TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Transportininkus Minske subūrė nerimas dėl ateities

2014 10 15 11:09
Spalio pradžioje įvykusi Baltarusijos transporto savaitė buvo gausiausia iš iki tol vykusių pagal dalyvių skaičių. LŽ archyvo nuotraukos

Spalio 7-9 dienomis Minske vyko Baltarusijos transporto savaitė. Tarp forumo renginių – VIII-toji tarptautinė specializuota paroda „Transportas ir logistika 2014“, III-oji Tarptautinė specializuota paroda „Logistinė inžinerija 2014“, VIII-tasis Baltarusijos transporto ir logistikos kongresas, taip pat – daugybė tarptautinių renginių, seminarų, konferencijų ir apvaliųjų stalų.

Transporto savaitės į diskusijas suburia įvairių šalių – Baltarusijos kaimynių – transporto ir logistikos sektoriaus vadovus. Jie atstovauja ir valstybėms, ir privačiam verslui. Šiemet Baltarusijos transporto savaitėje Lietuvą atstovavo nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos prezidentas Tautginas Sankauskas ir viceprezidentas Darius Brekys, kuris atsakė į dienraščio "Lietuvos Žinios" klausimus.

Nerimastingi ženklai

- Vis labiau įsiliepsnojant ekonominiam karui tarp Rusijos ir Vakarų, tranzitinių valstybių, taip pat - ir Lietuvos vežėjai bei ekspeditoriai gyvena ne pačius geriausius laikus. Ar tai labai jautėsi Baltarusijos transporto savaitėje? - LŽ klausė Dariaus Brekio.

- Nerimas dėl ateities buvo pati svarbiausia Transporto savaitės aktualija. Apie tai buvo kalbama diplomatiškai, tačiau pakankamai garsiai. Visų pirma nerimaujama dėl vis labiau stagnuojančių ekonominių procesų Vokietijoje ir kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse. Ekonomikos lėtėjimas tolygus krovinių srautų mažėjimui. Krovinių vežimo verslas sausumos keliais tai pajunta žymiai anksčiau nei oficialiai paskelbiama apie atėjusią krizę. Mūsų regiono vežėjai regi smunkančius importo krovinių gabenimo tarifus ir nebežino, kaip reikės išgyventi.

O dar prisiminkime, koks buvo Baltarusijos transporto savaitės fonas: Rusija toliau žvangino ginklais, viešoje erdvėje netgi grasino atominiu ginklu, arogantiškai elgėsi net ir su savo sąjungininkais.

Paradoksas, bet įtampa pačioje Nepriklausomų Valstybių Sąjungoje (NVS) ir Muitų Sąjungoje, gal net dar didesnė nei visame likusiame pasaulyje. Kadangi logistikos sektorius yra betarpiškai susietas tiek su geografija, tiek su ekonomika, natūralu, kad mandagaus oficialaus atsargumo Minske būta daug daugiau nei praėjusiose forumuose ir parodose.

- Kuo Lietuvos ūkio subjektams gali pasitarnauti pastaroji Baltarusijos transporto savaitė?

- Parodos išvakarėse įvyko tarptautinė konferencija “Lietuvos-Baltarusijos transporto ir logistikos bendradarbiavimo padėtis ir perspektyvos”. Kiek pamenu, tokio aukšto lygio pranešėjų ir dalyvių neteko matyti nė vienoje iki tol buvusioje Baltarusijos transporto savaitėje, kurios vyksta Minske kasmet.

Ir tai gerai, nes niekam ne paslaptis, ką reiškia baltarusiški kroviniai Klaipėdos uostui, mūsų geležinkeliams ir logistikos centrams. Ambasadorių, ministrų, viceministrų, didžiausių logistikos įmonių vadovų bendravimas bei žiūrėjimas viena kryptimi – gero mūsų šalies tranzito gyvavimo garantas.

Minėta konferencija, kurią organizavo Lietuvos verslo konfederacija su jos vadovu Algimantu Akstinu priešakyje, buvo laiptelis į aukštesnį Lietuvos-Baltarusijos ekonominio bendradarbiavimo logistikos srityje lygį. Kadangi forumo moderatorius buvo „Linekos“ prezidentas T. Sankauskas, ryšys tarp teorinio ir praktinio bendradarbiavimo niekur nedings. Pavyzdys galėtų būti asociacijos „Lineka“ ir BAME (Baltarusijos ekspeditorių asociacija), kurios plėtoja labai glaudžius ir geranoriškus ryšius nuo seno.

Darius Brekys: "Nerimas dėl ateities buvo pati svarbiausia Baltarusijos transporto savaitės aktualija, o apie tai buvo kalbama diplomatiškai, tačiau pakankamai garsiai".

Rusijos šešėlis

- Optimistinės deklaracijos, žinoma, yra gerai. Tačiau dar geriau, kai jos paremtos praktiniais darbais...

- Suprantu, ką jūs turite omenyje. Bendradarbiavimo tarp lietuvių ir baltarusių sėkmės istoriją jau gali rašyti greitasis traukinys, važinėjantis maršrutu Vilnius-Minskas. Maršrutas buvo atidarytas pernai, dabar jis įveikiamas vos per 2,5 val. Nors muitinės procedūros dar nėra tokio pralaidumo, kokio norėtume, tačiau pasienio tarnybos jau dirba labai gerai. Atminkime, kad procedūros atliekamos ne prie Baltarusijos-Lietuvos, bet prie ES ir NVS sienų. Turėdami omenyje šį faktą suprasime, kad ir muitininkai, ir pasieniečiai dirba gerai. Ir ne vien gerai, bet ir yra malonūs, paslaugūs, mandagūs, kas ypač malonu iš Rytų atvykusiam žmogui. Ir pareigūnų aprangos kodas kelia tiktai pozityvias emocijas.

O jeigu visai rimtai, labiausiai Lietuvos ir Baltarusijos transportininkai bei logistai turėtų domėtis „Vikingo” ir “Nemuno” projektais. Jie taip pat yra bendro su baltarusiais darbo vaisiai.

“Nemunas” yra dar visai jaunas projektas. Tačiau šį konteinerinį traukinį išbandžiusios įmonės jau užduoda labai konkrečius klausimus, kurie byloja apie šviesias maršruto perspektyvas. Matyti, kad jau Rusijai įvedus sankcijas vilkikų ir puspriekabių gabenimas „Nemunu“ galėtų transformuotis į tik puspriekabių pervežimus. Bet čia jau krovinių srautų, ekspeditorių požiūrio, vežėjų lankstumo klausimas.

Šiandien tik nedaug kas yra negirdėjęs apie “Vikingą”. Jo perspektyva – vežioti vis didėjančius krovinių srautus tarp Skandinavijos ir Azijos. “Lietuvos geležinkeliai” yra labai didelė, bet ne lėta bendrovė, todėl manau, kad jiems pavyks.

Konferencijoje laiko savo inovacijas pristatyti turėjo ir informacinių technologijų įmones vienijanti organizacija „Infobalt“. Šiais laikais logistika be informacinių technologijų prilygsta žemės įdirbimui kauptuku.

Manau, verta paminėti ir tai, kad mūsų nacionalinė vežėjų automobilių keliais asociacija „Linava“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Baltarusijos vežėjų asociacija (BAMAP).

- Kaip manote, ar ateityje nepalanki geopolitinė padėtis netrukdys plėtoti abipusiai naudingų santykių su baltarusiais?

- Būtų gerai, jei taip neatsitiktų. Deja, bet dviejų kaimynų santykiai daug priklauso ir nuo trečiojo kaimyno. Kiek baltarusiai yra suverenūs, spręsdami savo ūkio, politikos ir kariuomenės klausimus, parodys ateitis. Tikiuosi, kad mūsų kaimynai ne tik herbuose gerbia mūsų kunigaikščius (juokiasi - aut.).

Mūsų interesas yra išlaikyti mums naudingus ekonominius rodiklius, - juk per 9 šių metų mėnesius eksportas į Baltarusiją sudarė 8,3 proc. viso Lietuvos eksporto. Paslaugų eksporte dominuoja kelionių paslaugos, statybos paslaugos bei transporto paslaugos. Trumpiau sakant, Baltarusijai atitenka bronzinė vieta pagal lietuviškų paslaugų eksporto apimtis.

Beje, Minske dalyvavo ne tik Lietuvos Respublikos logistikos ir diplomatinio korpuso didžiavyriai. Į Transporto savaitės renginius "nepatingėjo" atvykti ir mūsų broliai latviai, moldavai, ukrainiečiai, vokiečiai. O Lenkijos ambasada net turėjo savo stendą parodoje. Tarptautinei konkurencijai aršėjant mūsų transporto ir logistikos sektoriui nebus kada ilsėtis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"