TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Traukos lenktynėms - savadarbis automobilis

2009 02 11 0:00
Itin lengva automobilio konstrukcija suvirinta pagal specialiai sukurtus brėžinius.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Vienas geriausių Lietuvos traukos lenktynių (dar vadinamų "dragu") meistrų Jezij Chmelevskij po dvejų metų pertraukos ruošiasi vėl stoti į lenktynių startą, tik šį kartą - su savadarbiu sportiniu automobiliu.

29 metų sportininkas LŽ papasakojo apie visame pasaulyje populiarų sportą, atskleidė karjeros planus ir parodė savo unikalią mašiną.

Traukos lenktynės - tai Jungtinėse Amerikos Valstijose praėjusio šimtmečio viduryje pradėtos rengti varžybos, kurių metu du greta startuojantys sportininkai turi kuo greičiau įveikti visiškai tiesią, dažniausiai ketvirčio mylios (402 metrų) ilgio trasą. Šio sporto skeptikai tvirtina, kad traukos lenktynės nereikalauja vairuotojo meistriškumo, o rezultatas priklauso tik nuo automobilio galios, tačiau J.Chmelevskij su tuo nesutinka. "Labai daug priklauso nuo mašinos, bet nuo vairuotojo taip pat. Reikia viską gerai padaryti, perjungti bėgius, nepramiegoti starto, sureguliuoti mašiną, kad būtų pasiektas didžiausias galingumas", - teigė jis.

Akimirkos reikšmė

Tokiose lenktynėse svarbi kiekviena akimirka. "Jei sekunde pralaimi 402 metrų distancijoje, tai yra labai daug. Kai pasiekiau rekordą lenktyniaudamas savo sena mašina "Corrado", greitis buvo 227 km/val. trasos gale, aš nuvažiavau ją per 10,4 sekundės", - pasakojo lenktynininkas. Tačiau greičio, kurį galėjo išvystyti "Volkswagen Corrado", jam pasirodė negana.

Laimėjęs ne vienas varžybas Baltijos šalyse ir Lenkijoje, 2006 metų Lietuvos traukos lenktynių čempionas J.Cmelevskij dvejiems metams pasitraukė iš sporto, kad grįžtų į jį turėdamas visiškai naują, specialiai traukos lenktynėms sukurtą automobilį.

Tokiose varžybose labai svarbus mašinos svorio ir galingumo santykis. Kuo lengvesnė mašina, tuo lengviau ji gali pajudėti iš vietos, ir tuomet reikia nebe tiek daug galios, kad būtų galima gerai pasirodyti. Sportininko tvirtinimu, geriausias santykis yra tuomet, kai vienam automobilio kilogramui tenka viena ar daugiau arklio galių. "Standartinėms kėbulinėms mašinoms tai labai sunku padaryti, turi turėti virš tūkstančio "arklių", o tūkstantis "arklių" iš karto reiškia daug problemų dėl transmisijos, kitų dalių, todėl pirmiausia reikia sumažinti svorį, o paskui didinti galingumą", - tvirtino jis.

Naujas projektas

Dalyvaudamas traukos lenktynių čempionatuose, J.Chmelevskij savo turėtą gamyklinį "Corrado" modelį nuolatos tobulino, didino jo galią ir lengvino kėbulą, tačiau galiausiai suprato, kad jei nori pasiekti dar geresnių rezultatų, reikia sukurti visiškai naują automobilį. Prieš dvejus metus kartu su draugais iš "EAMV Motorsport" dirbtuvių pradėjęs jį gaminti, dabar lenktynininkas jau džiaugiasi šio darbo rezultatais. Apie 700 kilogramų sveriantis automobilis į trasą turėtų išriedėti balandžio viduryje.

"Kiek bus galios, dar neaišku, bet planuojama apie 700-800 AG. Iš standartinio variklio praktiškai nieko ir nelieka. Visi "viduriai" pakeisti, nieko standartinio nebėra, tik pats variklio blokas. Dar bus dedama turbina, nes be jos tiek galingumo nepasieksi", - mašinos pranašumus vardijo J.Cmelevskij.

2 litrų darbo tūrio, 16 vožtuvų Volkswagen variklis yra taip perdarytas, kad jis bus varomas E85 degalais - benzino ir spirito mišiniu. Pasak lenktynininko, tai padės išgauti dar daugiau galios, nei važiuojant vien tik benzinu. Nors Lietuvoje tai dar nėra įprasta, jo teigimu, Europoje daugelis sportininkų naudoja tokiais degalais varomus automobilius. Reikiamu metu dar daugiau galios mašinai suteiks azoto suboksido (NOS) sistema. Modelio konstrukcija buvo suvirinta pagal specialiai jam sukurtus brėžinius, o plastmasinis kėbulas šiek tiek primins ankstesnės sportininko mašinos formas.

Lenktyniaus Europoje

Norintieji išvysti šį išskirtinį automobilį, tokią progą turės tik traukos lenktynių metu, į viešojo naudojimo kelius jis neišriedės. "Mašina bus registruojama kaip sportinis automobilis. Ji bus tikrinama Lietuvos sporto automobilių federacijos komisijos ir gaus techninį pasą. Į gatves juo neįmanoma išvažiuoti", - tvirtino J.Chmelevskij. Nors savadarbius automobilius galima registruoti ir "Regitroje", jis nusprendė to nedaryti dėl didelių išlaidų. Registruojant paties sukurtą modelį reikia atlikti įvairius tinkamumo bandymus, kurie labai brangiai kainuoja, pavyzdžiui, už stabdžių išbandymą tektų pakloti 10 tūkst. litų.

Baigęs gaminti šį automobilį, J.Chmelevskij ketina su juo dalyvauti Baltijos traukos lenktynių čempionate bei išbandyti jėgas Europoje. "Ten galima dalyvauti vos ne kiekvieną savaitgalį: Vokietijoje, Anglijoje, Prancūzijoje, net Suomijoje, Švedijoje - visur. Tiktai reikia viską surinkti, gerai sureguliuoti, suprogramuoti", - dėstė lenktynininkas. Tačiau kol kas didžiausia kliūtimi įgyvendinti savo ketinimus jam gali tapti lėšų trūkumas.

Kiek kainavo šis projektas, J.Chmelevskij neatskleidė, nors pripažino, kad tai nemaža suma. Tačiau sportininkas nesijaučia stipriai emociškai prisirišęs prie savo kūrinio. "Gal už gerus pinigus parduočiau ir gaminčiau kažką iš naujo, nes dabar man daug lengviau, yra brėžiniai, plastmasių formos, dabar galėčiau padaryti ir pigiau, ir greičiau", - tvirtino jis.

Trauka greičiui

Pačių pirmųjų bandymų dalyvauti traukos lenktynėse J.Chmelevskij negalėjo prisiminti, nes nuo jų praėjo jau maždaug 10 metų. "Pirmieji bandymai buvo Pilaitėje. Tada dar buvo uždaryta pusė kelio, susirinkdavome visi ir važinėdavome, o vėliau jau prasidėjo legalūs "dragai" Gariūnuose", - pasakojo jis.

Nors dažnai traukos lenktynių dalyviai yra tapatinami su kelių chuliganais, J.Chmelevskij tokiai nuomonei nepritaria: "Anksčiau labai mėgau po miestą palakstyti, bet dabar jau nusiraminau. Ne gatvėmis reikia lakstyti, kur vaikai bėgioja, močiutės vaikšto ir net nežiūri, ar mašina važiuoja, ar ne."

Būtent traukos lenktynėmis sportininkas susižavėjo visai atsitiktinai - jos tiesiog reikalavo mažiausiai išlaidų. Tačiau jis domisi ir kitomis automobilių sporto šakomis: keletą kartų yra dalyvavęs "Kalnų lenktynėse" ir labai norėtų išbandyti jėgas žiedinėse lenktynėse. Bet kol kas J.Chmelevskij ir jo šeima nekantriai laukia naujo traukos lenktynių sezono, kai ilgai jose nedalyvavęs sportininkas vėl grįš į kovas, turėdamas visiškai naują, savo rankomis sukurtą automobilį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"