TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Tikro miesto visureigio paieškos

2015 11 18 6:00
„Renault Kadjar“. Tomo Fedaravičiaus (LŽ) nuotrauka

Žmonių norą vairuoti didesnius, galingesnius, greitesnius automobilius galima užgniaužti nebent visus vairuotojus priverstinai susodinus atgal į arkliais traukiamus vežimus. Bet ir tuomet kaimynai Vytautas ir Jogaila neabejotinai matuosis, kurio kuzė risnoja greičiau ar traukia daugiau.

Visuomenei paisant logiškų saugaus eismo reikalavimų ir lenktynėms gatvėse tarus griežtą „ne“, automobilių gamintojams teko atrasti naują receptą, kuris leistų vairuotojams kelyje įtvirtinti savo autoritetą. Panacėja rasta – miesto visureigiai! Atrodo, du iš pažiūros nesuderinamus dalykus savyje suderinęs automobilių segmentas tapo gamintojų laiminguoju loterijos bilietu ir pardavimo raketa. Visureigis miestiečiui skamba it oksimoronas. Juolab kad ir užmiestyje gyvenančiam žmogui retai kada tenka kasdien minti vieškeliu. Visgi klausimą „Kiek eina tavo mašina“, pagal naująją logiką, greičiausiai derėtų pakeisti klausimu „Kur eina?“ – „Visur eina, – atsakysite. – Ir Gedimino prospektu, ir magistralėmis A1 bei A2. Žinai, net prie pirties (Druskininkų vandens pramogų parke) galiu privažiuoti.“

Įdomu tai, kad prie šio automobilių segmento atsiradimo ir išplitimo smarkiai prisidėjo ir aplinkosaugininkų smūgis per minkštą automobilių pramonės sėdynę. Jei ne žaliųjų taisyklių paskatinti naujausi laimėjimai variklių inžinerijos, aerodinamikos ir lengvesnių kėbulo medžiagų srityse, dar neseniai vargiai būtume įsivaizdavę, jog beveik dvi tonas sveriantį dičkį temps 1,2 l darbinio tūrio variklis su turbina.

Automobilių pardavėjai taip įsismarkavo, kad šiandien pavadinant visureigiais į vieną eilę sustatomi ir „Fiat 500X“ (mažasis subkompaktinis miesto visureigis) su prastesniems keliams skirta „Traction Plus“ kontrolės sistema ir „Toyota Land Cruiser“ (bekelės begemotas), už kurio vairo sėdus priekyje stovintis 500X beveik nematomas.

Pakaks išvedžiojimų, nes beburbant tenka pripažinti, jog miesto visureigiai patinka ir šių eilučių autoriui. Tuo labiau kad naujausi modeliai, vertinant tik išorę, akivaizdžiai tampa vis sportiškesni, o spustelėjus akceleratoriaus pedalą – dar dinamiškesni. Todėl šįkart palyginkime du panašumų turinčius, bet labai skirtingus miesto visureigius, kuriuos teko išbandyti pastarosiomis savaitėmis.

„Hyundai Tucson“./Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Vyriškas „Tucson“ pradas

Teko bandyti naująjį tvirtai sudėtą, iš ankstesniojo „ix35“ modelio kilusį Pietų Korėjos gamintojo miesto visureigį su benzininiu 1,6 T-GDI varikliu bei pirmą kartą šiame modelyje panaudota 7 laipsnių automatine dvigubos sankabos greičių dėže ir su dyzeliniu 2,0 l CRDI varikliu bei mechanine greičių dėže.

Puikiausią įspūdį paliko be menkiausių priekaištų ir „duobių“, preciziškai veikianti dvigubos sankabos greičių dėžė. Vis dėlto dėl variklių pasirinkimo ne menkesnį teigiamą įspūdį paliko dyzelinis variklis, susidorojęs su užduotimis ne tik mieste, bet ir užmiestyje. Komforto ištroškusiems vairuotojams salone girdimas dyzelinis „traktoriukas“ gali kelti neigiamų emocijų, tačiau tie, kuriems maloniai burzgiantis dyzelis tik pakursto nuotykių dvasią, tikrai gali rinktis iš priimtiniausio varianto. Priekiniais ratais varomame „Tucson“ instaliuotas 1,7 CRDi 85 kW (116 AG) variklis, o keturiais ratais varomuose variantuose montuojami 2,0 l 100 kW (136 AG) arba 136 kW (185 AG) motorai.

Tačiau ekonomiškumo ir ekologiškumo požiūriu Pietų Korėjos gamintojui yra kur tobulėti. „Euro 6“ standartą kol kas atitinka vienintelis bandytas 1,6 litro benzininis variklis, tačiau prie vidutinių deklaruojamų degalų sąnaudų tenka prirašyti papildomus porą litrų.

Nauja automobilio pakaba puikiai susidoroja net ir su didesniais kelio nelygumais. Jei išjungsite kai kuriuos elektroninius pagalbininkus, automobiliu galėsite mėgautis maksimaliai. Palyginti su kitomis bandytomis, puikiai veikianti eismo juostos laikymosi sistema patikimai vairuoja automobilį netgi lekiant kiek vingiuotais užmiesčio keliais. Belieka tik psichologinis barjeras – nuo 100 kilometrų per valandą greičiu važiuojančio automobilio vairo pakelti rankas. Tik neužsimerkite! Puikiai veikia ir mieste galintys praversti elektroniniai automobilio statymo pagalbininkai.

Visgi didesniu tempu užmiestyje bandydamas įveikti staigesnius kelio posūkius akivaizdžiai junti, jog automobilis dėl aukštesnio svorio centro tam nėra pritaikytas, ir atitrauki pėdą nuo akceleratoriaus pedalo. Visais kitais požiūriais naujasis „Tucson“ yra puikus keliautojo automobilis. Protingai išdėliotos dėtuvės, erdvus salonas ir bagažinė leis be vargo susipakuoti mantą keturių šeimos narių kelionei. Nuklydus nuo kelio galima vadovautis ir dešiniajame užpakalinio veidrodėlio kampe kelią rodančiu kompasu.

Ateities užduotis „Tucson“ kūrėjams – pasisamdyti rimtų interjero dizaino profesionalų iš Europos, kurie atnaujintų dabar blankiai, palyginti su automobilio išore, atrodančią salono apdailą. Tačiau jei nesivaikote naujausių madų, „Tucson“ viduje tikrai jausitės lyg namie.

Dailus ir vikrus „Qashqai“ „pusbrolis“

Pervilioti dizainerių korėjiečiams rekomenduočiau iš Prancūzijos gamintojo „Renault“, kurio naujausias miesto visureigis „Kadjar“ pasižymi aukštosios mados stiliumi. Jis lengvesnis ir, tiesą sakant, moteriškesnis nei „Tucson“. Geriausias variantas – „Renault“ miesto visureigis su aukščiausio lygio „Intens“ apdailos komplektu, o jei esate melomanas – „Bose“ garso sistema.

Logiška būtų „Kadjar“ lyginti su Lietuvoje ir Europoje graibstomu „broliu dvyniu“ – „Nissan Qashqai“. Tik ne automobilius, o jų variklius. Anksčiau šiemet bandytam naujajam „Qashqai“, turinčiam 1,6 l benzininį DIG-T variklį, norint kiek labiau spustelėti, trūko galios ir sukimo momento, o 1,6 l dCI „Kadjar“ su keturių ratų pavaros galimybe užmiestyje darant ilgesnius lenkimus leido jaustis drąsiau.

Prancūziškasis „Kadjar“ savo gabaritais yra kiek didesnis nei japoniškas, nors pastarojo bagažinėje, nulenkus užpakalines sėdynes, vietos visu šimtu litrų daugiau. Aukščiausio lygio įrangos versija aprūpinta elektroniniais statymo pagalbininkais, o „Bose“ komplektacija gali pasigirti ne tik 19 colių ratlankiais, nepriekaištinga salono ir išorės apdaila, bei pagrindinėmis LED šviesomis.

Žinoma, norint tinkamai įvertinti gamintojo pasiūlymą, reikėtų žiūrėti, kas pateikiama ne tik elitinės, bet ir žemesnės komplektacijos versijose, kurios orientuotos į daugelį šio ekonominio segmento miesto visureigių, tokių kaip „Kadjar“ ar „Qashqai“, pirkėjų.

Pigiausios „Life“ komplektacijos „Renault Kadjar“ šiuo metu siūlomas su 1,2 l, 130 AG turbobenzininiu tiesioginio įpurškimo varikliu ir komplektuojamas su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. „Life“ versijoje įrengtas oro kondicionierius, garso aparatūra su „Bluetooth“ sąsaja, LED dienos žibintai, greičio reguliatorius su ribotuvu, automatinis stovėjimo stabdys ir daug kitos įrangos.

Verdiktas trumpas ir aiškus – jei svajojate įsigyti naująjį „Qashqai“, būtinai išbandykite ir „Kadjar“. Labai tikėtina, jog prancūziškas patiks labiau.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"