TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

TIR sistema atsitrenkė į Rusijos sieną

2013 11 13 6:00
Nepaskelbtas ekonominis karas tarp Rusijos ir Lietuvos skaudžiausiai atsiliepia vežėjams - jie nuolat yra priversti paromis stovėti ilgose sunkvežimių eilėse pasienyje.   LŽ archyvo nuotrauka

Rusijos federalinė muitinės tarnyba nuo lapkričio 12 dienos išplėtė teritoriją, kurioje krovinių vežėjams nepakanka turėti TIR knygeles, reikalaujama papildomų garantijų. Rusiška garantijų sistema nuo vakar galioja ir su Latvija besiribojančiose Pskovo, Sebežo muitinių apygardose bei su Estija besiribojančioje Kingisepo muitinės apygardoje.

Nuo šiandien vežėjų, važiuojančių į Muitų sąjungą per postus, dirbančius prie Rusijos ir Estijos bei Rusijos ir Latvijos sienos (juos anksčiau valdė panaikinta Rusijos šiaurės vakarų muitinės valdyba), jau bus reikalaujama parodyti dokumentus, kurie liudytų, kad, be TIR knygelių, bendrovė pasirūpino ir tik Rusijai priimtinomis papildomomis garantijomis.

Arba papildomos garantijos, arba palyda

Vis dėlto bendrovės, vežančios krovinius į Rusijos sostinę Maskvą, dar savaitę bus įleidžiamos ir be papildomų dokumentų.

Į Muitų sąjungą gabenami kroviniai vien tik su Jungtinių Tautų patvirtintos TIR krovinių draudimo sistemos knygelėmis per Latvijos ir Estijos sieną į Rusiją bus stabdomi nuo lapkričio 19-osios, o per Lietuvos ir Baltarusijos sieną – nuo gruodžio 1-osios. Būtent tuomet pasibaigs Rusijos federalinės muitinės valdybos sutartis su TIR garantijas šioje šalyje teikiančia asociacija ASMAP, o ar ji bus pratęsta – niekas nežino.

Oficialiai nuo gruodžio 1 dienos TIR sistemai priklausančioms valstybėms Rusija siūlo pasirūpinti arba nemažai kainuojančiomis papildomomis garantijomis, arba dar brangesne krovinių palyda. Papildomų garantijų nuo rugsėjo vidurio jau reikalaujama keturiose Rusijos rytinėse federalinėse apygardose.

Rusija nori iš vežėjų papildomų finansinių garantijų muito mokesčiams arba gabenti krovinius su konvojais.

TIR knygelė yra tarptautinė garantija, kad ją turinčiam juridiniui asmeniui padarius pažeidimą Tarptautinė vežėjų organizacija (IRU) apmokės šalies, kurioje buvo nustatytas pažeidimas, reikalaujamą atlyginimą.

Mūsų šalies vežėjai tvirtina jau keletą metų jaučiantys kaimynės šalies administracinius kirčius – buvo sudarinėjami juodieji vežėjų įmonių sąrašai, vėliau pasienyje imta savaitėmis stabdyti tik Lietuvos vilkikus, o rugsėjį griebtasi nuodugnios jų patikros.

Siūlo alternatyvą

Sumaištimi TIR sistemoje netruko pasinaudoti muitinės tarpininkai. Neseniai keli Lietuvoje veikiantys muitinės tarpininkai, tarp jų – ir bendrovės „Globentransa“, „ICT Logistics“, „Eurointer“, „Durga“, pradėjo skelbtis teikią pigesnę rusų reikalaujamą vadinamąją nacionalinę garantiją. „Dažnai mąstoma apie tai, kad neva jei naudosiesi garantija, o ne TIR knygele, pasienyje gali kilti nesklandumų. Juk visi pripratę prie senosios tvarkos. Ir tik tie, kurie pabando ir supranta, kad gali būti kitaip, ryžtasi kažką keisti. Šalys rengiasi, diegia naujoves, manome, kad TIR gali nelikti, arba bus ir TIR, ir nacionalinės garantijos“, – įmonės pranešime cituojamas „Durgos“ direktoriaus pavaduotojas Jonas Aleksonis.

Pokalbyje su dienraščio LŽ žurnalistu nedaugžodžiavo Rusijos žiniasklaidai LNVK transporto komiteto pirmininku ir ekspertu prisistatantis Julius Sigitas Česnavičius. „Yra įmonės, kurios duoda tiktai Baltarusijoje galiojantį garantą, – sakė jis. – Tas garantas atstoja TIR (TIR knygeles – aut.). Ir jei iki rugsėjo 1 dienos mes mokėdavome („Linavai“ - aut.) po du šimtus ir daugiau litų, tai su garantu įmonės galėdavo kirsti Lietuvos ir Baltarusijos sieną tiktai už 160 litų.“

Su šiais naujais garantais, kaip pripažino J.S.Česnavičius, jau galima važinėti ir Rusijoje. „Su tik Baltarusijoje galiojančiais garantais ir be TIR knygelės galėdavau nuvažiuoti tik iki Rusijos sienos. O ten jau reikalaudavo turėti palydą. Ši kainuodavo, pavyzdžiui, 100 eurų (345 litų) ir daugiau. Rusijoje tekdavo susimokėti dar 20 tūkst -30 tūkst. rublių (2 tūkst.-3 tūkst. litų), bet vis tiek tekdavo laukti, stovėti. Su nacionalinėmis garantijomis jau nereikia samdytis palydos (...). Rusijos muitininkai patikrina, ar garantas yra, ir aš tiesiai nuvažiuoju į objektą“, – sakė J.S.Česnavičius.

TIR išliks bet kokiu atveju

Raštiškame atsakyme dienraščiui LŽ asociacija „Linava“ teigia nemananti, kad Rusijai pavyks išgyvendinti TIR sistemą Lietuvoje ir kitur Rytų Europoje, netgi pačioje Rusijoje: „TIR knygeles naudoti vežėjams ir toliau bus naudinga dėl keturių priežasčių. Pirma, TIR knygelės kaina yra mažesnė už Rusijos pasienyje išduotą laidavimo raštą ir užpildytą T1 deklaraciją. Antra, didelė dalis vežėjų gabena prekes iš Europos muitinės sandėlių ir terminalų, kuriuose užbaigiamos forminti eksporto deklaracijos ir įforminama TIR knygelė. Tokiu būdu išvežant krovinius iš ES muitinės įstaigai pateikiama viena deklaracija – TIR knygelė. Nenaudojant TIR knygelės ES pasienyje turės būti pateikiamos visos eksporto deklaracijos, o tai lems ilgesnį muitinės formalumų atlikimo laiką. Trečia, naudojant TIR knygelę prekėms išgabenti iš ES, muitinės pareigūnai krovinį plombuoja, juos tai įpareigoja TIR konvencija. Gabenant krovinius į ES pasienį su eksporto deklaracijomis, kroviniai vyks neplombuotomis transporto priemonėmis. Yra didelė tikimybė, kad Rusijos pasienio muitinės tarnybos reikalaus pateikti krovinį detaliai patikrinti. Ketvirta, TIR konvencija numato 4 prekių išvykimo ir paskirties muitines, pavyzdžiui, įforminus muitinio tranzito procedūrą vienoje ES muitinėje, galimas jos užbaigimas 3 paskirties muitinės įstaigose. Neaišku, kaip tokiu atveju Rusijos muitinės tarnybos reikalaus deklaruoti krovinį ir pateikti už jį garantiją, jeigu nebus naudojama TIR knygelė.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"