TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Tinkamai paruoškime automobilį žiemai

2008 10 29 0:00
Nuvalyti taip apsnigtą automobilį neturint specialaus šepetėlio ir ledo grandiklio būtų nelengva.
LŽ archyvo nuotrauka

Vėstant orams vis maloniau tampa sėsti prie automobilio vairo, nes viduje nepučia žvarbus vėjas ir nekrapnoja lietus. Kad vairavimas šaltuoju metų laiku iš tikrųjų būtų malonus ir saugus, automobilį reikia tinkamai paruošti.

Jei nenorite žvarbų vakarą netikėtai sustoti pakelėje, keičiantis sezonui privalote automobilį gerai patikrinti ir pakeisti šalčiui neatsparius skysčius. Dar neiškritus pirmam sniegui derėtų pasirūpinti būtiniausiais dalykais, padedančiais pajudėti iš vietos, ir, žinoma, padangomis.

Privalomas saugumas.

Kiekvienas vairuotojas gali pats nuspręsti, kada ruošti automobilį žiemai, tačiau vienas svarbiausių pasirengimo elementų - padangų keitimas - yra reglamentuojamas įstatymu. Į šį reikalavimą nevertėtų žiūrėti pro pirštus, nes vėstant orams vasarinių padangų savybės sparčiai blogėja. Kai lauke temperatūra nukrinta žemiau nei +7 laipsniai Celsijaus, stabdant jos nebe taip gerai sukimba su kelio danga, pailgėja stabdymo kelias ir, aišku, padidėja tikimybė padaryti avariją. Todėl geriau nelaukti lapkričio pradžios ir pasikeisti padangas anksčiau - taip jausitės saugesni, be to, nereikės lūkuriuoti ilgoje eilėje su kitais vairuotojais, atvykusiais į servisą paskutinę dieną.

Taupūs vairuotojai neretai renkasi universalias padangas, tinkamas važinėti ir vasarą, ir žiemą. Jos žymimos ženklais M + S, o paviršiaus raštas būdingas abiejų sezonų padangoms. Vis dėlto universalumas - labai slidi sąvoka. Universalios padangos gali būti naudojamos bet kuriuo metų laiku, tačiau nėra specialiai pritaikytos nė vienam jų, todėl važinėjant tokiomis žiemą gali būti nesaugu.

Padangų pasirinkimas

Jei jūsų kasdienis maršrutas driekiasi tik gerai valomais keliais, o apledėjusia danga važiuoti netenka, tada universalios padangos - tinkamas pasirinkimas, bet jei dažnai tenka vykti į užmiestį arba mėgautis žiema gamtoje, geriau įsigyti specialiai šaltajam sezonui pritaikytas padangas.

Tik žiemai skirtos padangos yra trijų tipų - kieto mišinio, minkšto mišinio ir dygliuotos. Gaminiai iš kieto gumos mišinio tinkamiausi vairuojantiesiems mieste arba gerai valomais užmiesčio keliais. Tokios padangos pritaikytos važiuoti didesniu greičiu, yra patvaresnės, todėl jomis gali naudotis ir dažnai keliaujantieji dideliais atstumais.

Minkšto mišinio padangos tinka vairuotojams, kurie važinėja apledėjusiais, sniegu padengtais keliais. Tačiau kai oro temperatūra pakyla aukščiau nulio, toks gaminys ima greitai dilti.

Geriausiai su slidžiu paviršiumi sukimba dygliuotos padangos, bet pastaraisiais metais žiemos vis šiltėja, todėl stiprus sukibimas su kelio danga darosi nebereikalingas. Tokios padangos puikiai veikia tik važiuojant apledėjusiais keliais, o automobiliui riedant asfaltu sukimba ne taip gerai kaip vien guminiai gaminiai. Be to, jos gadina kelio dangą. Dėl šių priežasčių daugelyje Europos valstybių neleidžiama eksploatuoti dygliuotų padangų, o nuo 2011 metų balandžio 10 dienos šis draudimas įsigalios ir Lietuvoje. Taigi jei ketinate pirkti naujas dygliuotas padangas, verčiau apsvarstykite, ar jos tikrai reikalingos.

Neužšąlantys skysčiai

Išsirinkus padangas reikia pasirūpinti ir automobiliui būtinais skysčiais. Stabdžių ir vairo stiprintuvo skysčiai gaminami neužšąlantys, tad jų keisti nereikia, tačiau aušinimo sistemos skystį vertėtų pakeisti. Net vasarą į automobilio radiatorių nepatartina pilti vandens, bet jei mašinos aušinimo sistemoje jau yra jo, privalu skubiai vandenį išleisti ir pripilti antifrizo, kol neprasidėjo šalnos, nes užšalusios sistemos remontas kainuoja labai brangiai.

Nors dabar didelių šalčių pasitaiko retai, geriau apsisaugoti nuo jų

ir įsigyti antifrizo, kuris neužšąla iki minus 25 ar net 35 laipsnių temperatūros. Kaina renkantis aušinimo skystį nėra svarbiausias kokybės rodiklis. Šio skysčio pagrindinės funkcijos - aušinti automobilio variklį ir nepasiduoti žiemos šalčiams, todėl visiškai pakanka nusipirkti patikimoje parduotuvėje bet kokio gamintojo antifrizo. Tiesa, prieš tai dar reikėtų įsitikinti, ar hermetiškai uždarytas jo indas.

Sudėtingiau išsirinkti tinkamą variklio alyvą. Artėjant žiemai jos keisti nebūtina, bet jei variklyje esančios alyvos darbo laikas artėja į pabaigą, vėlyvas ruduo - geriausias metas pasirūpinti nauja. Vidutiniškai intensyviai naudojamu asmeniniu automobiliu paprastai per metus nuvažiuojama 20 tūkst. kilometrų. Kadangi alyvą reikia keisti apytikriai kas 10 tūkst. kilometrų, vasaros ir žiemos sezonų pradžia - tinkamiausias laikas tai padaryti.

Žiemos mėnesiais dėl žemos temperatūros tepalas tirštėja, todėl tuo metu geriau rinktis šiek tiek mažesnio klampumo alyvą. Pavyzdžiui, jei vasarą pilate į variklį 10W40 tepalą, žiemą jūsų automobiliui labiau tiks skystesnė 5W40 alyva. Ar pirkti mineralinę, sintetinę, ar pusiau sintetinę alyvą - kiekvieno vairuotojo asmeninis pasirinkimas, kuris paprastai priklauso nuo finansinių galimybių. Tik geriau naudoti tokio pat tipo alyvą kaip ir anksčiau.

Svarbios smulkmenos

Artėjant žiemos šalčiams reikėtų pagalvoti apie keletą smulkmenų, kurios gali sukelti didelių problemų, jei laiku tuo nepasirūpinsi.

Šaltaisiais metų mėnesiais daugiausia rūpesčių vairuotojams kelia ledas, padengiantis automobilio stiklus. Dar prieš pirmas šalnas vertėtų pakeisti langų plovimo skystį į specialų, skirtą žiemai. Jis gali skleisti lengvą alkoholio kvapą, tačiau užtikrins, kad sningant priekinis stiklas nepasidengs ledo plėvele.

Visada vežiokitės automobilyje ledo grandiklį, pirštinę ir šepetėlį, nes apšerkšniję stiklai žiemą - dažna problema. Lauke tvyrant drėgmei ir nedideliam šaltukui pravartu turėti specialaus skysčio užšalusioms spynelėms atitirpdyti, o spustelėjus didesniam šalčiui į bagažinę įsimeskite ir specialius gnybtus automobilio varikliui paleisti nuo kitos mašinos.

Prasidėjus šalnoms geriau nepalikite automobilio įjungę rankinį stabdį, nes taip stabdžių trinkelės prišals prie diskų ar būgnų ir mašina nebepajudės iš vietos.

Kad ir koks geras būtų automobilis, jis bet kada gali sugesti, todėl išsiruošę į ilgesnę kelionę būtinai pasiimkite dar vieną striukę ar šiltą apklotą, ypač jei keliaujate su vaikais. Mašinai sugedus gali nebeveikti ir jos šildymo sistema, o pagalbos sustojus užmiesčio kelyje kitąsyk tenka laukti ilgiau kaip valandą ar dvi.

Jei gerai paruošite automobilį šaltajam metų sezonui, jis turėtų neapvilti jūsų ir iškilus sudėtingoms situacijoms.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"