone“, – agentūrai „Bloomberg“ sakė F.Grimaldis.

Tuo pačiu profsąjungos atstovas atskleidė turįs žinių, kad atliekant kratas buvo domimasi tais „Renault“ kompanijos dokumentais, kuriuose kalbama apie automobilių teršalų išmetimo testų rezultatus ir variklių sertifikavimu. Pasak telegraph.co.uk šaltinių, kol kas tyrėjai nerado svarių įrodymų, kad pasitaikantys neatitikimai tarp faktinių ir deklaruojamųjų kenksmingų medžiagų išmetimo emisijų „Renault“ automobiliuose galėjo atsirasti dėl tyčinės veiklos.

Anot naujienų agentūros „Reuters“, vakar Prancūzijos koncernas nekomentavo žiniasklaidos pranešimų.

„Dyzelgeito“ skandalas kilo Amerikoje 2015 metų rudens pradžioje, kai buvo aptikta, jog Vokietijos „Volkswagen“ į kai kurių savo automobilių motorus įmontavo specialią įrangą, kuri atvarius mašiną į privalomąją techninę apžiūrą ją atliekant klastodavo anglies dvideginio išmetimo duomenis. Netrukus jau pats koncernas pripažino, kad klastojimo programa buvo įmontuota į 11 milijonų ne tik dyzelinius, bet ir benzininius variklius turinčių „Volkswagen“ visame pasaulyje. Telegraph.co.uk tvirtinimu, vokiečiams kvailas poelgis jau kainavo 6,7 mlrd. JAV dolerių. Dar visai neseniai buvo kalbama, kad iš viso skandalas koncerno sąskaitas apkarpys 30 mlrd. JAV dolerių, tačiau prieš kelias dienas Amerikos vyriausybė pareiškė, jog vien tik jos ieškinys gali siekti 80 milijardų.

„Renault“ atstovė Lietuvoje UAB „Sostena“ dienraščiui LŽ atsiuntė tokį komentarą:

„Po to kai JAV aplinkos apsaugos agentūra (EPA) atskleidė, kad pirmaujantis automobilių gamintojas naudoja teršimo duomenis klastojančią programinę įrangą, Prancūzijos Vyriausybė patvirtino nepriklausomą techninę komisiją.

Šios nepriklausomos techninės komisijos tikslas yra patvirtinti, kad Prancūzijos automobilių gamintojai nenaudoja panašios įrangos savo automobiliuose.

Todėl ministrų kabineto įgaliota Prancūzijos Sertifikavimo komisija (UTAC) šiuo metu tiria 100 rinkoje esančių automobilių, tarp kurių yra ir 25 „Renault“ automobiliai (tai atitinka kompanijos rinkos dalį Prancūzijoje). Iki 2015 m. gruodžio mėnesio pabaigos buvo patikrinta 11 automobilių, tarp kurių 4 buvo „Renault“ markės ir tai leido pradėti produktyvias diskusijas su „Renault“ inžinierių komanda.

Prancūzijos Energijos ir klimato agentūra (DGEC) prie Ekologijos, tvaraus vystymo ir energetikos ministerijos, kuri yra pagrindinis nepriklausomos techninės komisijos atstovas, šiuo metu jau laikosi nuomonės, kad vykstantis tyrimas atskleis, kad tokios įrangos „Renault“ automobiliuose nėra.

Tai yra gera žinia „Renault“ kompanijai.

Šiuo metu atliekami testai atveria kelius pritaikyti geresnius sprendimus „Renault“ taršos reguliavimo plane pristatytiems esamiems ir būsimiems „Renault“ automobiliams, siekiant pagerinti mūsų automobilių energinį efektyvumą.

Tuo pat metu Konkurencijos, vartotojų apsaugos ir kovos su sukčiavimu departamentas prie Ekonomikos ministerijos (DGCCRF) nusprendė pratęsti papildomus medžiagų ir gamybos vietų tyrimus, siekiant galutinai patvirtinti nepriklausomos techninės komisijos pirmąsias išvadas.

DGCCRF atstovai apsilankė pagrindinėje įmonės būstinėje, „Renault“ techniniame centre Lardyje ir technologijų centre Guyancourte.

„Renault“ komandos visiškai bendradarbiauja su nepriklausoma technine komisija ir Ekonomikos ministerijos atstovais, kurie nusprendė atlikti papildomus tyrimus.

Po sėkmingai pasibaigusios Paryžiaus klimato konferencijos (COP21), „Renault“ ketina dar labiau padidinti savo indėlį į planetą tausojančius pramonės sprendimus.

Šiuo metu „Renault Group“ jau yra tarp 3 pirmaujančių kompanijų (pirmi 2013 m., antri 2014 m.), kurios sėkmingai vysto anglies dioksido taršos programą. Per paskutiniuosius 3 metus „Renault Group“ 10 proc. sumažino kompanijos automobilių anglies dioksido taršą.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"