TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Traktoriukai gadina valomus šaligatvius

2016 03 01 6:00
Nesant įšalo šaligatvius valantys traktoriukai lengvai išklaipo sniego užklotas gatvių plyteles. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Žiemai artėjant į pabaigą dalis sostinės ir kitų šalies miestų gyventojų atsargiau vaikščioja šaligatviais, kuriuos sningant valo traktoriukai, mat ant jų deformuotos dangos galima lengvai išsisukti koją arba pargriūti ir susižeisti.

Atidžiau po kojomis žiūrintys Vilniaus Gabijos gatvės gyventojai pasakoja, kad kai oro temperatūra nuolat svyruoja apie nulį, oras tai atšąla, tai – atšyla, nutirpus sniegui ir ledui po praeivių kojomis iškyla gąsdinantis vaizdas: šaligatvių plytelės į visas puses išsikraipiusios, tarp jų žioji didžiulės skylės. Žengus neatsargų žingsnį lengva pargriūti ar netgi gauti sunkesnę kojos traumą. Ypač nepatogu tokiu šaligatviu žingsniuoti senyviems ir neįgaliems žmonėms.

Gyventojai įsitikinę – artėjant pavasariui šaligatvių plytelės išsikraipė po sniegą valiusių traktoriukų ratais. Ši technika daug kur pakeitė gatvių šlavėjus su šluotražiais. Pasirodo, šaligatviai neišlaiko technikos svorio.

Vaikščioti technikos išklaipytais šaligatviais tampa pavojinga.Vidmanto Užusienio (LŽ) nuotrauka

Remontas – balandį

Vilniaus gatves prižiūrinčios miesto savivaldybės įmonės „Grinda“ direktorius Algimantas Vilūnas sutinka, kad taip ir yra, jis teigia, jog ir kitus šalies miestus kamuoja panašios problemos. A. Vilūno nuomone, „kalčiausia neįtikimai šilta žiema – be įšalo“.

Kituose miestuose, kur „Grinda“ yra laimėjusi savivaldybių konkursus, padėtis panaši.

Vilniaus gatves prižiūri dvi „Grindos“ subrangovės – bendrovės „Mano aplinka“ ir „Stebulė“. „Subrangovėms tos problemos gerai žinomos. Kai žiemos buvo šaltos ir susidarydavo normalus įšalas, gatvių plytelių neišjudindavo net sunkesnė technika. Kitokia padėtis buvo pernai ir ypač šiais metais. Temperatūra svyruoja apie nulį, normalaus įšalo nėra, bet sninga, tad valyti šaligatvius reikia. Tada važiuojant traktoriukams atsiranda šaligatvių deformacijų“, – pasakojo bendrovės „Grinda“ vadovas.

A. Vilūnas sakė, kad gatvių šlavėjai čia padėti negali – jų paprasčiausiai nėra. „Šiandien tiek daug šlavėjų surinkti į darbą jau niekas negali. Dėl to darbas atliekamas mechanizuotai. Mūsų subrangovės per dvejus metus investavo 2 mln. eurų į naują techniką“, – pasakojo „Grindos“ vadovas.

„Lietuvos žinių“ pašnekovas žadėjo, kad Vilniuje ir kituose miestuose, kur dirba „Grinda“, technikos pažeistų šaligatvių kokybė bus pagerinta vos sušilus orui. „Panašiai atsitiko ir praėjusio šaltojo sezono pabaigoje. Atšilus orams pažeisti šaligatviai iš karto buvo sutvarkyti. Taip pat bus padaryta ir šiais metais. Defektai paprastai pradedami šalinti balandžio mėnesį. Be abejonės, orus sunku taip toli numatyti, todėl įsibėgėjant pavasariui terminus dar peržiūrėsim“, – kalbėjo A. Vilūnas.

Algimantas Vilūnas: "Kai žiemos buvo šaltos ir susidarydavo normalus įšalas, gatvių plytelių neišjudindavo net sunkesnė technika."/LŽ archyvo nuotrauka

Reikalavimų traktoriukams nėra

Antra vertus, „Grindos“ direktorius neslėpė, kad jeigu subrangovės gatves valyti naudotų tik pačią naujausią techniką, galbūt ir šilti žiemos orai netaptų lemtingu faktoriumi, nuo kurio labai priklauso valomų šaligatvių dangos kokybė. „Pati naujausia technika yra itin mažo svorio ir mažų gabaritų. Jei traktoriai bent kiek didesni ir sunkesni, randasi bėdų. Ypač nerekomenduotina šaligatvius valyti senais ir palyginti sunkiais baltarusiškais ar rusiškais traktoriais. Tačiau ką darysi, jei kitų neturime“, – aiškino A. Vilūnas.

Jis sakė, kad po trejų metų turėtų nelikti tokios problemos. „Planuojame, kad per tiek laiko visa per sunki technika bus pakeista – atsiras mažagabaritė ir lengvesnė“, – sakė „Grindos“ vadovas.

Vilniaus gatves ir šaligatvius valančios bendrovės „Stebulė“ vadovas Stanislovas Tamulevičius atskleidė kitą priežastį, kodėl valomose gatvėse dirba per sunki technika. „Kai kurios miestų savivaldybės konkurso sąlygose nenurodo, kokios turėtų būti darbui naudojamų mechanizmų svorio apkrovos į kelio dangą, taigi aš net negalėčiau atsakyti, ar mūsų traktoriukai yra per sunkūs. Bet pagal galimybes vis tiek stengiamės, kad įsigyjami naujesni traktoriukai būtų lengvesni“, – tikino verslininkas.

Jis teigė, kad atšilus orams įmonė sutaisys tik tuos miestų gatvių defektus, dėl kurių yra kalta pati „Stebulė“. S. Tamulevičius nesutiko ir su tuo, jog pėstiesiems pavojingi šaligatvių defektai bus pašalinti jau kitą mėnesį. „Manau, defektų neliks gegužę“, – sakė „Stebulės“ vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"