TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Transporto sektorius – stabilus ir pelningas

2015 11 17 6:00
Transporto paslaugų sektorius 2015 metų pirmąjį pusmetį pagal pardavimo apimtį tebėra vienas stabiliausių. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Užpuolusios negandos Lietuvos transportininkų neįveikė, o kaip tik juos užgrūdino. Bankrotų ir areštų vežėjai patyrė mažiau nei šalies ūkis apskritai. Tačiau mažėjo darbuotojų, labiausiai nukentėjo tarptautiniu vežimu užsiimančios įmonės, o augimas tapo vangesnis.

Tokias įžvalgas skelbia įmonių rizikingumą vertinančios UAB „Creditreform Lietuva“ analitikai, ištyrę Lietuvos transporto sektoriaus situaciją. „Keleri pastarieji metai Lietuvos transportininkams atnešė kaip niekad daug išbandymų“, – pranešime spaudai sakė bendrovės verslo analitikė Alina Rauktytė.

Šių metų spalio pradžioje Lietuvos transporto sektoriuje dirbo 7524 įmonės. Tai sudarė 7,3 proc. visų Lietuvoje veikiančių verslų. Vežimu sausumos transportu užsiėmė daugiausia – net 71,9 proc. visų transporto sektoriaus įmonių, sandėliavimu – 26,5 proc., oro, vandens transportui bei pašto ir pasiuntinių įmonėms teko 1,7 procento.

Naujų rinkų paieška, bandymai sėkmingai jose konkuruoti pristabdė Lietuvos vežėjų pajamų augimą. Viena to priežasčių – ir verslo perkėlimas į užsienio valstybes. 2015 metų pirmąjį ketvirtį transportininkų pardavimas krito 0,8 proc., palyginti su tuo pačiu ketvirčiu prieš metus, o antrąjį ketvirtį ūgtelėjo tik 0,4 procento. Asociacijos „Linava“ atlikto tyrimo duomenimis, dalies krovinių vežimo kelių transportu paslaugas teikiančių įmonių apyvartos mažėjimas, įgavęs pagreitį 2014 metais, per 2015 metų 8 mėnesius krito 13 procentų. Beveik tiek pat, apie 12 proc., sumažėjo ir aštuonių mėnesių pajamos iš krovinių vežimo kelių transportu veiklos. Tuo tarpu viso šalies ūkio pardavimas praėjusį ketvirtį augo 4,4 procento.

Pasak pranešimo, palyginti su kitais Lietuvoje populiariais verslais (statyba ir nekilnojamasis turtas; prekyba ir transporto priemonių remontas, viešasis maitinimas), transporto paslaugų sektorius 2015 metų pirmąjį pusmetį pagal pardavimo apimtį tebėra vienas stabiliausių. Pastaraisiais metais gana stabili yra ir pelningų įmonių dalis (beveik 73 proc. kelių transporto ir 69 proc. logistikos sektoriuose).

2015 metų pirmą pusmetį krovinių apimtis išaugo 4,6 procento. Palyginti su 2014 metų pirmu pusmečiu, šiemet labiausiai ūgtelėjo (nuo 5573 iki 6445 tūkst. tonų) tarptautinis vežimas tarp užsienio šalių, neužsukant į Lietuvą. Tačiau tarptautinis vežimas, kai kroviniai iškraunami ar pakraunami Lietuvoje, susitraukė. Kilstelėjo vidaus vežimo apimtis (nuo 9240 iki 9750 tūkst. tonų).

Prie rinkos pokyčių transportininkai taikėsi ir mažindami darbuotojų skaičių. Personalą labiausiai karpė vežimo įmonės, mat nemaža jų dalis verslą arba jo dalį iškėlė į užsienį. Tik logistikos sektoriuje 2015 metais, palyginti su praėjusiais, buvo matyti šioks toks darbuotojų skaičiaus augimas.

Pasak pranešimo, lyginant pernai ir šių metų tris ketvirčius, turto areštą patyrusių įmonių šalies ūkyje mažėjo 4,1 proc., transporto sektoriuje – net 18,8 procento. Visame Lietuvos ūkyje bankrutavo 26 proc. daugiau įmonių, o transporto sektoriuje – 2 proc. mažiau.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"