TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Transporto įmonės atnaujina techniką tiek ES rytuose, tiek vakaruose

2016 06 29 6:00
Gamintojo nuotrauka

Sausį-gegužę Lietuvoje buvo įregistruotos 3809 naujos sunkiosios komercinės transporto priemonės, arba 64,2 proc. daugiau nei per tą patį laiką 2015 metais.

Pagal šios kategorijos transporto priemonių rinkos augimą per penkis pirmuosius šių metų mėnesius iš 27 (be Maltos) Europos Sąjungos (ES) šalių mūsų šalies šios technikos pardavėjai užėmė pirmąją vietą.

Prie sunkiojo komercinio transporto priemonių yra priskiriamos: lengvesnės nei 3,5 tonos komercinės transporto priemonės; daugiau nei 3,5 tonos sveriančios transporto priemonės; daugiau nei 16 tonų svorio turintis transportas (dažniausiai – vilkikai); autobusai ir kitas sunkusis komercinis transportas.

Naujausia Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaita rodo, kad nuo sausio iki gegužės Lietuva dviejose iš keturių naujo komercinio transporto kategorijų pagal rinkos dinamiką užėmė pirmą vietą, likusiose dviejose – ketvirtą ir dvidešimt pirmą. Įspūdingiausią rezultatą mūsų šalis parodė registruodama naujus 3,5 t ir sunkesnius komercinius automobilius, taip pat – naujus 16 tonų ir didesnio svorio vilkikus, kurių rinkos augimas nuo sausio mėnesio pradžios iki birželio 1 dienos Lietuvoje sudarė atitinkamai 89,9 ir 91 procentą. Ketvirtoje vietoje atsidūrėme pagal mažiau nei 3,5 t sveriančių naujų komercinių mašinų registravimą (+41 proc.), o naujų autobusų sektoriuje užfiksuotas kritimas (-5,1 proc.).

Pardavimą skatina arši konkurencija

2016-ieji ES sunkiojo komercinio transporto gamintojams ir pardavėjams yra išskirtinai sėkmingi. ACEA duomenimis, per pirmus penkis šių metų mėnesius ES buvo įregistruotos 946 128 naujos sunkiojo transporto komercinės mašinos, arba 13,5 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį 2015 metais. Komercinių automobilių registravimas augo 26-iose ES valstybėse, išskyrus Graikiją, kuri fiksavo 20,6 proc. rinkos nuosmukį.

Iš dešimties geriausią augimo rezultatą parodžiusių Bendrijos narių – absoliuti lygybė tarp ES senbuvių ir naujokių. Penkių mėnesių geriausiųjų dešimtuke iš Bendrijos senbuvių atsidūrė Kipras, Italija, Airija, Olandija ir Luksemburgas, iš naujokių – Lietuva, Rumunija, Slovėnija, Lenkija ir Kroatija. „Lietuvos žinių“ kalbintas, savo pavardės nepanoręs viešinti šaltinis tikino, kad tokia pusiausvyra rodo didėjančią konkurenciją tarp ES narėse senbuvėse veikiančių krovinių vežimo kompanijų ir į jos rinką įsiveržusių vežėjų iš Rytų. „Visi nori eksploatuoti pačią naujausią, moderniausią, taupiausią techniką, kad klientams galėtų pasiūlyti kuo mažesnius vežimo tarifus. Žinoma, dėl Vakarų klientų aršiai tarpusavyje kovoja ir lietuviai, lenkai, slovėnai bei rumunai“, – aiškino dienraščio pašnekovas.

2016-ųjų pradžioje konkuruodami dėl užsakovų iš Vakarų Europos vežėjai ypač intensyviai pirko sunkvežimius. /Romo Jurgaičio nuotrauka

Skuba ir didžiosios valstybės

Sausį-gegužę nuo mažųjų Bendrijos šalių stengėsi neatsilikti ir didžiosios. Vis dėlto dienraščio „Lietuvos žinios“ šaltinis nesiryžo teigti, kad ir stambiausių Senojo žemyno rinkų – Prancūzijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Italijos ir Ispanijos – vežėjai taip pat įsitraukė į bekompromisę kovą dėl daugiausia šiose šalyse veikiančių užsakovų. Gali būti, kad didžiosios šalys pasibaigus krizei paprasčiausiai atnaujina moraliai ir fiziškai pasenusius savo sunkiosios komercinės technikos parkus.

ACEA duomenimis, nuo sausio iki birželio 1 dienos penkiose didžiosiose ES valstybėse įregistruotos 670 033 naujos sunkiojo komercinio transporto priemonės, arba 70,8 proc. viso Bendrijoje registruoto sunkiojo transporto skaičiaus (946 128). Tai – 10,5 proc. daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį (600 080).

Tačiau palyginti kuklus naujo sunkiojo komercinio transporto augimo procentas pasako toli gražu ne viską. 2016 metų sausio-gegužės mėnesiais, palyginti su praėjusių metų to paties laikotarpio rezultatu, ES buvo įregistruota 112 599 naujais komerciniais automobiliais daugiau, iš jų net 69 953 (62,1 proc.) teko penkioms valstybėms – Prancūzijai, Vokietijai, Didžiajai Britanijai, Italijai ir Ispanijai.

Dėl to į šių valstybių rinkas pardavėjai žiūri per didinamąjį stiklą. Tačiau kol kas jos trykšta optimizmu. Pasak ACEA, per pirmus penkis mėnesius mažiausiai (3,8 proc.) augo Didžiosios Britanijos rinka, bet ši šalis ir taip buvo antra ES pagal registruotų šios kategorijos automobilių skaičių (177 258). Tuo pat metu rinkos augimas Vokietijoje sudarė 10,2 proc., Prancūzijoje 13,1 proc., Ispanijoje 13,9 proc., Italijoje – net 30,6 procento.

Dešimt ES valstybių, kuriose buvo fiksuotas didžiausias naujo sunkiojo komercinio transporto rinkos augimas 2016 m. I-V mėn.

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Lietuva3806 (2318)**+64,2
2.Rumunija9340 (6700)+39,4
3.Slovėnija5203 (3762)+38,3
4.Kipras678 (504)34,5
5.Italija77 504 (59 629)+30,6
6.Airija19 239 (14 961)+28,6
7.Olandija40 900 (32 874)+24,4
8.Lenkija35 734 (29 317)+23,1
9.Luksemburgas2519 (2078)+21,2
10.Kroatija3957 (3310)+19,5

*Palyginti su 2015 m. sausiu-geguže.

**2015 m. I-V mėn. registravimo rezultatas.

Šaltinis: ACEA.

Penkios didžiausios ES sunkiojo komercinio transporto rinkos 2016 m. I-V mėn.

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis* (proc.)
1.Prancūzija192 474 (171 170)**+13,1
2.Didžioji Britanija177 258 (170 840)+3,8
3.Vokietija141 815 (128 687)+10,2
4.Ispanija80 582 (70 754)+13,9
5.Italija77 904 (59 629)+10,2

*Palyginti su 2015 m. sausiu-geguže.

**2015 m. I-V mėn. registravimo rezultatas.

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"