TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Trijų ketvirtadalių Lietuvos automobilių rida atsukta?

2015 03 11 10:49
Dažniausiai sukčiai „patobulina“ daugiau nei 200 tūkt. kilometrų nuriedėjusių automobilių odometrų rodmenis. LŽ archyvo nuotrauka

15 metų siekiantis vidutinis Lietuvos automobilių parko amžius lemia, jog iš Baltijos šalių pagal šį rodiklį esame „čempionai“. Tūlas lietuvis mano esąs pakankamai gudrus seną grabelį paversti karieta. Bet rinkos ekspertai pastebi, kad tautiečiai dažnai apsikvailina ir už naudotas transporto priemones permoka vien dėl to, kad didžios daugumos mašinų rida būna atsukta.

VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvos automobilių parkas yra seniausias Baltijos šalyse. Vidutinis lengvojo automobilio amžius Lietuvoje – 15 metų. Praėjusiais metais šalies automobilių parkas pasipildė daugiau kaip 118 tūkst. automobilių, pirmą kartą registruotais Lietuvoje, tačiau tik mažiau nei penktadalis jų buvo nauji.

VĮ „Regitra“ statistika atspindi, jog dauguma naudotų automobilių atkeliauja iš Vakarų Europos valstybių – Vokietijos, Prancūzijos, Italijos. Tarp Lietuvos vairuotojų jie itin populiarūs, jeigu yra apynaujai – 3-5 metų senumo, o rida neviršija 200 tūkst. kilometrų. Pasak automobilių pirkimą išsimokėtinai finansuojančios „UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktoriaus Aurimo Kuncos, mūsų šalyje automobiliai, nepravažiavę 200 tūkst. kilometrų ribos, atrodo kaip gana patrauklus pasiūlymas. Tačiau susimąstyti verčia tai, kad, tarkime, Vokietijoje, to paties gamintojo, panašios būklės ir amžiaus lengvasis automobilis, kainuoja gerokai brangiau. O juk Lietuvoje jo kaina turėtų būti didesnė, nes pargabenti iš Vokietijos automobilį nemažai kainuoja.

„Atsakymas gana paprastas – į Lietuvą atvežti automobiliai yra pravažiavę ženkliai daugiau nei nurodo dažnas pardavėjas. Ne paslaptis, kad Lietuvos naudotų automobilių rinkoje odometro duomenų klastojimas – gana paplitęs reiškinys. Skaičiuojama, jog perkant automobilį, kurio rida suklastota, prarandama iki 30 proc. jo vertės, todėl vairuotojai, kurie nenori permokėti nesąžiningiems pardavėjams, turėtų būti itin atsargūs ir įsitikinti, jog nebus apgauti dėl nurodytos ridos“, – teigė bendrovės atstovas.

Atsuka nuo 200 tūkst. kilometrų

Paklaustas apie tai, kiek Lietuvoje parduodamų naudotų automobilių galimai yra suklastoti odometro rodmenys, UAB „Patikimi automobiliai“ direktorius Vismantas Baršys dėstė, kad į šį klausimą tiksliai atsakyti neįmanoma. „Tokios statistikos tiesiog negali būti, kadangi prisipažįstančių apie atsuktą mašinos ridą yra labai nedaug. Tačiau nenustebčiau, jeigu atlikus tyrimą paaiškėtų, jog Lietuvos rinkoje tokie automobiliai sudarytų tris ketvirtadalius. Dažniausiai pirkėjai nenori įsigyti automobilio nuriedėjusio daugiau negu 200 tūkst. kilometrų. Taigi, viršijusiems tokią ribą dažniausiai ir daromos korekcijos. O tiek kilometrų galima nuvažiuoti ir greičiau nei per dvejus metus“, – atkreipė dėmesį V. Baršys.

A. Kunca pritaria, jog Vokietijoje visiškai normalu, kad automobilis per 2–3 metus nuvažiuoja per 180 tūkst. kilometrų. „Vokietijoje atstumai tiek kilometrų įveikti nėra kažkas ypatingo. Tačiau ten automobiliai labiau prižiūrimi, negailima nei laiko, nei išlaidų kasmetinei patikrai. Praėjus garantiniam laikotarpiui, po 2–3 metų automobilis keičiamas nauju, o senasis dažnai atvežamas į Lietuvą ir atsukus ridą parduodama už išpūstą kainą“, – pasakojo A. Kunca.

Tik po detalios patikros

Tiek „UniCredit Leasing“ Lietuvoje, tiek „Patikimi automobiliai“ atstovai tikino, jog apgavystės lengviausia išvengti tuomet, kai mašina įsigyjama iš patikimų pardavėjų, dar geriau – naujų automobilių dilerių. „Net turint didžiulę patirtį sunku atskirti, ar automobilis realiai yra nuvažiavęs 200 tūkst., ar 500 tūkst. kilometrų, jeigu buvęs jo šeimininkas prieš parduodamas atlieka kosmetinį remontą. Taip pat vienas paprastesnių būdų išvengti tokio pirkinio – pasižiūrėti, kiek toks tvarkingas automobilis kainuoja kitose Europos šalyse. Jei nusižiūrėtas automobilis pigesnis – didelė tikimybė, kad būsite apgautas“, – tikino V. Baršys.

„UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktorius A. Kunca sako, kad rizikuoti netenka perkant automobilį, kuris iš salono naujas buvo pirktas Lietuvoje ir kurio visa serviso istorija yra čia. „Taip pat pirkėjams visuomet siūlome atlikti planuojamo pirkti automobilio patikrą patikimame autoservise, taip ženkliai sumažinant tikimybę įsigyti automobilį su klastotais duomenimis“, – teigė A. Kunca.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"