TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Tokijuje karaliavo rytdienos naujovės

2013 11 27 6:00
„Kawasaki J“ AFP/Scanpix nuotraukos

Kas dveji metai Japonijos sostinėje rengiama automobilių paroda – vienas iš penkių svarbiausių tokio pobūdžio renginių pasaulyje. Taigi į ją krypsta daugelio naujienų ištroškusių automobilininkų akys.

Japonai garsėja netikėčiausiomis automobilių koncepcijomis. Dalis šių svajonių jau netrukus įgyvendintos nuriedės nuo automobilių pramonės milžinų konvejerių.

Nusviedė į ateitį

Jei rinktume gamintoją, kurio naujienos privertė parodos lankytojus garsiausiai aikčioti iš nuostabos, pirmosios vietos laurai greičiausiai atitektų „Nissan“ komandai. Ši publikai pristatė tris perliukus – iki 600 AG paaugusią "godzilą" „GT-R Nismo“, futuristišką į jaunimo publiką orientuotą sportinį automobilį „Blade Glider“ ir retro stiliaus „Toyotos GT-86“ konkurentę „IDx“.

Ekstremali sportinio automobilio interpretacija „Blade Glider“ iš pirmo žvilgsnio sutrikdė net daug ko mačiusius ekspertus. Argi šis kosminis bolidas - ne tik dėmesį siekiantis pritraukti rinkodaros triukas? Tačiau vienam iš „Nissan Motors“ vadovų Andy Palmeriui pareiškus, jog šis konceptinis modelis nuo konvejerio nuriedės jau po trejų metų, nuvilnijo susižavėjimo banga.

„Nissan BladeGlider“

Elektrinio sportinio triviečio automobilio kėbulas pagamintas iš anglies pluoštu sutvirtinto plastiko. Elektros motorai sumontuoti jo užpakaliniuose ratuose, o ličio jonų baterijos paslėptos mašinos gale, pačioje žemiausioje vietoje. Teigiama, kad svorio balansas paskirstytas santykiu 30:70 (daugiau masės skirta mašinos užpakalinei daliai), tačiau dėl neįprastos formos ir pažangiausių technologijų tai automobiliui suteikia puikias valdymo savybes. Tiesa, kompanijos dizaino vadovas Shiro Nakamura neabejojo, kad mašina dar labai smarkiai keisis, kol virs serijiniu modeliu.

„GT-R Nismo“, kaip teigiama, bus greičiausia šio modelio versija istorijoje. Nors automobilyje bus montuojamas tas pats 3,8 l, V6 konstrukcijos variklis, palyginti su pirmtaku, šis išvystys 55 AG daugiau – iš viso 600 AG. Maksimalus sukimo momentas bus 652 Nm. „Nismo“ versija gavo dar sportiškesnę pakabą, o dizaino akcentai buvo perimti iš GT3 serijos lenktynėms pritaikyto „GT-R“ bei kitų „Nissan Nismo“ modelių „Juke“ ir „370Z“.

Sportiškas reiškia universalus

Nors „Subaru“ evoliucija nuo koncepcijų iki serijinių modelių jau parodė, kad šio gamintojo vizijos ne visada virsta masiniu produktu, tačiau „Subaru Cross Sport Design Concept“ (kuris atrodo kaip BRZ su „shooting-brake“ stiliaus kėbulu) tapo viena pagrindinių Tokijo parodos naujienų.

„Subaru Cross Sport Design“

Automobilis yra 4300 mm ilgio - 60 mm ilgesnis už BRZ, ir sėkmingai jungia sportiškumą bei universalumą. Manoma, kad kažkoks panašus gaminys „Subaru“ gamykloje gali būti pradėtas surinkti jau kitąmet.

Parodoje taip pat pristatytas visiškai naujas, kol kas koncepciniu vadinamas „Levorg“ (tai „Legacy“, „Revolution“ ir „Touring“ žodžių santrumpa). Naujasis japonų kūrinys pristatomas kaip sportinis universalas, jame įtaisytas naujas 1,6 litro darbinio tūrio turbokompresorinis variklis DIT, be to, „Levorg“ turi keletą visiškai naujų saugumo sistemų.

Jos yra panaudotos ir naujame „Viziv Evolution Concept“ modelyje, kuris papildytas naujos laidos tiksliai it atominis laikrodis veikiančia autopiloto sistema. Šis modelis su opoziciniu DIT varikliu ir elektriniais varikliais automobilio užpakalinei ašiai, gamintojo teigimu, demonstruoja aktyvų požiūrį į aukščiausias technologijas ir siekį jas artimiausiu metu įdiegti serijiniuose modeliuose.

Istorinis kupė hibridas

Bene didžiausią erdvę parodoje užėmė pagrindinė Japonijos automobilių gamybos milžinė „Toyota Motor“, kuri pademonstravo naująjį „Lexus RC“ ir atnaujintą „Toyota Prius“.

„Lexus RC300h“

„Lexus RC“ kupė - tokio kėbulo gražuolio jau seniai laukė šios markės gerbėjai - rodos, nusitaikė lipti į ringą ir susikauti su panašaus kalibro BMW ketvirtos serijos kovotojais. Tiesa, nauji „RC350“ ir „RC300h“ modeliai, nuvažiavę nuo konvejerio, pirmuosius metus bus skirti tik Japonijos rinkai.

Hibridinės technologijos „RC300h“ neabejotinai bus įrašytos į šio "premium" segmento automobilių gamintojo istoriją, nes tai pirmasis serijinis hibridinis šios markės kupė. Tokijuje „Lexus“ atskleidė, kad po variklio gaubtu pulsuos 2,5 litro keturių cilindrų benzininio variklio 178 AG širdis su 221 Nm sukimo momentu. Trasoje iš vietos padėsiančio pajudėti ir įsibėgėti elektros motoro galia sieks 143 AG ir 300 Nm. Į užpakalinius varančiuosius ratus galia bus perduodama per elektroniniu būdu valdomą transmisiją su kintamu perdavimo laipsniu (CVT).

Tuo tarpu "RC350" modelis neturės elektrinių komponentų. Virš šios versijos priekinės ašies bus montuojami 3,5 litro V6 benzininiai varikliai su 318 AG ir 380 Nm sukimo momentu. Japonai naujoje „Rc350“ konstrukcijoje atsisakė ir priverstinio oro pūtimo technologijų. „Toyota Prius“ modelis pasižymės didesniu dinamiškumu ir baterijų talpa. Gamintojas žada, kad taip dar maždaug dešimtadaliu pavyks sumažinti degalų sąnaudas. Tikėtina, ir toliau bus naudojamas keturių cilindrų benzininis 1,8 l variklis, kurio degalų sąnaudos, įdiegus patobulinimus, turėtų kristi link 3,5 l/ 100 km žymos.

„Toyota“ taip pat pranešė ketinanti iki 2015 metų pradėti komercinę degalų elementų gaminama energija varomų automobilių (FCV) gamybą.

Atsisakė tradicinio vairo

Tokijo automobilių parodoje nemažai dėmesio buvo skirta ir motociklams, kuriais nuo seno pasaulyje garsėja japonų sportinių ristūnų gamintojai „Honda“, „Yamaha“ ar „Kawasaki“. Pastarasis gamintojas pateikė bene ekstremliausią koncepcinę viziją – triratį elektrinį motociklą „Kawasaki J“.

„Porsche Macan Turbo"

Tarsi iš fantastinio filmo „Tronas“ nusileidęs J intriguoja netikėtu ratų išdėstymu. Užpakalyje jis turi vieną platų ratą, o priekyje – du siauresnius. Sėdę ant motociklo nerasite ir tradicinio vairo. Vietoj jo prie kiekvieno rato yra po rankeną su sparno formos gaubtu. Žmogus motociklą turėtų valdyti tiesiogiai sukdamas ratus į vieną ar kitą pusę priekyje įtaisytomis vairo rankenomis.

Nuo parodos šeimininkų stengėsi neatsilikti ir užsieniečiai. „Porsche“ į Tekančios Saulės šalį atvežė pademonstruoti keliomis dienomis anksčiau Los Andžele pristatytą naująjį kompaktinį SUV klasės visureigį „Macan“, o „Daimler AG“ pademonstravo naujausią „Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition“ versiją, kurios planuoja pagaminti nedidelį kiekį – 350 vienetų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"