TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Testas: "Fiat Freemont" kilmė ir trukdo, ir padeda

2012 05 02 6:30

Italijos koncernas "Fiat", įsigijęs daugiau kaip trečdalį Amerikos automobilių milžino "Chrysler" akcijų, bando derinti amerikietiško ir europietiško modelio koncepcijas. Pirmuoju bandomuoju triušiu tapo "Dodge Journey", pernai stebuklingai virtęs "Fiat Freemont".

Europos vidurinės klasės gyventojas visuomet žavėjosi, o kartu ir baisėjosi didžiulėmis amerikiečių mašinomis, kurių dalis šimtui kilometrų nuvažiuoti lengvai suryja dvidešimt ar daugiau litrų degalų.  

Kadangi vidutinis amerikietis niekada nevertino automobilio kaip prabangos dalyko, daug atlaidesnis ir jo žvilgsnis į, tarkime, salono apdailos kokybę. Amerikiečiui gerokai svarbesnis dalykas už, pavyzdžiui, liesti malonią porankio odą yra tranki geros kokybės muzika. Todėl JAV pagamintose mašinose įprasta rasti žinomų firmų garso aparatūros.

Visai kitaip vidaus apdailą ir įrangą įsivaizduoja kadaise Antrojo pasaulinio karo bei komunistinio režimo sunkumus iškentęs, vėliau sunkiai savo pirmąjį automobilį įsigijęs vidutinis europietis. Plyšaujančios radijo stoties muzikos kokybė jam tikrai nėra tokia svarbi kaip smulkūs prabangos požymiai - kokybiškos salono medžiagos, liesti malonūs skydeliai.

Kaip rodo "Fiat" pavyzdys, iš pirmo žvilgsnio sunkiai sutaikomas Amerikos ir Europos vairuotojų filosofijas, pasirodo, įmanoma  suderinti.

Filosofijas suartino variklis  

Kadaise teko bandyti "Fiat" šeiminio vienatūrio "Freemont" pirmtaką "Dodge Journey", todėl atsisėdus į pavadinimą pakeitusią atnaujintą mašiną apima keistas jausmas. Sėdi Amerikoje sukonstruotame automobilyje, kuris kupinas ryžto užkariauti Europą.

Ko reikia, kad pavyzdingas "amerikietis" virstų pavyzdingu "europiečiu"? Akivaizdu, jog tam būtini mažiausiai du dalykai.   

Pirmiausia, žinoma, privalu variklį pakeisti į taupesnį. "Dodge Journey" ratus varė daugiau kaip dešimt litrų užmiesčio keliuose sudegindavę 2,4 l ir 173 AG, 2,7 l ir 186 AG, taip pat 3,5 l ir 235 AG benzininiai motorai.

Tuo metu "Freemont" vienatūryje po variklio dangčiu veikia antrosios kartos "Multijet" 2 l darbo tūrio turbodyzelis su tiesioginio įpurškimo sistema. Jo pajėgumas - 140 ir 170 AG.

Bandžiau galingesnės modifikacijos automobilį. Šis septynvietis vienatūris nenuviltų net užkietėjusių šykštuolių. Lietuvos miestų ir užmiesčio keliais nuvažiavus kelis šimtus kilometrų mašinos borto kompiuteris rodė, kad automobilio vidutinės degalų sąnaudos buvo 6,2 litro 100 kilometrų.

Bandytas "Fiat Freemont", nors ir sunaudoja palyginti mažai degalų, atitinka amerikietišką patogaus važiavimo filosofiją - vienatūris yra gana dinamiškas ir iki 100 km/h įsibėgėja per 11 sekundžių. Mašinos važiuoklė nesitranko net įvažiavus į didoką kelio duobę, o didžiausias greitis gali siekti 195 kilometrus per valandą.

"Freemont" vis dar ieško savęs  

Antra sąlyga europiečiui suvilioti - salono apdaila. Gamintojai išties pasistengė, kad ji atitiktų vidutinio Europos gyventojo poreikius. Bent jau tos modifikacijos automobilio, kurį bandžiau, nei sėdynių, nei salono apmušalų, nei skydelių apdailos kokybės tikrai nepavadintum bloga.   

Žinoma, daugelį potencialių pirkėjų gali atbaidyti palyginti menkas mašinos žinomumas ir ne tokia jau maža jos kaina. Pavyzdžiui, bandytas "Fiat Freemont" kainuoja apie 92 tūkst. litų. Vairuotojams blogų asociacijų gali kelti ir amerikietiški automobilio bruožai. Juk nesunku pamanyti, kad turima reikalų su netaupia mašina, kuria neverta domėtis. 

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"