TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Transportininkai konferencijoje nesulaukė Rusijos atstovų

2013 09 17 6:00
Tarp IRU ir Europos Sąjungos kelių transporto ir transporto ministrų tarybos konferencijos dalyvių nebuvo rusų atstovų. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotraukos

Vakar Vilniuje vykusi Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) ir Lietuvos nacionalinės vežėjų automobilių keliais asociacijos „Linava“ iniciatyva organizuota IRU ir Europos Sąjungos (ES) kelių transporto ir transporto ministrų tarybos konferencija buvo apkartinta dar vienos nemalonios žinios iš Rusijos – šios šalies federalinės priežiūros tarnybos „Rospotrebnadzor“ vadovas Genadijus Oniščenka pareiškė, jog įvežama Lietuvos pieno gamintojų produkcija bus tikrinama atidžiau.

Blogėjantys Rusijos ir Lietuvos ekonominiai santykiai buvo justi ir vakarykštėje IRU bei ES kelių transporto ir transporto ministrų tarybos konferencijoje. Joje, nors ir buvo žadėjusi, nedalyvavo Rusijos delegacija. Jos vietą užėmė neseniai įkurtos Eurazijos Komisijos atstovai, tačiau niekas negalėjo pasakyti, kokie jų įgaliojimai.

Situacija pasikeitė kardinaliai

Šių metų pradžioje, kai ši tarptautinė konferencija buvo dar tik planuojama, joje buvo numatyta apsvarstyti du svarbius klausimus – kaip pagerinti automobilių pralaidumą tarp ES ir Muitų sąjungos, taip pat – ką daryti su Rusijos siekiu perskirstyti Europos transporto ministrų konferencijos, arba vadinamuosius ETMK leidimus.

Šie leidimai yra skirti skatinti naudoti patį ekologiškiausią, geriausios kokybės transportą, Rusija irgi pareiškė norą įsivesti tokius leidimus, nors pagal tarptautinius susitarimus to daryti ji negalėjo. Rusų norai būtų drastiškai perskirstę Europos krovinių vežimo rinką. Iki tol kaimynų pasiūlymus ES dukart atmetė. Buvo tikimasi, jog per konferenciją Vilniuje Rusija bandys dar kartą pasiekti savo tikslą.

Tačiau per pusmetį Rytų-Vakarų krovinių vežimo rinkoje įvyko tiek daug pasikeitimų, kad per tarptautinę konferenciją sienų pralaidumo gerinimas ir ETMK leidimų klausimai buvo beveik visai užmiršti.

Konferencijoje buvo aptarti ES ir Lietuvos transporto sektoriui svarbūs klausimai. "Mūsų šalyje įvyko pasaulinės svarbos kelių transporto konferencija ir Europos bei Azijos ministrų susitikimas, kurio sprendimai gali turėti įtakos mūsų regionui. Konferencija ypač svarbi, turint omenyje įvykius dėl TIR sistemos ir kitų problemų Rusijoje. Konferencijoje buvo nubrėžta artimiausia mūsų verslo ateitis", - sakė Algimantas Kondrusevičius, asociacijos "Linava" prezidentas.

Pasak oficialaus pranešimo, konferencijoje buvo sprendžiama kaip gerinti kelių transporto efektyvumą ir didinti jo konkurencingumą. Taip pat buvo aptarta ES ir jos kaimynių bendradarbiavimo politika transporto srityje.

Planuoja veiksmus

Rusijos muitinės pastarųjų dienų veiksmai dėl sugriežtintos lietuviškų prekių patikros reiškia milžiniškus nuostolius Lietuvos vežėjams, kurių dauguma yra „Linavos“ nariai.

A.Kondrusevičius: "Konferencija ypač svarbi turint omenyje TIR sistemos ir kitas problemas Rusijoje".

Nuo rugpjūčio vidurio prekėms, gabenamoms į Rusijos Tolimuosius Rytus arba tranzitu per Rusiją, papildomai prie pateiktos TIR knygelės bus taikomas reikalavimas pateikti nacionalinę garantiją – palydą, užstatą, maršruto nustatymą. Asociacijos „Linava“ prezidentas A.Kondrusevičius yra pareiškęs, jog dėl to Lietuvos vežėjų paslaugos gali brangti du ar netgi tris kartus ir tapti nekonkurencingos.

Nuo praėjusio ketvirtadienio ryto lietuviškos kilmės kroviniai stoja vidinėse Rusijos muitinėse, nes jiems taikomas nuodugnus tikrinimas. Lengvieji automobiliai su lietuviškais numeriais beveik negali kirsti Rusijos sieno į Kaliningrado sritį jau antrą savaitę.

„Tai, kad rusai neatsiuntė savo atstovų į konferenciją, rodo tam tikrą nenorą spręsti problemų. Tačiau aš noriu atkreipti dėmesį, kad juridiškai rusai nėra teisūs įvesdami sankcijas – ir tai liudija Lietuvos naudai. Šį faktą patvirtina dokumentai, tai pastebėjo ir IRU“, - kalbėdamas su LŽ žurnalistu pažymėjo „Linavos“ generalinis sekretorius Ričardas Malkus.

Jis priminė Jungtinių Tautų (JT) transporto konvenciją ir JT komunikatą, kuris skelbia, kad visi tarptautiniai susitarimai privalo būti gerbiami ir griežtai vykdomi. Pašnekovas minėjo, kad IRU prezidentas Januszas Lacny ketina susitikti su JT sekretoriumi ir kalbėtis apie problemas Rusijos ir Lietuvos pasienyje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"