TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Trečias titulas - per plauką

2012 12 05 6:17
Per pirmas lenktynes po vasaros atostogų Belgijoje F.Alonso bolidas buvo sudaužytas masinėje avarijoje. Nuo tada jo persvara ėmė sparčiai tirpti. /XPB/Scanpix nuotrauka

Po įtempto ir permainingo "Formulės-1" (F-1) sezono nerimsta aistros, ar tikrai Sebastianas Vettelis buvo vertas dar kartą tapti čempionu - jis vos trimis taškais aplenkė gerokai prastesnį bolidą vairuojantį Fernando Alonso.

2012 metų F-1 sezone netrūko sudėtingų lenkimų, intriguojančių gaudynių ar sumanios gynybos epizodų, bet didžiausią įtaką čempionato baigčiai turėjo klaidos arba nelaimės. Nė vienas iš buvusių dviejų pagrindinių varžovų dėl titulo negalėtų pasigirti rezultatų pasiekę vien savomis jėgomis. Pirmoji sezono pusė buvo gerokai sėkmingesnė F.Alonso, antroji - S.Vetteliui, o sudėtingame paskutiniame sezono "Grand Prix" Brazilijoje atkakli kova išsisprendė jaunojo vokiečio naudai.

Nauji rekordai

Liepą 25-ąjį gimtadienį atšventęs S.Vettelis pelnė jau trečią F-1 čempiono titulą iš eilės. Triskart iš eilės geriausiems anksčiau yra pavykę tapti tik garsiausiam šeštojo dešimtmečio lentynininkui Juanui Manueliui Fangio ir S.Vettelio vaikystės herojui Michaeliui Schumacheriui. Be to, S.Vettelis trečią čempiono titulą pelnė jaunesnis nei bet kuris ankstesnis daugkartinis F-1 čempionas. Anksčiau šis pasiekimas priklausė legendiniam Ayronui Sennai. Įdomu tai, kad pirmą kartą F-1 čempionatų istorijoje titulas atiteko sportininkui, nelaimėjusiam nė vienų lenktynių Europoje.

Tačiau S.Vetteliui šis sezonas nebuvo lengvas. Prieš paskutinį etapą Brazilijoje jis tikriausiai jautėsi kaip "dežavu", nes labai panašiomis aplinkybėmis laimėjo savo pirmą titulą 2010 metais. Tada čempionas taip pat paaiškėjo tik paskutinėse sezono lenktynėse, kai S.Vettelis nuskynė pergalę, o F.Alonso finišavo tik septintas ir bendrojoje įskaitoje atsiliko keturiais taškais. 2011-aisiais vokietis pranoko antrojoje vietoje likusį Jensoną Buttoną solidžia 122 taškų persvara, o šįmet jo šansai vėl buvo trapūs. Be to, šįkart titulą S.Vettelis paskutinėse lenktynėse užsitikrino ne aukštai pakelta galva stovėdamas ant apdovanojimų pakylos, bet saugiai finišuodamas šeštas. Ant pakylos gniauždami ašaras stovėjo abu "Ferrari" lenktynininkai.

Netikėtas šuolis

Prieš pirmųjų sezono lenktynių startą nebuvo galima nė pamanyti, kad svarbiausias S.Vettelio varžovas bus F.Alonso. "Ferrari" ekipa žiemos bandymuose buvo beviltiškai lėta, jos bolidus lenkė ne tik "Red Bull" ir "McLaren", bet ir vidutiniokės ekipos. Bet atėjus laikui lenktyniauti F.Alonso išspaudė iš automobilio viską, ką tik įmanoma. Ispanas pelnė tris pergales, dažniausiai užimdavo antrąją arba trečiąją vietas, o pakilti rikiuotėje jam ne kartą padėjo varžovų gedimai ar avarijos. F.Alonso pasirodymai buvo itin stabilūs - jis tik dukart nepasiekė finišo (abu kartus dėl avarijų pirmajame lenktynių rate), o visose kitose varžybose pelnė bent po keletą taškų. Kad ir kaip jis stengėsi, geresnėms pozicijoms pasiekti nepakako bolido greičio. F.Alonso vos du kartus laimėjo kvalifikaciją ir nė karto neužfiksavo greičiausio lenktynių rato, o "Ferrari" viešai buvo vadinama tik trečia greičiausia komanda rikiuotėje.

Svarbesniu jaunojo vokiečio varžovu laikytas Lewisas Hamiltonas iš "McLaren". Jis išties buvo labai greitas, tačiau nebaigė net šešių lenktynių iš 20 ir net tris kartus pasitraukė iš pirmosios vietos. Per nesėkmes L.Hamiltonas iššvaistė daugybę taškų ir nebegalėjo pasivyti nei S.Vettelio, nei F.Alonso.

Antroje sezono dalyje fantastiškai pasirodęs S.Vettelis ištirpdė F.Alonso pranašumą ir galutinėje įskaitoje aplenkė jį trimis taškais. /James Moy/Scanpix nuotrauka

Darbas vietoj atostogų

"Red Bull" lyderiui sezono pradžia buvo chaotiška ir gana nevykusi. Vokietis keletą kartų įsivėlė į apsistumdymus trasoje, dėl kurių nukentėdavo pats, ir kartą gavo baudą dėl per didelio greičio pavojingoje vietoje. S.Vettelio darbą dar labiau apsunkino nuo sezono pradžios netylantis sambrūzdis dėl galbūt taisyklių neatitinkančio "Red Bull" bolidų dugno. Galiausiai po šeštojo etapo Monake buvo išaiškinta, kad dugno konstrukciją ekipa privalo pakeisti, tačiau anksčiau iškovoti taškai nebuvo anuliuoti. Iki pat vasaros atostogų (po 13 etapų) S.Vetteliui tik retkarčiais pavykdavo iškovoti prizinę vietą.

Įpratęs laimėti vokietis iki vasaros atostogų pelnė vos vieną pergalę ir daugiau nei 40 taškų atsiliko nuo F.Alonso. Be to, S.Vettelį lenkė jo komandos draugas Markas Webberis, o ant kulnų lipo L.Hamiltonas ir Kimi Raikkonenas iš "Lotus". Tačiau po atostogų čempionato eiga kardinaliai pasikeitė. S.Vettelis pelnė keturias pergales iš eilės ir bemat ištirpdė F.Alonso persvarą bei atsidūrė priekyje.

F.Alonso tuomet ironizavo, jog turi kovoti ne tik su S.Vetteliu, bet su visa "Red Bull" ekipa bei genialiu inžinieriumi Adrianu Newey, taip atnaujinusiu ekipos bolidą, kad ekipos sportininkai tapo nepavejami - pavyzdžiui, Abu Dabyje S.Vettelis, startavęs iš paskutinės pozicijos, finišavo trečias. Per dvejas paskutines lenktynes ispanas šiek tiek prisivijo varžovą, bet pranokti didžiulio austrų ekipos technikos pranašumo jam nepavyko. "Red Bull" šventė trečią pergalę konstruktorių įskaitoje, S.Vettelis pelnė trečią čempiono titulą, o kitiems beliko laukti kitų metų ir naujos galimybės pasitikrinti, kas geriausias.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"