TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Traukinio „Šeštokai Express“ laukia atokvėpis

2013 07 31 6:00
Kroviniai konteineriniam traukiniui „Šeštokai Ekspress“ iš Vakarų Europos atkeliauja ir per Lenkijos Suvalkų stotį. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Netrukus bus stabdomas vienas sėkmingiausių pastarųjų metų bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ projektų – konteinerinis traukinys „Šeštokai Ekspress“. Priežastis – prasidėję geležinkelio linijos „Rail Baltica“ statybos darbai.

„Konteinerinį traukinį tikrai kuriam laikui prarasime“, - kalbėdamas su dienraščio LŽ žurnalistu patvirtino ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka. Jis sakė, kad „Šeštokai Ekspress“ iš naujo pradės kursuoti 2015-aisiais, kai bus baigtas europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo nuo Lenkijos sienos iki Kauno tiesimas.

„Dabar rekonstruojama sena vėžė ir pradėti naujos tiesimo darbai nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki Mockavos (Lazdijų rajonas) geležinkelio stoties. Šio kelio ruožo tiesimo darbus planuojame baigti iki metų pabaigos - kitam pavasariui liks tik vadinamieji apdailos, smulkūs darbai.

Kliudys ruožas iki Kauno

Pasak S.Dailydkos, „Rail Balticos“ statyba iki Mockavos ir kiek toliau nuo Lenkijos sienos - iki Šeštokų (tas pat Lazdijų rajonas) eismo geležinkeliu sąlygų labai nepablogins. Problemos, „Lietuvos geležinkelių“ vadovo tvirtinimu, prasidės atliekant tiesimo darbus nuo Šeštokų iki Kauno.

„Šiame ruože vyks milžiniški darbai. Trasa sudėtinga, tiesdami europinę vėžę paraleliai rekonstruosime ir plačiąją vėžę, nes ten daug kur keisis trasavimas, šalia turime pakelti ir sutvarkyti pylimą. Laukia daug ir kitokių kliūčių – pavyzdžiui, eismui smarkiai trukdys tiktų ir tiltukų statyba. Pastatyti dar ne viskas – reikia dviejų savaičių, kol sustings tilto betonas ir tiltą bus galima eksploatuoti“, - kalbėjo LŽ pašnekovas.

Ypač sudėtingi „Rail Balticos“ tiesimo darbai laukia ties Jiesios miesteliu, kur yra draustinis. „Ten būsime priversti uždaryti net vieną į Kaliningradą vedantį geležinkelį, ir nuo to kelio atlikinėti statybos darbus, nes gamtosaugininkai mums neleidžia kojos įkelti į šalia geležinkelio esančią draustinio teritoriją“, - pasakojo S.Dailydka.

Aišku, jis sakė, kad esant tokiai padėčiai važinėti konteineriniu traukiniu nebėra jokių galimybių, todėl maršrutas „Šeštokai Ekspress“ bus laikinai uždarytas.

Sutriks krovinių judėjimas

Pastaraisiais metais „Lietuvos geležinkeliai“ atidarė keturis naujus konteinerinių traukinių maršrutus – iš Klaipėdos į Kiniją („Saulės“ projektas), į Maskvą („Merkurijaus“ projektas), į Odesą („Vikingo“ projektas) ir į Smolenską („Šeštokų Ekspress“ projektas). Iki šiol labiausiai pasiteisino pastarasis.

Pirmasis traukinio „Šeštokai Express“ sąstatas pajudėjo 2011 metų kovą. Projekto tikslas – surinkti krovinius iš Europos Sąjungos į Varšuvą, o tuomet, panaudojant unikalią Šeštokų stotį, modernią Kenos stotį, kitą AB„Lietuvos geležinkeliai“ infrastruktūrą, riedmenų parką bei dvišalius Lietuvos ir Baltarusijos susitarimus, pristatyti krovinius iki Smolensko stoties Rusijoje. Iš Smolensko stoties konteineriai toliau gali būti pristatomi įvairiomis kryptimis Rusijoje, gabenami į Kazachstaną ar kitas Artimųjų Rytų valstybes.

Traukinys „Šeštokai Ekspress“ galėjo padėti „Lietuvos geležinkeliams“ užkariauti bent mažytę dalį rinkos ir Vakaruose. Tačiau šiuos planus bent kol kas teks atidėti. „Kol vyks „Rail Balticos“ tiesimo darbai tarp Šeštokų ir Kauno, skverbtis į Vakarus lengvai nepavyks“, - pripažino ir S.Dailydka.

Jis sakė, jog turės praeiti laiko, kad 2015-ųjų vasarą ketinamas vėl atidaryti maršrutas „Šeštokai Ekspress“ pradėtų vežti tiek krovinių, kiek veža dabar.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"