TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Tragizmą keliuose kuria neatsakingumas

Nors nelaimių keliuose pikas jau atlėgo, nerimą vis labiau kelia eismo dalyviai, visiškai pamynę pagrindinius saugaus eismo principus. Tokie dėl savo kaltės sugeba paslysti net lygioje vietoje - ten, kur sukelti eismo įvykį, atrodytų, galėtų tik visiški kerėplos.

Lietuvos keliuose ir gatvėse plinta nauja tendencija - eismo įvykiai, kurie kyla dėl sunkiai sveiku protu paaiškinamo jo dalyvių elgesio. Tokių eismo recidyvistų žygiai stebina ne tik pareigūnus, bet ir saugaus eismo specialistus. Jie neabejoja, kad beprasmių žūčių ant asfalto sumažėtų, jei daugiau vairuotojų ir pėsčiųjų susivoktų apie tenkančią atsakomybę prie vairo ar kelyje. Savo ruožtu psichologai įžvelgia dar vieną neigiamą bruožą - nemažėjančią eismo dalyvių agresiją. 

Tragiškos vairuotojų maudynės

Jau paaiškėjo, kodėl prieš keletą savaičių Zarasų, Molėtų ir Vilniaus rajonuose įvyko 6 žmonių gyvybes nusinešusios avarijos. Šių eismo įvykių metu žuvo net 5 žmonės, kai automobiliai įskriejo į vandens telkinius. 

Saugaus eismo specialistai preliminariai nustatė, kad avarija Molėtų rajone, kur automobiliui įsmukus į pusės metro gylio balą nuskendo 3 žmonės, esą galėjo įvykti todėl, kad buvo važiuojama mašina nudilusiomis padangomis, nesegint saugos diržų, o ją vairavo galbūt įkaušęs vairuotojas. Mat paaiškėjo, jog lemtingą dieną prie mašinos vairo sėdo 2 kartus už vairavimą išgėrus ir 7 kartus už įvairius kitus Kelių eismo taisyklių pažeidimus baustas tautietis. 

Tuo metu avarija Zarasų rajone, kur automobilyje nuskendo du žmonės, įvyko mažo eismo intensyvumo vingiuotame kelyje, kai vos 3 mėnesių vairavimo stažą turinti mergina nesuvaldė mašinos ir nuskriejo į tvenkinį. Manoma, kad stabdant automobilį galėjo sumėtyti, nes ant priekinės ašies buvo dygliuotos, o ant užpakalinės - nedygliuotos padangos.

Sausio viduryje plikos padangos ir neatsakingas požiūris iškrėtė piktą išdaigą dar vienam vairuotojui, kuris sukėlė eismo įvykį ir pražudė savo seserį. Paaiškėjo, kad jis taip pat vairavo automobilį žiemai nepritaikytomis padangomis, be to, net neturėjo teisės sėdėti prie vairo.

Nemalonių maudynių užvakar neišvengė ir pienvežio vairuotojas. Jis nesuvaldė sunkiasvorės transporto priemonės, kuri išlaužė kelio atitvarus ir nugarmėjo į upės slėnį. Specialistų nuomone, nelaimė įvyko tik dėl nepasirinkto saugaus greičio.

Pasigenda griežtesnės kontrolės

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis neabejoja, kad šios tragiškos avarijos, kurių galėjo net nebūti, įvyko tik dėl vairuotojų aplaidumo ir neatsakingumo. Esą jei avarijų kaltininkai būtų bent kiek susimąstę, šių nelaimių neabejotinai būtų išvengę. "Tokie eismo įvykiai kelia nerimą, nes jie parodo, kad kai kurie eismo dalyviai, nors ir raginami elgtis atsakingai, spjauna į prievolę vairuoti pagal taisykles. Stebina, kai girtas vairuotojas į automobilį susisodina visą šeimą, o pėstieji arba dviratininkai naktį važinėja nesegėdami atšvaitų. Kita vertus, pareigūnai taip pat turėtų griežčiau kontroliuoti, ar žiemą automobiliai važinėja su žieminėmis padangomis, ir vykdytų griežtesnę eismo kontrolę. Tačiau tai jiems trukdo daryti lėšų degalams stygius, nes kai kuriuose krašto rajonuose patruliams vos užtenka benzino vykti malšinti buitinių kivirčų, ką jau kalbėti apie patruliavimą keliuose", - sakė E.Masiulis.

Didesnės baudos nepadės

Ministro nuomone, pastaruoju metu keliuose pastebimas vairuotojų atsipalaidavimas. Žmonės ne tik neįvertina greitai besikeičiančių vairavimo sąlygų, bet ir vėl tampa abejingi vairavimo kultūrai bei taisyklėms. E.Masiulio nuomone, tai galėjo nulemti ir keliuose mažėjantis pareigūnų skaičius. Esą tai pajuto ir nedrausmingi vairuotojai, kurie supranta, jog tikimybė įkliūti ir būti nubaustiems pastaruoju metu gerokai sumažėjo. 

Prieš kelerius metus pastebimai sumažinti eismo įvykių skaičių padėjo gerokai padidintos baudos už Kelių eismo taisyklių pažeidimus. Dabar pasigirsta siūlymų jas didinti dar labiau, nes žmonės esą prie dabartinių baudų jau priprato, tad jos jų nebegąsdina. Tačiau E.Masiulis abejoja, ar baudų didinimas duos teigiamų rezultatų. "Manome, kad dabartinės baudos yra pakankamai didelės. Juolab kad algos pastaruosius kelerius metus nedidėjo. Kas iš to, jei vėl pakelsime baudas, o vairuotojai ar pėstieji ir toliau jausis nebaudžiami. Taigi baudų didinimo efektas bus labai menkas", - teigė ministras.

Pavojingiausieji - ne prie vairo

Saugaus eismo specialistus už galvos verčia imtis ne tik apatiški vairuotojai, bet ir nemažėjanti savižudžiais vadinamų pėsčiųjų armija. Statistika šiurpina - vos per dvi sausio savaites policijos patruliams įkliuvo 933 prasižengę pėstieji - beveik po 3 eismo pažeidėjus kas valandą. Jų neatsargumas pareigūnus pribloškė - žmonės gatvėse vaikščiojo kur papuolė, nesegėjo atšvaitų, pavojingai vaikštinėjo magistralėse ir tamsiuose užmiesčio keliuose. 

Pareigūnus taip pat nustebino ir dviratininkų vojažai - per porą savaičių policijai įkliuvo 200 kaltininkų, daugiau nei pusė jų buvo nubausti už važiavimą dviračiu išgėrus.

Policijos generalinio komisaro pavaduotojas Renatas Požėla patvirtino, kad didžiausia problema keliuose tampa ne vairuotojai, o žmonės, kurie nevairuoja transporto priemonių: pėstieji, dviratininkai, keleiviai. Todėl daugiausia dėmesio šiais metais jis žada skirti būtent šiems eismo dalyviams. "Policija šiemet organizuos 74 bendras prevencijos priemones. Jas taikant, be kita ko, bus tikrinamas ir pėsčiųjų, dviratininkų, vadeliotojų elgesys, ypač - tamsiuoju paros metu", - teigė R.Požėla.

Neblėstanti agresija

Vytauto Didžiojo universiteto Bendrosios psichologijos katedros vedėja, profesorė Auksė Endriulaitienė teigė, kad dėl eismo nelaimių iš dalies kalta ir pati visuomenė. Jos nuomone, yra tokių žmonių - ir vairuotojų, ir pėsčiųjų - kuriems nei jokie aiškinimai, nei pamokslai, kaip saugiai elgtis kelyje, nė motais. Be to, pašnekovei nerimą kelia ir tas faktas, kad lietuviai prie vairo elgiasi agresyviai ir ši tendencija nesikeičia jau daugybę metų. "Mes atlikome tyrimus ir pastebėjome, kad lietuviai keliuose elgiasi agresyviai. Tačiau labiausiai stebina tai, kad ši agresija nė kiek nemažėja - kokia buvo prieš 5 metus, tokia ir liko. Sunku pasakyti, ar agresija skatina nelaimes keliuose, tačiau tam tikrų sąsajų įžvelgti galima", - akcentavo prof. A.Endriulaitienė. 

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"