Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Trauksime „krokodilus“: ateina grėsmingi šalčiai

 
Temperatūrai siekiant 20 laipsnių šalčio srovės poreikis varikliui paleisti padidėja beveik dvigubai (palyginti su +20˚C), o baterijos atiduodama startinė srovė tiek pat sumažėja.
Temperatūrai siekiant 20 laipsnių šalčio srovės poreikis varikliui paleisti padidėja beveik dvigubai (palyginti su +20˚C), o baterijos atiduodama startinė srovė tiek pat sumažėja. LŽ archyvo nuotrauka

Vasarą jokių gedimo požymių nerodęs automobilio akumuliatorius atėjus žiemai ne vienam vairuotojui gali tapti tikru galvos skausmu, ypač ėmus šalti.

Meteorologai Lietuvos gyventojus įspėja, kad ketvirtadienį oro temperatūra jau gali perkopti dviženklę neigiamą reikšmę, o penktadienį šals dar labiau. Šeštadienio naktį rytiniuose šalies rajonuose smogs net 25 laipsnių šaltis, grasinantis vairuotojams papildomais rūpesčiais.

Kaip aiškino Kauno technologijos universiteto (KTU) ekspertai, dažniausiai problemų dėl akumuliatoriaus kyla laiku nepatikrinus jo galingumo, kai dėl vėsių orų baterija tiesiog išsikrauna. Tik rytais skubėdami į darbą ir negalėdami paleisti transporto priemonių vairuotojai susimąsto, kad važinėja automobiliu, kurio akumuliatorius – nebe pirmos jaunystės. Jį būtina įkrauti arba pakeisti nauju. Automobilio baterija specialios priežiūros nereikalauja, bet galingumo patikra prieš žiemą nepakenktų, ypač jei naudojama ne pirmą sezoną.

„Patikrinti baterijos įkrovimo lygį galima elementariu testeriu. Įkrautos baterijos įtampa tarp gnybtų turi būti 12,4–12,6 volto. Tada akumuliatorius laikys dar ilgai. Jei įtampa mažesnė, jį reikia įkrauti. Autoservisuose specialistai tam tikra įranga gali nustatyti ir daugiau baterijos parametrų“, – kalbėjo KTU Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto (MIDF) Transporto inžinerijos katedros docentas Darius Juodvalkis.

Pasak jo, žemėjant aplinkos temperatūrai didėja elektros srovės poreikis varikliui paleisti, o akumuliatorių baterijos startinė srovė mažėja. Kai lauke temperatūra siekia 20 laipsnių šalčio, srovės poreikis varikliui paleisti padidėja beveik dvigubai (palyginti su +20C), tuo metu baterijos atiduodama startinė srovė tiek pat sumažėja.

Automobilio akumuliatoriaus ilgaamžiškumas priklauso ir nuo nuvažiuojamo kelio ilgio. Teigiama, jog jis išsikrauna greičiau važinėjant trumpais atstumais. Jei kasdienės kelionės trunka tik iki 10 minučių, žiemą išvengti problemų greičiausiai nepavyks arba reikės periodiškai įkrauti bateriją papildomai. Pasak specialistų, spaudžiant 20 laipsnių šaltukui automobilio variklis turi dirbti 15–40 minučių, kol akumuliatorius atgaus visą paleidimo metu atiduotą energiją.

Negalėdami „prikelti“ savo automobilio vairuotojai dažniausiai pasitelkia vadinamuosius krokodilus – prijungia laidus prie kitos transporto priemonės akumuliatoriaus. Tai darant patariama laikytis tam tikrų taisyklių. „Svarbu, kad „krokodilai“ būtų kokybiški ir tinkamai prijungti. Dažniausiai jie jungiami prie baterijos gnybtų. Šiuo atveju didesnis pavojus kyla automobiliui „donorui“, tad patartina jo variklį užgesinti ir ištraukti raktelį iš paleidimo spynelės“, – aiškino D. Juodvalkis.

Anot docento, yra ir kitas baterijos „pažadinimo“ būdas, bet jis retai naudojamas, nes nevisiškai pasitvirtino. „Prieš paleidžiant automobilį galima mirktelėti ilgosiomis šviesomis. Taip apšildomas, sužadinamas akumuliatorius, bet kartu sunaudojama ir šiek tiek energijos. Vėliau jos gali pritrūkti paleidžiant variklį. Taigi vienareikšmiško atsakymo į šį klausimą nėra, nes tam turi įtakos ne viena aplinkybė.“

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"