Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITROŽIŲ KARAIMULTIMEDIJA
TRASA

Tinkamai pripūstos padangos – jutiklių rūpestis

 
2016 04 04 6:00
Slėgį telematine sistema aprūpinto vilkiko padangose galima stebėti ir nuotoliniu būdu. Gamintojo nuotrauka

Padangų gamintojo „Continental“ su sunkvežimiais atlikti bandymai atskleidė, jog jei sunkvežimio padangose slėgis yra penktadaliu mažesnis nei rekomenduojamas (slėgis varančiosios ašies vilkiko padangose, priklausomai nuo gamintojo, siekia 8,5–9,5 atmosferų), degalų sąnaudos 100 kilometrų padidėja 0,7 litro.

Sprendimą, kuris iškart informuotų apie padangoje kritusį slėgį, pasiūlė Šveicarijos telematinės įrangos tiekėjas „LOSTnFOUND“, kurio inžinieriai integravo „Continental“ padangų slėgio matavimo įrangą „ContiPressureCheck“ į kompanijos naudojamą telematinę sistemą. Bendradarbiaujant abiems įmonėms, jutiklių matuojamas padangų slėgis ir temperatūra realiuoju laiku rodomi telematinės sistemos aplinkoje. Šie duomenys siunčiami naudojant mobilaus interneto tinklą ir gali būti rodomi mobiliuosiuose įrenginiuose.

„Integravus „ContiPressureCheck“ įrangos siunčiamus duomenis į „LOSTnFOUND“ telematinės sistemos aplinką, realiuoju laiku stebime padangų slėgį. Tai savo ruožtu užtikrina, kad tiek vairuotojas, tiek ir parko administratorius visada žino, koks yra padangų slėgis ir šie duomenys itin palengvina padangų priežiūrą. Taip pat jei parodymai skiriasi nuo nustatytos normos, sistema iš karto siunčia perspėjimą elektroniniu laišku arba mobiliąja žinute, tad galima laiku imtis reikiamų priemonių atstatyti slėgį padangose ir tai padeda išvengti papildomų išlaidų bei brangiai kainuojančių prastovų,“ – pažymėjo „ContiPressureCheck“ projekto vadovas Hartwigas Kuhnas.

„ContiPressureCheck“ sistema jutiklių, esančių padangose, pagalba matuoja jose esantį slėgį, taip užtikrinant tinkamą padangos oro slėgį, kuris sumažina pasipriešinimą riedėjimui ir padangų dilimą, taip pat prailgina tarnavimo laiką su galimybe restauruoti ir tausoja aplinką bei didina saugumą.

„Bandymų mūsų poligone metu nustatėme, kad jei padangose slėgis yra 2 atmosferomis mažesnis, degalų sąnaudos 100 kilometrų padidėja 0,7 litro, taip pat itin sumažėja padangos rida. O mūsų vertinimu didelė dalis sunkvežimių keliuose važinėja su vidutiniškai 12 proc. per mažu padangų slėgiu padangose,“ – apibendrino Hartwigas Kuhnas.

Parengė Tomas Fedaravičius

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
Rožių karaiSportasŠeima ir sveikataTrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"