TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Transporto koridorių platins naujas žaidėjas

2012 05 16 8:16

Birželio 5 ir 6 dienomis Šanchajaus (Kinija) mieste įvyks tarptautinis transporto forumas "Transport Logistic China".

Šiame forume Lietuvos, kaip tranzitinės valstybės tarp Rytų ir Vakarų, galimybes pristatys Susisiekimo ministerijos, Klaipėdos jūrų uosto direkcijos, bendrovės "Lietuvos geležinkeliai", Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacijos (RVTKA) atstovai.

Beje, pastarosios organizacijos dalyvavimas Šanchajaus forume gali kelti tam tikrų klaustukų. Kas yra ta RVTKA? Kodėl jai patikėta Kinijoje atstovauti Lietuvai? Kokie asociacijos tikslai? Dienraščiui LŽ nežinios šydą sutiko praskleisti RVTKA prezidentas Algirdas ŠAKALYS.

Koordinuoja veiksmus

- Pavadinimas Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacija - labai skambus. Ar tikrai forma atitinka turinį? - klausėme A.Šakalio.

- Manau, kad taip. RVTKA buvo įsteigta 2010-ųjų birželio 29-ąją. Tai inovacinis tarpregioninio bendradarbiavimo instrumentas, padedantis talkinti transporto ir logistikos kompanijoms, aptarnaujančioms tarptautinius Azijos ir Europos prekybos srautus.

Sakyčiau, RVTKA yra naujo tipo asociacija, kuri, skirtingai nei daugelis kitų panašių organizacijų, užsiima ne atskirų verslo rūšių ar sričių lobizmu, o pirmiausia bendradarbiavimo tarp visų transporto rūšių, logistikos kompanijų, intermodalinių operatorių, krovinių siuntėjų ir gavėjų, nacionalinių, regioninių ir vietos valdžios bei mokslo institucijų stiprinimu.

Toks veiksmų koordinavimas duoda didelę naudą sprendžiant transporto ir logistikos paslaugų plėtros problemas išilgai sausumos transporto koridoriaus Rytai-Vakarų Azija-Europa.  

- Galbūt keliate sau ir konkretesnių, kasdieniškesnių uždavinių?

- RVTKA inicijuoja procedūrų ir dokumentacijos (kertant sienas) supaprastinimą, skleidžia informaciją apie modernius intermodalinio transporto ir logistikos sprendimus ir gerąją praktiką tarp asociacijos partnerių, talkina siekiant svarbiausių paslaugų kokybės rodiklių suderinamumo; atstovauja bendriems (suderintiems) asociacijos partnerių interesams Europos Komisijoje, tarptautinėse transporto organizacijose, taip pat - nacionalinėse ir regioninėse valdžios struktūrose.

O svarbiausia - RVTKA formuoja patikimų partnerių, suinteresuotų naudotis Lietuvos-Pietų Baltijos transporto sistema kroviniams iš Azijos į Europą ir atgal gabenti, gretas.

Domina tik patikimi partneriai

- Ar galėtumėte paminėti, su kokiais partneriais dirbate jau šiandien?

- Pirmiausia RVTKA bendradarbiauja su garsiausiomis Lietuvos transporto ir logistikos kompanijomis - bendrove "Lietuvos geležinkeliai", vežėjų automobiliais asociacija "Linava", ekspeditorių asociacija "Lineka", Klaipėdos jūrų uostu, Lietuvos laivų savininkų asociacija.

Tarp mūsų užsienio partnerių - taip pat tiktai garsios ir patikimos bendrovės. Pirmiausia tai - Kazachstano ir Ukrainos nacionaliniai geležinkeliai, ekspeditorių kompanija "Plaske", Berlyno-Branderburgo logistikos tinklas "LogistikNetz", Kinijos Europos-Azijos sausumos tilto asociacija, Europos intermodalinio transporto asociacija, kitos.

Mokslui RVTKA atstovauja Vokietijos Vismaro technologijos ir verslo, taip pat - Vilniaus Gedimino technikos universitetai.

Šiuo metu tikraisiais asociacijos nariais yra maždaug du tūkstančius verslo kompanijų vienijančios 8 verslo asociacijos, 17 neasocijuotų transporto ir logistikos kompanijų, dvi regioninės administracijos ir du jau minėti universitetai.

Šiandien mūsų partneriai dirba net 12-oje Europos ir Azijos šalių. Tai Baltarusija, Danija, Kazachstanas, Kinija, Lietuva, Mongolija, Belgija, Prancūzija, Rusija, Švedija, Ukraina ir Vokietija. Neseniai gavome dar 4 naujas paraiškas narystei RVTKA.

Pavyzdys Europai

- Teisybę pasakius, RVTKA sėkmė gali kelti tam tikrų įtarimų. LŽ žiniomis, per sunkmetį pusę narių prarado netgi Senojo žemyno milžinas - Europos intermodalinio transporto asociacija. O šit jūsų vadovaujamą asociaciją noriai papildo nauji nariai. Kur to paslaptis?

- Ne vieną dešimtmetį gyvuojančioms asociacijoms tiesiog privalu periodiškai atsinaujinti. Paprastai tai daroma pasiūlant savo nariams naujų, originalių paslaugų. Verslo struktūros savo veikloje visuomet siekia turėti kuo didesnę naudą, o paslaugos padeda to siekti.

Mano žiniomis, Europos intermodalinio transporto asociacija savo galimybes siūlydama nariams naujus produktus kiek išsėmė, todėl šie perėjo į kitas asociacijas. Tarp jų - ir į RVTKA.

- Ką žadate nuveikti Šanchajuje?

- Svarbiausia, ko RVTKA sieks Šanchajaus forume, - dar labiau išplėsti asociacijos partnerių tinklą Kinijoje. Tai sparčiai auganti šalis, su kuria glaudesnis bendradarbiavimas ateityje Lietuvai gali duoti ypač daug naudos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"